..: GVD 2017: Návrh jízdního řádu SŽDC :..

151.023-9, Bezpráví - Brandýs nad Orlicí, foto: Robert Velechovský Praha — Zatímco většina krajských úřadů či koordinátorů veřejné dopravy již zveřejnila návrh železničního jízdního řádu pro rok 2017, některé z nich tuto vymoženost svým občanům dosud (ke dni vydání aktuality) neposkytly. Nám se však návrh podařilo získat přímo od SŽDC, a to na základě žádosti podle zákona o svobodném přístupu k informacím. Nezbývá než dodat, že přiložený materiál není konečným jízdním řádem, na základě připomínek adresovaných příslušným objednatelům vlaků může doznat změn. Přejeme vám příjemnou zábavu při studiu a doufáme, že se s námi v komentářích podělíte o novinky či zajímavosti, na které v návrhu narazíte.

Kam s připomínkami?

Zpravidla platí, že byste se měli obrátit na instituci, která daný vlak objednává. V případě regionálních vlaků jsou to jednotlivé krajské úřady, u dálkových vlaků pak buď Ministerstvo dopravy, nebo přímo jejich dopravci, jedná-li se o spoje vedené na obchodní riziko dopravce.

Vlaky Instituce Uzávěrka připomínek
dálkové vlaky objednávané Odbor veřejné dopravy MD ČR
komerční vlaky ČD (např. Pendolino, Ex Praha–Ostrava) České dráhy
komerční vlaky RegioJet RegioJet
komerční vlaky LEO Express LEO Express
komerční vlaky Arriva vlaky Arriva vlaky
regionální vlaky – Praha ROPID 31. 7. 2016
regionální vlaky – Středočeský kraj KÚ Středočeského kraje návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 29. 7. 2016
regionální vlaky – Jihočeský kraj JIKORD návrh zveřejněn 28. 6., připomínky do 22. 7. 2016
regionální vlaky – Plzeňský kraj POVED 15. 7. 2016 12:00
regionální vlaky – Karlovarský kraj KÚ Karlovarského kraje 25. 7. 2016
regionální vlaky – Ústecký kraj KÚ Ústeckého kraje 14. 7. 2016
regionální vlaky – Liberecký kraj KORID LK 15. 7. 2016
regionální vlaky – Královéhradecký kraj KÚ Královéhradeckého kraje 18. 7. 2016
regionální vlaky – Pardubický kraj KÚ Pardubického kraje 15. 7. 2016
regionální vlaky – Kraj Vysočina KÚ Kraje Vysočina neuvedeno
regionální vlaky – Olomoucký kraj KIDSOK 11. 7. 2016
regionální vlaky – Jihomoravský kraj KORDIS JMK neuvedeno
regionální vlaky – Zlínský kraj KOVED návrh zveřejněn 28. 6.
regionální vlaky – Moravskoslezský kraj KODIS neuvedeno

Příloha: Návrh jízdního řádu 2017 na tratích SŽDC


RaPa Poslat mail autorovi | 24.6.2016 (19:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
28.06.2016 (19:05)  
trať 250: Možná by se dali připočítat i lidé, kteří se z Brna nedostanou do zastávek mezi Křižanovem a Žďárem, aneb spíše než zastavení R chybí prodloužení Os (hranice kraje?). Ono nejde o to, že to třeba využije málo lidí, ale o to, že tímhle přístupem se omezuje co nejširší využitelnost veřejné dopravy, což přispívá k obecnému povědomí, že bez auta se stejně člověk neobejde, a z toho vyplývajícímu chování. Toho obdobou jsou autobusové linky s hodinovým intervalem, využité podobným počtem lidí (0 až pramálo). :-)

trať 210: Nevím, kde by se sebralo 30% jízdní doby, když se traťová rychlost prakticky nezvyšovala, a zatímco někde bylo k přejezdům instalováno výstražné zařízení (tam snad zpomalení zmizí), jinde zatím není a vypadá to dosud, že tam oblíbené 10 zůstanou (úsek Měchenice - Klínec). A tak máme nová ostrovní nástupiště, někde i s módními esíčky v jinak přímé koleji, co víc si přát? :-)
28.06.2016 (18:54)  
28.6.2016 zveřejnil návrh JŘ Jihočeský kraj (Jikord) http://www.jikord.cz/aktuality/ - připomínky do 22.7.2016
28.06.2016 (17:22)  
Ad JOHNZ: Ne, tak to nemá být. Má to být tak, že celý proces bude co možná nejvíc otevřený veřejnosti, včetně detailů jako snadnost získávání informací a snadnost dávání zpětné vazby. Tj. vystaví se to automaticky bez nějakého doprošování, a také tak, aby se to dalo snadno porovnat se současným stavem a snadno se tam dalo vyhledávat spojení, a snadno se k tomu dalo vyjádřit. Technologie na to je, zákon by tedy holt potřeboval upravit.
28.06.2016 (17:12)  
Středočeský kraj 28.6.2016 zveřejněn https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/jizdni-rady-drazni-dopravy Přípomínky do 29. července 2016.
28.06.2016 (9:26)  
Na trati 250 je zrušení zastavování v Křižanově asi velmi důležité. Ušetří se tím totiž cca 3 minuty, takže rychlík do Brna může odjet z Tišnova dřív. Do Brna hl.n. ale dorazí stejně. Podobně osobáky pojedou déle. Asi důsledek zrychlování trati :-(

Takže z mého laického pohledu je vzkaz cestujícím: buďte při každoročních výlukách trpěliví, děláme to pro vás, až bude trať opravená, tak se vám bude cestovat hůř :-(
registrovaný uživatel JOHNZ 
27.06.2016 (7:49)  
Vlad: Veď ale tak to má byť. Úradník SŽDC to za povinnosť nemá, naopak zástupcovia niektorých z objednávateĺov / dopravcov by mu to mohli ešte aj vyčítať, takže to z princípu robiť nebude.

A tak zasiahol tretí sektor, pomocou nástroja ktorý mu bol práve na takéto činnosti daný (infozákon), informácie získal a zverejnil. Úradník je spokojný (povinnosti si splnil, žiadna zo strán sa nemôže sťažovať na jeho "škodlivú nadbytočnú iniciatívu") a ľudia získali informácie (a môžu nad nimi diskutovať).

P.S.: Aby som nedával nejakú "psiu hlavu" zasa tým objednávateľom, medzi takými dôvodmi môže byť napr. očakávaná zmena mixu jednotlivých druhov dopravy, ktorú by chcel objednávateľ prezentovať ucelene, spolu s informáciami o možnostiach dopravy inými spôsobmi. Pohľad "len" do návrhu GVD by v ľuďoch mohol (neoprávnene) vyvolať pocit zhoršenia obslužnosti a vyvolať lavínu neopodstatnených pripomienok a zbytočných konaní na ich vysporiadanie...
registrovaný uživatel Antony 
27.06.2016 (7:35)  
posazavsky pacifik tj trat 210 prosel totalni rekonstrukci a casy jsou stale stejny, nektery i horsi. to nemysli vazne??? clovek by opcekaval konecne aspon o 30% vlak rychlejsi!!!
26.06.2016 (15:36)  
JK:

Takže veškerá tragédie se scvrkává na spojení z úseku od Dolních Louček po Křižanov do ZR/HB v sobotu ve 21 hodin. To by mě tedy opravdu zajímalo, o kolik jde reálně lidí...
26.06.2016 (14:09)  
Keprt:
Jakože ELL ze smlouvy na 100 Vectronů má cca 85 lokomotiv už v pronájmu obvykle na 5 let a smlouvy na pronájem lokomotiv si nikdo necucá z prstu.
Pro příklad odřeknutí nebo vysokého zpoždění RegioJetu tu je nedávná cesta KDS brejlovce do Bratislavy (400+ minut zpoždění) dnes 26.6. 182 minut u RJ 400 v čele s 363 ZSCS. Nebo zapujčení dvou Vectronů Lokotrainu z důvodu neschopnosti tří lokomotiv 162 RegioJetu.
V posledním půl roce těch mimořádností u RegioJetu bylo nespočet.
26.06.2016 (11:10)  
Tomáš Záruba: Ano, v pracovní dny je třeba možnost přestoupit z Os 4604 na Os 24914 (jede až do Havlíčkova Brodu) nebo z Os 4918 na Os 4952 (jede z Křižanova do Žďáru) a dále na Os 8772 ze Žďáru do Havlíčkova Brodu. V neděli je Os 4918 prodloužen do Žďáru z důvodu obratu soupravy na ranní Os 4601. Ale třeba v sobotu je jediná možnost od Os 4918 z Křižanova dále použít jen R 970 a to právě nyní skončí. Takže lidé z Vlkova, Osové Bitýšky či Ořechova budou mít v sobotu prostě smůlu...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko