..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
06.12.2015 (16:51)  
Honza7887: Jestli seš v Olomouci, tak bych s tebou měl někdy jít na pivo :D

Jezdím velmi pravidelně Ex1 ČD, takový Landek je plný furt, i Praha velmi slušně, nedělní Moravan než ho přesunou má tak 80 kousků určitě. Ono je sice moc pěkné, že někdo preferuje svého dopravce, ale to nejsou pekárny, kdy si pro housky místo na náměstí jdu do ulice vedle. Prostě, když potřebuju jet, tak to musí jet a to se ne vždy povede. Ex1 a Ex2 mají přece přípoje skoro ze všech přípojných tratí (tam kde staví) a bývalo to ještě lepší. Je to rychlá spojka, běžně tím jezdí lidé s 2 a více přestupy. A třeba Moravan nebo SC519 je časově ideální, protože v Olomouci ještě jede MHD a z Prahy odjíždí rozumně pozdě.
06.12.2015 (16:48)  
Honza 7887: Možná to nechceš vidět, ale v tom odkazu, co jsem dal, byly i vlaky na pondělí.... A hlavně mám osobní zkušenost, protože když občas jedu vlakem na Prahu, tak většinou jezdím RJ, takže vím jaká, je obsazenost...
Jestli naplní 13 vagonů, to nech na Jančurovi. Před pár lety někteří tvrdili, že ani nevyjede...

Jistěže že i vlaky ČD převážejí lidi (myslím jiné než zaměstnance ČD :-) ) . On totiž RJ nejezdí na všech tratích a i na trati, kde jezdí, nestojí všude, takže mnozí cestující nemají na výběr. Nicméně na trati Ostrava-Praha velmi dobře konkuruje vlakům ČD, včetně prestižního Pendolina.
ČD to řeší tím, že nasazuje různé pseudoexpresy a pseudorychlíky z různých míst a v krátkých časových intervalech z různou kvalitou služeb. Výsledkem je pak třeba takový 4 vozový IC Opava a zapráskaný koridor.
registrovaný uživatel joki  mail  
06.12.2015 (14:43)  
Díky za dva mínusy... Nic jiného jsem ani nečekal, žvanění o ničem ale odpověď na otázku jaká je možnost kontroly dopravcú o skutečném prodeji studentských a dúchodcovských slev jsem se nedočetl. Jestli je sleva 45% nebo 55% fakt neřeším, ale ekonomika provozu SA je docela zajímavá. Jestli tak trochu z černých čísel je nedostávají proplácením slev.

Jinak je skvělá ekonomika provozu když vidím jak ve středu večer z Ostravanu vystoupí v OL 50 lidí, z Lea tak nějak podobně spíše míň, a obsazenost dále z OL tak s bídou 30-40%. Stačilo by spojení na Ostarvu co hodinu a jeden max dva dopravci. Kapacita trati je totálně vyčerpaná trať se nám za chvíli začne rozpadat viz Slavíč letos třetí pomalá rychlost. Při nákladné opravě v režii SŽDC S.O. tedy za peníze státu (ty drobné za DC jsou tak na údržbu) budete hudrat který hlupák napráskal grafikon k prasknutí... Ano Brusel chce konkurenci na železnici, tak ji tady máme. Ale nikde jinde jí moc nevidím jo pardom Westbahn a nějaké výstřelky v D typu starý dobrý Transalpin...
registrovaný uživatel Alex7 
06.12.2015 (14:27)  
Odejít z trasy Praha - Ostrava se ČD nevyplatí. Valnou část cestujících v expresech tvoří lidé cestující z míst nacházejících se mimo koridor (např. tratě 231, 031, 238) a jedoucí na jeden lístek. Potom držitelé IN karet, pro něž by jízda soukromým dopravcem byla kontraproduktivní. V neposlední řadě je významným zdrojem cestujících Kolín, kde do 12.12 nebude zastavovat žádný soukromník.

Soupravy expresů jsou krátké, ale ČD v případě velkého zájmu cestujících mohou operativně přiřadit další vagony. Buď koženková B nebo rakouské vozy.
06.12.2015 (12:40)  
Martin99: Hele ale ona je dneska neděle (tzn. největší špička). Tak to taky o něčem vypovídá. Ještě bych počkal kolik bude storno rezervací, protože já jsem si běžně rezervoval několik spojů a pak je rušil.Zkus si někdy projít jak vypadají vlaky normálně přes týden to pak i ten žlutý jezdí poloprázdný. Třeba Pendolina na dnešek v trase Olomouc-Praha jsou ve dvojce taky téměř vyprodaná :) a radši nechci vidět jak budou vypadat Expressy :D Můžeš se mě snažit přesvědčit jak všichni jedou se žlutým, ale opět trefa vedle :D Jestli jsi to nepochopil tak já mluvil o tahání 13 vozů mimo špičku což je blbost a nenaplní se to.

zirecek: Souhlasím, ČD prostě propagaci neumí. Bohužel.
06.12.2015 (12:00)  
Honza 7887: O poloprázdnosti RJ souprav se může každý přesvědčit zde: https://jizdenky.studentagency.cz/Booking/from/OLOMOUC/to/PHN/tarif/REGULAR/departure/20151206/retdep/20151206/return/false?3#search-results

Jinak ona ta železniční doprava je strašné terno a výnosné podnikání, takže Jančura neví, co s penězi a tak jen tak z rezežranosti bude pořizovat další vagóny, aby složil 13 vozové soupravy, ve kterých bude vozit vzduch....
06.12.2015 (10:10)  
ČD, a.s. neumí moc propagovat své výrobky. Kategorie SC je vynikající, stále si drží TOP nabídku a exkluzivitu i za cenu vyšších příplatků. Na tom by se mohlo dále stavět. Je to kategorie sama pro sebe. Lépe propagovat tento produkt ve své kategorii než soutěžit v nižších vodách s RJ, kde to prostě ČD, a.s. zatím nezvládají. Ve vlacích bez jídelního vozu je levná nabídka minibaru, avšak většina cestujících to neví, tak si nic neobjednají, protože mají zafixováno, kolik stával vždy minibar u ČD.

Myslím si, že ČD, a.s. vyhání nyní zbylé zákazníky ve vlacích IC, EC, Ex na trase Praha - Ostrava tím, že rapidně zkrátily soupravy a výrazně pokleslo, přesunulo se řazení jídelních vozů. Tato rozhodnutí nejsou prozákaznická. Když většina vlaků má řazen vůz 1. třídy, služebák a k tomu 1-2 vozy 2. třídy, tak je častým jevem přeplněnost vozů. Cestující jsou naštvaní a automaticky zkouší jinde. Jídelní vozy také přinášeli jakousi exkluzivitu, opět šlo o trochu jinou kategorii než RJ. ČD, a.s. v tomhle tápe, přesun jídelních vozů pryč z nedotovaných vlaků není ideálním řešením. Řazení jídelních vozů by mělo vyplývat spíše z kategorie vlaku než z toho, jestli je vlak dotován či nikoliv.
ČD, a.s. by mělo jít dlouhodobě svou cestou, nejen polovičatě narychlo kopírovat přístup RJ.

bartik09: Myslím, že by bylo lepší věcně argumentovat, než psát takovéto výkřiky.
06.12.2015 (8:38)  
Lo Wang: Nechápu. Vždyť nedává smysl odejít z trasy, kterou před několika dny se konkurent rozhodl opustit.
Vy to nemate chapat. Vy se mate radovat jak s nima Radim zase zatocil! Vsechno co potrebujete vedet najdete ve clancich hlidacich coklu demokracie na e15, idnesu apod.
06.12.2015 (4:38)  
RegioJetu se na Slovensku asi povedlo během měsíce prolomit monopol držení špíny na politiky. U nás to vypadá na podobný úspěch u GWTR.
06.12.2015 (0:12)  
Michal Tvrdý: Souhlasím s vámi. Kámen úrazu je ten, že ČD prostě neumějí svoje produkty zpropagovat. A třeba Pendolino je opravdu dobrý produkt. Jinak pokud jste spokojen s RJ tak je to dobře a vybral jste si. Ačkoliv tady hájím ČD tak jsem rád, že si člověk na trati Praha-Ostrava může vybrat dopravce, já nejsem proti konkurenci. Já tady jenom vyvracím některé bláboly o prázdných vlacích ČD :D A jinak ohledně toho eShopu ČD tak by měl být již brzy spuštěn nový s novým kreditovým systémem a měl by být i jednodušší. Tak se necháme překvapit :)
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko