Ústí nad Labem — Kamenický, Zubrnický, Středohorský, Podřipský a Doupovský motoráček. To jsou názvy pěti nových turistických linek, které již od 25. března brázdí vybrané tratě v Ústeckém kraji, a to vždy o víkendech a svátcích. Provoz nových spojů je financován Ústeckým krajem a potrvá až do 30. října. Ve vlacích platí tarif Dopravy Ústeckého kraje včetně jednodenní síťové jízdenky v ceně 130 Kč, zatím však nelze použít doklady nahrané na čipové kartě. Nové vlaky rozšíří stávající nabídku turistických linek, a to jak železničních (Chomutov–Vejprty, Most–Moldava) tak i autobusových (např. na Boží Dar či v oblasti Českého Švýcarska). Pomyslnou třešničkou na dortu je pak lodní linka č. 901, která spojuje Ústí nad Labem s Lovosicemi a Litoměřicemi.
Linka | Název | Trasa | Dopravce | Vozidlo | Tarif |
---|---|---|---|---|---|
T1 | Kamenický motoráček | Česká Kamenice – Kamenický Šenov | KŽC Doprava | M 131.1 (801) | DÚK |
T3 | Zubrnický motoráček | Ústí nad Labem-Střekov – Zubrnice | MBM rail | M 131.1 (801) | DÚK |
T4 | Středohorský motoráček | Lovosice – Třebívlice – Most | Railway Capital | M 240.0 (820) | DÚK |
T5 | Podřipský motoráček | Libochovice – Roudnice nad Labem | KŽC Doprava | M 262.1 (831) | DÚK |
T6 | Doupovský motoráček | Kadaň-Prunéřov – Podbořany | Railway Capital | M 152.0 (810) | DÚK |
U15 | – | Chomutov – Vejprty | České dráhy | 814 / 810, Bdtax785 | DÚK, ČD |
U25 | – | Most – Moldava v Krušných horách | České dráhy | 810, Bdtax785 | DÚK, ČD |
U27 | – | Rumburk – Panský – Mikulášovice | České dráhy | 844 | DÚK, ČD |
901 | – | Ústí nad Labem – Litoměřice | Labská plavební společnost | loď | DÚK |
Jízdní řády nových turistických linek naleznete na webu Dopravy Ústeckého kraje.
Chcete se o těchto linkách dozvědět více, a to přímo od osoby nejpovolanější? Drážní společnost v pondělí 4. dubna od 18.30 pořádá přednášku Ing. Jakuba Jeřábka právě na téma turistických linek v Ústeckém kraji. Účast je otevřena pro zájemce z řad široké veřejnosti.
U těch muzejních strojů je taky mnohem větší pravděpodobnost, že to někde zdechne (což se i děje) a jsou vystavovány náhradní autobusy a náhradní spupravy, což se projeví i značným zpožděním a rozsypáním celého konceptu. A potom taky zvýšením provozních nákladů. Minulou sobotu byli lidi asi hrozně rádi, když museli v té zimě a dešti čekat skoro 3/4 hodiny, jestli něco přijede.
Jízdné je letos dražší než v minulých letech a kvalita služeb horší.
Nejste náhodou starosta Jirkova? Co prohlásil, že budoucnost je v individuální dopravě v podobě elektroaut a kol?
Vlaky navazují na další vlaky (osobní), těmi totiž lidi také cestují, ne jen rychlíkem.
"(ale je jich dost, takže o vzácnosti bych zatím moc nemluvil)" Kolik takových provozních 820 je, že jich je dost?
Proklad bus-vlak na švestkovce je nesmyslný. Autobus jede k rychlíkům na obou koncích, které ale jezdí po 120min., takže vlak v přiblíženém prokladu by jel akorát "z prázdna do prázdna".
Další věc je, že by měla být snaha nasazovat aspoň přibližně soudobá vozidla, než drahá vzácná historická, která můžou krátkodobě přilákat šotouše, ale určutě to nebude "konkurovat" autobusu, když všechny parametry teď jsou spíš ve prospěch autobusu. Loni to vypadalo, že po dlouhých letech bude na Švestkové dráze jezdit zase 810 a zase nic :-(
Tyhle linky mají sloužit jako normální prostředek veřejné dopravy a ne jenom pro šotouše.
Ideální by taky bylo vytvořit aspoň přibližný proklad s autobusem (po 2 hodinách jezdí bus, po 2 nebo 4 hodinách by jezdila Švestková dráha). Takhle když mi jede vlak ve stejnou hodinu jako autobus a navíc vlak mi jede asi o 20 minut později do cíle a zpět cca o čtvrt hodiny dříve (a navíc má stanici na druhém konci Lovosic než bych potřeboval /ve prospěch busu/), tak je asi jasné, že pojedu autobusem.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.