Haag — Provoz na hlavním nádraží v nizozemském Den Haagu se dnes, 1. února, nesl v duchu oslav. Po čtyři roky trvající přestavbě a modernizaci bylo slavnostně otevřeno nové hlavní nádraží. Správce infrastruktury ProRail počítá s denním obratem až 270 tisíc cestujících. Dominantním prvkem nového nádraží je prosklená hala o velikosti dvou fotbalových hřišť. Modernizace komplexu byla zahájena v roce 2011 a cílem bylo nejen změnit jej na prostornější a světlejší stavbu, ale také přestavět část železničního uzlu v Haagu pro napojení na evropskou vysokorychlostní železniční síť - např. rychlovlaky Thalys zastavují na nedaleké stanici Den Haag HS. Terminál nabízí snadný přestup na tramvaje, které zastavují jak vedle budovy, tak přímo v hale v patře nad kolejemi. Na projektu pracovali architekti Ben van Berkel, Koen van Velzen a sdružení Benthem Crouwel Architects.
Zdroj: NLtimes
To jsou grázli, co? Žádné klenuté zastřešní s výzdobou ve viktoriánském stylu, ale úplně obyčejný placatý kus železobetonu s asfaltovou střešní krytinou. Plochá střecha jak na paneláku. A ani se neobtěžovali se vás zeptat, jestli můžou.
Jen nesoudný nadšenec tomu může věřit.
Uvedu příklad: cestují přiletí ze Švédska a bude pokračovat do Mariánských Lázní. A povleče zavazadla z P.-Mas.n. přes světoznámý park na nádraží Praha hl.n., odkud se odjíždějí včechny dálkové vlaky po celé ČR, včetně mezistátních. Vskutku geniální řešení !!!.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.