..: U bavorského Bad Aiblingu došlo k tragické srážce dvou vlaků :..

(Aktualizováno 11.30) Bad Aibling — V Horním Bavorsku v okresu Rosenheim se v úterý 9. 2. 2016 kolem 6.45 ráno čelně srazily dvě elektrické jednotky Stadler Flirt, provozované společností Bayerische Oberlandbahn (Meridian), na jednokolejné trati 958 Mangfalltalbahn Holzkirchen – Rosenheim. Místo střetu se nachází v nepřehledném úseku Kolbermoor – Bad Aibling, 50 km jihovýchodně od Mnichova. Obě soupravy při nehodě vykolejily, některé vozy se převrátily. Aktuální zprávy hovoří o deseti mrtvých (včetně obou strojvedoucích i průvodčích), 10 těžce a 70 lehce zraněných. Německý ministr dopravy uvedl, že hasiči dorazili na místo nehody do 3 minut od nahlášení. Na místě zasahovalo cca 500 členů jednotek IZS a 15 vrtulníků. Podle českého konzulátu ve vlacích zřejmě necestovali čeští občané. Trať je na neurčitou dobu uzavřena, webové stránky společnosti Meridian kvůli tragické události místo obvyklého obsahu ukazují jen základní informace o nehodě. Příčina nehody se vyšetřuje, zřejmě šlo o selhání lidského faktoru. Kolem poledne skončilo vyprošťování obětí, nyní probíhá odstraňování trosek obou vlaků v těžce přístupném terénu u vodního kanálu Mangfall.

Zdroj: Policejní prezidium Oberbayern Süd, Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 9.2.2016 (9:50)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Raquac 
17.02.2016 (7:59)  
Podle nemeckych medii je chyba na strane vypravciho - cituji i statniho zastupce, ktery mluvi o jeho lehkovaznem jednani a porusovani predpisu. Vypravci udajne dovolil (celkem komplikovane a v nekolika krocich) jizku jednoho z vlaku na privolavacku. Kdyz konecne zjistil ze poslal dva vlaky proti sobe snazil se firum dovolat a zastavit je, ale uz to nestihnul.

http://www.welt.de/vermischtes/article152306725/Der-Fahrdienstleiter-befindet-sich-an-einem-sicheren-Ort.html

http://www.tagesspiegel.de/weltspiegel/zugunglueck-in-bad-aibling-fahrdienstleiter-gab-offenbar-falsches-signal/12970718.html
registrovaný užívateľ Sim 
11.02.2016 (11:58)  
jonas > spatne prehozena vexle muze byt pricinou hromady ve stanici nebo na vicekolejce i mimo stanice ... ale na jednokolejce v mezistanicnim useku to uz z principu byt pricina nemuze.
Pokud je blbe postavena vexle, jede vlak, ktery v tu chvili jet ma, "jen" jede jinam (v pripade hromady tam, kde se s necim potka).
Na jednokolejce na sire trati proste nemuze nastat situace, ze se dva vlaky srazi proto, ze oba maji jet a jen jeden jede jinam.
Odvraty v mistech bezneho krizovani nejsou pravidlem snad nikde, ono proc taky, kdyz prave tuhle cinnost lepe hlida zabezpecovacka, nez odvrat - jinak receno, pokud by to dotycny fira poslal rekneme stovkou do odvratu, bylo by to podle vas v poradku?
registrovaný užívateľ SYN 
11.02.2016 (10:11)  
Jen jsem se divil těm komentářům, že na jednokolejce nemůže bejt špatně postavená vexl .. samozřejmě může, nebo se dá říznout.
Přiznávám že Želpage čtu teprve několik roků, takže to určitě může být moje chyba, ale nějak mi nevychází JAK by musela být špatně postavená výhybka aby se dva vlaky čelně střetly na jednokolejce (víceméně) plnou rychlostí na širé trati? Jako žeby jeden z nich plánoval jet plnou rychlostí na předjízdnou kolej, nebo do šturcu??
Prostě mi nevychází že by špatně postavená výhybka mohla být primární příčinou tohoto neštěstí...
11.02.2016 (7:44)  
Upřímně mi příjdou odvraty zbytečné, pokud se nejedná o VRT. Kdyby navíc měly mít délku celého vlaku, to je totální hovadina. Máme vysoké pořizovací náklady, potřebnou údržbu, problematický zábor pozemků a účel je sporný.
Jsme v situaci, kdy v rekonstruovaných stanicích uděláme odvraty nebo budeme při průjezdu návěstit 120km/h, pokud stojí vlak na předjízdné koleji.
10.02.2016 (19:17)  
jonáš: Fakt lokálka. Až na to, že Rosenheim má 60.000 obyvatel, Bad Aibling 17.000 obyvatel, Bruckmühl 16.000 obyvatel, Feldkirchen-Westerham 10.000 obyvatel, Holzkirchen 15.000 obyvatel. Z Rosenheimu i Holzkirchenu vedou dvoukolejné tratě do Mnichova.
V jednom takto velkém městě v ČR zastavují i EC :-P

A to s tím odvratem nechápu. Pokud bylo postaveno na průjezd, tak by nepomohl. Pokud bylo postaveno k rozříznutí výhykby a zároveň volno, no to je nesmysl. Pokud ovšem měl postaveno ke stůj, tak by odvrat mohl pomoct, ale muselo by se k němu jet proti hrotu a přímo z dopravní koleje.

Myslíte, že by instalace dalších 4 výhybek např. v Batelově byla opodstatněná? Čtyř proto, aby se do odvratu nejelo přes "obsazenou" kolej.
10.02.2016 (19:03)  
jonáš: nikdo tu netvrdil, že na jednokolejce nejde postavit blbě výměnu, dokonce ani nikdo nerozporoval, že odvrat by případný průšvih zmírnil. Komentáře hodnotily novinářskou zkratku "příčinou byla špatně postavená výhybka". To je pravda asi jako kdybych napsal, že příčinou byla vysoká rychlost.
10.02.2016 (18:37)  
Myslím si, že by bylo lepší počkat na výsledky vyšetřování, místo různých nepodložených spekulací.
10.02.2016 (17:51)  
Přes očekávanou úroveň zabezpečení provozu. Určitej pozitivní přínos jinak tragickýho průseru vidim v tom, že si zdejší ultras třeba uvědoměj, že i Němci provozujou lokálky.
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.02.2016 (17:05)  
Jak odvraty souvisejí s vyspělostí země?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko