(Aktualizováno 11.30) Bad Aibling — V Horním Bavorsku v okresu Rosenheim se v úterý 9. 2. 2016 kolem 6.45 ráno čelně srazily dvě elektrické jednotky Stadler Flirt, provozované společností Bayerische Oberlandbahn (Meridian), na jednokolejné trati 958 Mangfalltalbahn Holzkirchen – Rosenheim. Místo střetu se nachází v nepřehledném úseku Kolbermoor – Bad Aibling, 50 km jihovýchodně od Mnichova. Obě soupravy při nehodě vykolejily, některé vozy se převrátily. Aktuální zprávy hovoří o deseti mrtvých (včetně obou strojvedoucích i průvodčích), 10 těžce a 70 lehce zraněných. Německý ministr dopravy uvedl, že hasiči dorazili na místo nehody do 3 minut od nahlášení. Na místě zasahovalo cca 500 členů jednotek IZS a 15 vrtulníků. Podle českého konzulátu ve vlacích zřejmě necestovali čeští občané. Trať je na neurčitou dobu uzavřena, webové stránky společnosti Meridian kvůli tragické události místo obvyklého obsahu ukazují jen základní informace o nehodě. Příčina nehody se vyšetřuje, zřejmě šlo o selhání lidského faktoru. Kolem poledne skončilo vyprošťování obětí, nyní probíhá odstraňování trosek obou vlaků v těžce přístupném terénu u vodního kanálu Mangfall.
Zdroj: Policejní prezidium Oberbayern Süd, Idnes.cz
http://www.welt.de/vermischtes/article152306725/Der-Fahrdienstleiter-befindet-sich-an-einem-sicheren-Ort.html
http://www.tagesspiegel.de/weltspiegel/zugunglueck-in-bad-aibling-fahrdienstleiter-gab-offenbar-falsches-signal/12970718.html
http://www.sueddeutsche.de/bayern/zugunglueck-in-oberbayern-so-wird-das-stellwerk-in-bad-aibling-bedient-1.2858462
http://m.faz.net/aktuell/technik-motor/umwelt-technik/sicherheit-bei-der-bahn-die-zwangsbremsung-laesst-sich-immer-aufheben-14062525.html
Pokud je blbe postavena vexle, jede vlak, ktery v tu chvili jet ma, "jen" jede jinam (v pripade hromady tam, kde se s necim potka).
Na jednokolejce na sire trati proste nemuze nastat situace, ze se dva vlaky srazi proto, ze oba maji jet a jen jeden jede jinam.
Odvraty v mistech bezneho krizovani nejsou pravidlem snad nikde, ono proc taky, kdyz prave tuhle cinnost lepe hlida zabezpecovacka, nez odvrat - jinak receno, pokud by to dotycny fira poslal rekneme stovkou do odvratu, bylo by to podle vas v poradku?
Přiznávám že Želpage čtu teprve několik roků, takže to určitě může být moje chyba, ale nějak mi nevychází JAK by musela být špatně postavená výhybka aby se dva vlaky čelně střetly na jednokolejce (víceméně) plnou rychlostí na širé trati? Jako žeby jeden z nich plánoval jet plnou rychlostí na předjízdnou kolej, nebo do šturcu??
Prostě mi nevychází že by špatně postavená výhybka mohla být primární příčinou tohoto neštěstí...
Jsme v situaci, kdy v rekonstruovaných stanicích uděláme odvraty nebo budeme při průjezdu návěstit 120km/h, pokud stojí vlak na předjízdné koleji.
V jednom takto velkém městě v ČR zastavují i EC :-P
A to s tím odvratem nechápu. Pokud bylo postaveno na průjezd, tak by nepomohl. Pokud bylo postaveno k rozříznutí výhykby a zároveň volno, no to je nesmysl. Pokud ovšem měl postaveno ke stůj, tak by odvrat mohl pomoct, ale muselo by se k němu jet proti hrotu a přímo z dopravní koleje.
Myslíte, že by instalace dalších 4 výhybek např. v Batelově byla opodstatněná? Čtyř proto, aby se do odvratu nejelo přes "obsazenou" kolej.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.