Praha — Zatímco většina krajských úřadů či koordinátorů veřejné dopravy již zveřejnila návrh železničního jízdního řádu pro rok 2017, některé z nich tuto vymoženost svým občanům dosud (ke dni vydání aktuality) neposkytly. Nám se však návrh podařilo získat přímo od SŽDC, a to na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Nezbývá než dodat, že přiložený materiál není konečným jízdním řádem, na základě připomínek adresovaných příslušným objednatelům vlaků může doznat změn. Přejeme vám příjemnou zábavu při studiu a doufáme, že se s námi v komentářích podělíte o novinky či zajímavosti, na které v návrhu narazíte.
Kam s připomínkami?
Zpravidla platí, že byste se měli obrátit na instituci, která daný vlak objednává. V případě regionálních vlaků jsou to jednotlivé krajské úřady, u dálkových vlaků pak buď Ministerstvo dopravy, nebo přímo jejich dopravci, jedná-li se o spoje vedené na obchodní riziko dopravce.
Vlaky | Instituce | Uzávěrka připomínek |
---|---|---|
dálkové vlaky objednávané | Odbor veřejné dopravy MD ČR | |
komerční vlaky ČD (např. Pendolino, Ex Praha–Ostrava) | České dráhy | |
komerční vlaky RegioJet | RegioJet | |
komerční vlaky LEO Express | LEO Express | |
komerční vlaky Arriva vlaky | Arriva vlaky | |
regionální vlaky – Praha | ROPID | 31. 7. 2016 |
regionální vlaky – Středočeský kraj | KÚ Středočeského kraje | návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 29. 7. 2016 |
regionální vlaky – Jihočeský kraj | JIKORD | návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 22. 7. 2016 |
regionální vlaky – Plzeňský kraj | POVED | 15. 7. 2016 12:00 |
regionální vlaky – Karlovarský kraj | KÚ Karlovarského kraje | 25. 7. 2016 |
regionální vlaky – Ústecký kraj | KÚ Ústeckého kraje | 14. 7. 2016 |
regionální vlaky – Liberecký kraj | KORID LK | 15. 7. 2016 |
regionální vlaky – Královéhradecký kraj | KÚ Královéhradeckého kraje | 18. 7. 2016 |
regionální vlaky – Pardubický kraj | KÚ Pardubického kraje | 15. 7. 2016 |
regionální vlaky – Kraj Vysočina | KÚ Kraje Vysočina | neuvedeno |
regionální vlaky – Olomoucký kraj | KIDSOK | 11. 7. 2016 |
regionální vlaky – Jihomoravský kraj | KORDIS JMK | neuvedeno |
regionální vlaky – Zlínský kraj | KOVED | návrh zveřejněn 28. 6. |
regionální vlaky – Moravskoslezský kraj | KODIS | neuvedeno |
trať 210: Nevím, kde by se sebralo 30% jízdní doby, když se traťová rychlost prakticky nezvyšovala, a zatímco někde bylo k přejezdům instalováno výstražné zařízení (tam snad zpomalení zmizí), jinde zatím není a vypadá to dosud, že tam oblíbené 10 zůstanou (úsek Měchenice - Klínec). A tak máme nová ostrovní nástupiště, někde i s módními esíčky v jinak přímé koleji, co víc si přát? :-)
Takže z mého laického pohledu je vzkaz cestujícím: buďte při každoročních výlukách trpěliví, děláme to pro vás, až bude trať opravená, tak se vám bude cestovat hůř :-(
A tak zasiahol tretí sektor, pomocou nástroja ktorý mu bol práve na takéto činnosti daný (infozákon), informácie získal a zverejnil. Úradník je spokojný (povinnosti si splnil, žiadna zo strán sa nemôže sťažovať na jeho "škodlivú nadbytočnú iniciatívu") a ľudia získali informácie (a môžu nad nimi diskutovať).
P.S.: Aby som nedával nejakú "psiu hlavu" zasa tým objednávateľom, medzi takými dôvodmi môže byť napr. očakávaná zmena mixu jednotlivých druhov dopravy, ktorú by chcel objednávateľ prezentovať ucelene, spolu s informáciami o možnostiach dopravy inými spôsobmi. Pohľad "len" do návrhu GVD by v ľuďoch mohol (neoprávnene) vyvolať pocit zhoršenia obslužnosti a vyvolať lavínu neopodstatnených pripomienok a zbytočných konaní na ich vysporiadanie...
Takže veškerá tragédie se scvrkává na spojení z úseku od Dolních Louček po Křižanov do ZR/HB v sobotu ve 21 hodin. To by mě tedy opravdu zajímalo, o kolik jde reálně lidí...
Jakože ELL ze smlouvy na 100 Vectronů má cca 85 lokomotiv už v pronájmu obvykle na 5 let a smlouvy na pronájem lokomotiv si nikdo necucá z prstu.
Pro příklad odřeknutí nebo vysokého zpoždění RegioJetu tu je nedávná cesta KDS brejlovce do Bratislavy (400+ minut zpoždění) dnes 26.6. 182 minut u RJ 400 v čele s 363 ZSCS. Nebo zapujčení dvou Vectronů Lokotrainu z důvodu neschopnosti tří lokomotiv 162 RegioJetu.
V posledním půl roce těch mimořádností u RegioJetu bylo nespočet.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.