..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
07.12.2015 (21:10)  
M:Tak já nepopírám, že to tak u některých vlaků může být asi záleží jak kdy. Posledně když jsem jel Ex tak na nástupišti čekal velký dav stejně jako u naproti jedoucího RJ. Tak nevím. Jinak já jsem úplně původně reagoval na prázdnost Ex, protože to není pravda (kéž by).

Sim: Díky za pěkný komentář jen dvě poznámky:
Ex Hukvaldy jsou Ex1, jinak to že nešla WiFi v Bdmpee mě překvapuje. Jinak v Pendolinu je občerstvení (základní nabídka) uvedeno v palubním průvodci.
registrovaný uživatel Sim 
07.12.2015 (15:36)  
M > stejny jo a ne. U zlutych, pokud vim, chodi napred noviny + voda + kafe z termosky / matovej caj / most (coz je v cene vzdy) a teprve po nejake dobre (az s tim prvnim vozikem objedou vagon) jde druhy kolo, jestli jeste nekdo neco chce. Ano, souhlas, i zde chybi ta informace, ze "od ted uz je vsechno dle ceniku" ... na stranu druhou, nabidka vcetne cen je v brozure ve vagonu volne k dispozici kazdemu, takze jde jen o to vedet, ze to tam je a kde to tam hledat.
Klopidlo behem tech poslednich jizd bylo ve smyslu - tady mate noviny, tady mate vodu, chcete neco z minibaru? Ja vim, ze je to placeny, ale pri kazde jizde se nasel ve vagone nekdo, kdo o tom nevedel a kdo se divil. Navic brozuru s nabidkou jidla a piti u modrych hledam marne jak v pendolinu, tak v jakemkoliv jinem modrovlaku, jedina sance je podivat se na web jlv (a tady si vybrat spravny vlak). Jinak se doctu jen, ze ve druhe tride klopidla mam narok na napoj s poznamkou, ze to je perliva nebo neperliva voda ... takze ano, docvakne mi, ze ostatni bude placene. Jen bez mobilu/tabletu/notesu nevim jaka je nabidka a co to stoji ... a nechavat si vse prerikat obsluhou minibaru vcetne cen, no to uz jsme jak na trzisti.

Nechic > nevim, jestli Hukvaldy 152 je zarazena do Ex1, ale zrovna v tom Bdmpee jsem sedel a wifi se nekonalo vubec. Ze u modrych jsou jine ceny kdyz hospoda je, jsem ani netusil. Ohledne deleni jizdenek, jde o to, co tim clovek ziska. U cernych vim, ze ma smysl aspon zkusit prohodit Svinov za hlavni (a razem se jede za pulku), kdezto u zlutych jsem na strece Praha - Ostrava zjistil moznost ziskat delenim maximalne tak desetikoruny. No a u modrych se bezne s cenou za pendolino (= vcetne mistenek) dostanu pod uroven, kterou mi modri nabizi za cely usek ... takze proc jezdit draz a hur?
"...a vy si anonymně kupujete rezervaci..."
Jakym zpusobem si listek ke zlutym kupujete? Prave zluti a klopidla maji jako jedini moznost vybrat si vzdy konkretni misto, vcetne informace o smeru jizdy vozu. Takze ve chvili nakupu mate moznost se rozhodnout, jestli si sednete do uz obsazeneho kupe, nebo do prazdneho, kam si jeste nekdo listky zakoupi a bude plne uplne stejne :-D
"...nastupoval jsem v MuN a ne v Praze, třeba tam je rozdíl"
Ano, rozdil tam je - ta prvni nabidka je pri odjezdu z Prahy nebo Ostravy, po ceste uz je "jen" ta bezna, ktera je vypsana v brozure.
Astru nemam jak hodnotit, zatim jsem nemel tu cest - resp. sance mozna byla, ale pokud to jde, mirim zpravidla do byznysu, pripadne do velkoprostoru v druhe casti techto vozu.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
07.12.2015 (14:59)  
Sim: Olomouc - Mohelnice Vodafone posílil 4G, takže už si tam jde zavolat a wifi jde všem dopravcům. Dřív to zvládala jen wifi klopidla. Jinak v Bdmpee u EX1 (aspon u většiny) už Wifi je a funguje hodně slušně. Zmatek je u minibaru v tom, že když jídelák je, stojí to 10, když ne, tak 40. A kdo to má furt sledovat? Dělení jízdenek se musí u ČD stejně jako u ostatních dopravců, tam mě nic nepřekvapuje a pokud jde o blbé sezení kvůli rezervaci? Tak v tomhle je rozhodně nejhorší RJ a jeho rakouské vozy. RJ jezdí věčně nacpaný (tím neříkám, že v ČD jezdí málo lidí, tak si to někteří vyloží) a vy si anonymně kupujete rezervaci do předem plného kupé. Můžete pak sedět třeba s hokejovým týmem, pijícími poláky, uřvanými slováky apod. Povinná rezervace do kupé je tím pádem celkem nevýhoda (stejně tak u Slovakie). Z toho minibaru RJ fakt nevím, posledně mi kafe ani nenabídli tak ani nevím jestli na to nárok mám nebo ne, ale nastupoval jsem v MuN a ne v Praze, třeba tam je rozdíl. A jízda Astrou teda žádná hitparáda nebyla. Hučení dělících dveří, žádný koš (chodí občas stevardka s pytlem), a hrozně rozvrzaný. Dotyková obrazovka se ovládá naprosto příšerně, ale aspoň to někoho zabaví.
registrovaný uživatel M 
07.12.2015 (14:17)  
nabizi vam noviny, daji vam vodu a zeptaji se, jestli chcete jeste neco z minibaru - a najednou po vas chteji penize

Naprosto stejné v ČD i v RJ. Jedinej rozdíl je v kafi, který je v RJ zadarmo. Jinak to "překvápko" je úplně stejný...
registrovaný uživatel M 
07.12.2015 (14:14)  
Honza7887 - s těma pohádkama nevím. Je to tak, jak bylo napsané, tzn. v Olomouci mnohem více lidí nastupuje do RJ než do vlaků ČD.
Velice zajímavé porovnání je taky Slovakia a noční RJ do Košic. Ve Slovakii mám kupé sám pro sebe (a když ne, tak jsem nesvůj, že je "narváno"), RJ jezdí v podstatě vyprodaný. Stejný čas, stejná trasa. Příklad se Slovakií dávám cíleně kvůli tomu, že je to povinně místenkový vlak ČD, ale současně to není SC.
registrovaný uživatel Sim 
07.12.2015 (13:50)  
Kdyz uz se to tu zhoublo ve valku barev, prihodim taky sveho Trosku do mlejna; za posledni mesic sem toho vlakem najel vic jak za predchozi cast roku dohromady, i kdyz se jednalo o jednotky jizd, dovolim si zde vypichnout urcite veci, ktere rozhoduji o tom, s kym jet ... a po dojezdu do cile pak pocit z cesty, ktery ovlivnuje, jak se mi bude s tim kterym dopravcem chtit jet znovu.
- protoze se jednalo o presuny Plzen - Ostrava a zpatky, bylo pro me dulezite, jak budou navazovat prestupy v Praze. Pro cestu Plzen - Ostrava mi casove vyhovovalo prime pendolino, takze nebylo co resit. Tedy skoro, protoze carovanim s jizdenkama a mistenkama se clovek snadno dostane klidne o vic nez stovku niz oproti zakladni cene navrzene eshopem. Desetikoruny neresim, ale stovky uz ano => nutne cachry s jizdenkama, aby se cestujici dostal na "normalni" cenu, modrym dobrou reklamu nedelaji.
- v Plzni je pendolino porad tak trochu jako ufo. V soucasnosti se zde meni z obycejneho bezmistenkoveho rychliku na povinne mistenkovy nadvlak, prijizdi v taktu a odjizdi mimo nej => v Plzni je dost chaos, stres a casto se kvuli nadvlaku zpozduji ostatni vlaky. Proste rezim "jestli s nami chces jet dal, zaplat navic, jinak si vystup a pockej si na dalsi vlak" je zajiste mezi cestujicimi velmi oblibeny a vyhledavany.
- kdyz uz se cestujici "nalodi", je vse v pohode a k dokonalosti chybi jen detaily. Bohuzel i takove, pri kterych zmizi usmev ze rtu; neni jasne, co je v cene jizdenky a co neni (nabizi vam noviny, daji vam vodu a zeptaji se, jestli chcete jeste neco z minibaru - a najednou po vas chteji penize), jidlo si mimo barovy vuz musite objednavat pres palubni sit a externi server a kdyz vam ho donesou, je to v plastu (a nikdo vam to predem nerekne, ani to, ze kdyz si dojdete na bar, budete to mit ve skle s kovovym priborem).
- na cestu zpatky mi prime klopidlo casove nevyslo a pokud budu uvazovat s prestupem na krychlik v Praze, smaze se prakticky veskera vyhoda rychlejsiho vlaku => rozdil mezi Ex+Rx a Sc+Rx je pouze dve minuty, protoze zbytek procekate v Praze. Opet dan za mimotaktovost nadvlaku.
- prisla rada na RJ, ten sice do Prahy prijizdi podobne pitome (v souvislosti s pokracovanim na Plzen) jako klopidlo, ale "pry byva zpozdeny" a uz jsem s nim dlouho nejel, takze proc to nezkusit. Zakoupeni jizdenky po netu je zalezitost jednotek minut (pres komp. - androidi aplikace mi v tomhle nesedla). Na odjezdu ze Svinova par minut sekera, cesta v pohode. Net slabsi, ale funkcni a pouzitelny paradoxne i v mistech, kde je vubec problem si zavolat (typicky z Ostravy do Hranic, nebo z Olomouce do Mohelnice). Strach z obuteho vozu se ukazal jako zbytecny, mozna jsem mel kliku, ale vse bylo OK. Obzerstveni dle ocekavani, sem tam neco nebylo, ale i v pripade, ze obsluha vybrala penize za neco, co mezitim doslo, prisla po chvilce zpatky s omluvou a sumu vracela. Ve srovnani s klopidlem je tu pro me bonus v te "lidske" obsluze, neni to tak anonymni a odmerene. Klopidlo zase boduje v nabidce toceneho piva a tepleho jidla, ktereho se ale cestujici taky nemusi dockat (hodinu po objednani mi prisel strohy majl, ze se omlouvaji, ale zelnacku mi do cile uz nestihnou pripravit).
- dojezd do Prahy asi o ctvrt hodiny zpozdeny, coz jsem tak nejak ocekaval. Pokud ma nekdo ostry prestup, je dobry na nej nespolehat, me to paradoxne vyhovovalo, ale je jasne, ze to neni dobra vizitka. A pocitat rovnou s hodinou stravenou na hlavnim pri cekani na dalsi taktovy odjezd, to uz dopravce muze rovnou z vyberu diskvalifikovat
- na papire vypada nejefektivnej spojeni Ostrava - Plzen v podobe modrych Ex+Rx; na prestup je necela pulhodina, jizdne (po cachrovani s jizdenkama) prijatelne a vagony pry slusne ... ok, jedem. Ex tak nejak dle ocekavani, ale nemoznost vybrat si v rezervacnim systemu "spravne" otoceny vuz znamena, ze sedim proti smeru jizdy na sluncem nasvicene strane => z koukani ven me boli hlava a na notesu vidim kulovy. Zbyli tri cestujici na ctyrce nic elektronickeho nemaji, takze "zasuvek je dost", ovsem internet se zde nekona signal wifi z prvni tridy chytnu za celou jizdu asi na dve minuty. Obzerstveni z minibaru opet trpi absenci aspon zakladni predstavy o cenove hladine, podobne jako v klopidle (ale tady je aspon vsechno placene, takze covek vi, na cem je :-D). Takze celkove to nebylo marny, ale ve srovnani s klopidlem a zlutymi je to proste o dost niz a pro praci na notesu to neni.
- cernou tramvaj jsem nakonec nezkusil, s kocarem jsem tentokrat nejel ani jednou, takze padl duvod jet v economy. A byzbys s premiem zrovna na moji casovou polohu nemely akcni ceny, takze snad nekdy priste
- jeste zminim navaznost z Prahy na Plzen v podobe nadkrychliku; je tu takovy paradox, jezdi zde dva slusne vozy (ty jedou vzdy) a nejde do nich koupit obycejna mistenka. Pak tu jezdi "normalni" vozy, tam koupit jde. A pak tu je dehumusovana kozenka, kam vam mistenku prideli automat. Pripadne se - s vyjimkou tech dvou vozu - z razeni udela jizdni rad a misto velkoprostoru jede opet dehumus B, misto sousedniho Bee kupe jede velkoprostor a tak podobne. Takze, i kdyz se zde kultura cestovani hodne zvedla, nektera dogmata u modrych plati stale. A nedelaji modrym, ani vlaku vseobecne dobrou reklamu. Bohuzel.
Docela by me zajimalo, jaky rozdil je v soucasnosti mezi zlutovlakem a IC na Slovensku, jestli je to taky jen o detailech, ktere ve vysledku dokazou rozhodnout, nebo jsou tam i nektere hrube nedostatky, ktere dokazi nekoho diskvalifikovat uz predem.
registrovaný uživatel JOHNZ 
06.12.2015 (23:31)  
Hlavne bude zaujímavé, či a kedy sa dočkáme tých nových RJ vlakov a či budú alebo nebudú zrušené tie dva nočné, pretože dôvod o ktorom RJ tvrdí, že bol hlavným pre ich zrušenie, najneskôr 18.1. pominie.
06.12.2015 (22:12)  
Na SK idú voľby. Pre získanie hlasov pre správny SMER
je dobré aj zrušenie IC vlakov... A po voľbách začnú revať aký je ten žlutý hnusný....
Mimochodom mám skúsenosti so všetkými momentálne jazdiacimi dopravcami na ZSR/ČD (ZSSK/ČD, LEO, Regiojet ... A musím povedať že u každého môžem nájsť aj klady aj zápory

Ale jedným z najhoržích negatív je že "substrát" - resp jeho časť sa správa ako dobytok a nie ako ľudia. Mali by pre takých aj "dobytčáky" pristaviť hehe
06.12.2015 (17:31)  
Nechic: Proč ne, já se osobním setkáním rozhodně nebráním. V profilu na K-reportu mám i mail jsem tam pod stejnou přezdívkou tak se můžeme domluvit ;)

Jinak píšeš to stejné co já tady tvrdím od začátku. Že většina na nějaké barvičky dopravců nehledí. Když bude vyhovovat spoj ČD tak pojedou klidně s ním ;) Jinak já mám s Expressy podobnou zkušenost o nějaké prázdnosti si můžu nechat zdát :D
06.12.2015 (17:24)  
Martin99: No a já tvrdím celou dobu že by si ty 4 vozové Expressy zasloužily posílit, protože už to začíná být dost za hranou jak tady psal zesp a další. Ale to by zase bylo křiku od jednoho pána v růžové košili. Já teda přes týden vídávám poloprázdné jak Pendolino tak RJ tak Leo. Jediný vlak který bývá plnější je ten Express částečně kvůli úsekové frekvenci :) ale dost záleží jak kdy. Jinak zrovna IC Opava má určitě smysl, protože je to rychlé a jediné přímé spojení do Opavy a místní si ho oblíbili :) Pro mě za mě ať si Jančura 13 vozů tahá mě je to jedno, ale hlavně ať to neomezuje ostatní dopravce. Jinak teď když bude mít Slovensko tak to může být všechno nakonec jinak ;)

A vůbec já se o obsazenosti bavit nechtěl to tady s tím začali někteří jiní, že ty Expressy jezdí prázdné ;) a Pendolina jsem do toho nechtěl tahat vůbec :)

A třeba např. zítra jedu z Prahy do Olomouce Košickým Pendolinem. A proč jedu s ním ? Protože na dřívější Odru mi nenavazuje MHD a dřívější černý a žlutý jedou moc brzo a to co jede po Pendolinu jede už moc pozdě ;) Takže jedu s ním. A neřídím se tím, že ČD jsou státní tak si radši přivstanu. Ne, vyhovuje mi čas tak jedu. A takhle to má víc lidí přeci jenom i když se nabízí navíc nějaké služby jako káva nebo voda tak pořád je důležitá ta doprava z bodu A do bodu B
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko