Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.
Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.
RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.
Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet

Zároveň by ale stálo za úvahu aj zo strany ČD (a poťažmo aj ZSSK) trochu sa posnažiť. Nie je totiž všetko len o novej lokomotíve a rekonštruovaných vozňoch. Mám taký pocit, že niekto vo vedení zabudol na to, že je rok 2015 a máme tu internet. A nákup CL cez internej u RJ je pohodová rozprávočka na pár minút, ale u ČD sa to mení na celovečerný horor. Naposledy som si chcel kúpiť lístok pre celú rodinku. Vyhľadal som spoj, všetko OK. Po nahodení počtu a veku detí zrazu výpis : Žiadny spoj neexistuje. Trápil som sa s tým asi pol hodinu a keď som to nedokázal prekonať, tak som zavolal na hot-line ČD. Výsledok - dozvedel som sa, že sa takto lístky cez net kupovať nedajú (prečo, keď to u RJ funguje). A že si dospelé môžem kúpiť cez net a detské potom na stanici. A že tie 2 detské ma na stanici budú stáť rovako ako dva dospelé. Suma sumárum - hodina zabitého času s nulovým výsledkom. Keďže RJ bol plný, tak auto a D1 do Prahy.
A k ZSSK IC : Klasické riešenie neschopného ministra, managementu ZSSK. Vo svojej podstate totiž ZSSK disponuje kvalitnejším vozovým parkom ako RJ (najnovšie Ampeer, Bmpeer). Stačilo by trochu myslieť a zjednodušiť nákup lístkov cez net, upraviť časy, dorobiť do vozňov detské kupé, dohodnuť sa so ŽSR na bezplatnom parkovaní (v každom väčšom meste sa na stanici povaľujú tisíce m2 plochy zarastenej burinou, kde by mohli parkovať zákazníci) + doplnkové služby a ľudia budú v IC vlakoch opäť. Namiesto toho sa vymysleli čvirikajúce hajzle a zachodová doska v kupé .... čo ľudí skôr urazilo ako prilákalo ... Samozrejme, toto je len taký zjednodušený návrh. Ale riešenie typu "než by sme mali pohnúť rozumom tak to radšej zrušme" asi nie je dobré ....
A asi to i znamená, že Vectrony v ČR moc neuvidíme, že?
Proč ne, vždyť to musí být ekonomicky velmi přínosné pro hospodářské výsledky ČD.... A koridor zejména mezi Pardubicemi a Prahou má taky spoustu volné kapacity....
Na trase Bratislava- Žilina- Košice cestuje 90 % cestujúcich zadarmo, a ten zvyšok ide radšej Regiojetom, miesto toho aby sa tlačili v preplnenom rýchliku. IC ZSSK okrem spičkových dní ( v piatok poobede smer Košice a nedela poobede smer Bratislava vozili vzduch. Jediné IC ktoré malo význam bolo IC 1502/1503 Šarišan na trase Bratislava- Prešov- Humenné.
Když jsem o pár dnů později přiletěl, jel jsem zpět tím fantasticky dlouhým IC Opava. Na pokladně jsem kupoval poslední místo v 1. tř. A pak při kontrole jízdenek se ukázalo, kdo jsou ti cestující první třídy.... Od Pardubic jsme už jeli v první třídě 2, slovy: dva.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
