..: ZSSK od ledna ruší vlaky InterCity :..

Nová podoba vlaků InterCity ZSSK - třídy 1plus a 2plus, foto: Železničná spoločnosť Slovensko Bratislava — Nečekaný výsledek má nátlak dopravce RegioJet na svého slovenského konkurenta. Měsíce čelí státem vlastněná ZSSK kritice, že provozuje vlaky InterCity se ztrátou křížově financovanou z jiných zdrojů a jako dominant trhu nelegálně konkuruje cenou. Radim Jančura lobboval také u slovenského ministra dopravy Jána Počiatka, aby jako zástupce vlastníka konkurenční službu ukončil.

Zatímco 23. listopadu ZSSK v tiskovém prohlášení odmítala veškerá nařčení z cenové války i křížového financování s tím, že hospodaření kontroluje každoročně auditor a vlaky jsou ziskové, 4. prosince vydává prohlášení opačné. ZSSK InterCity tržbami pokrývají pouze provozní náklady, generují celoročně účetní ztrátu a představenstvo rozhodlo o ukončení tohoto dlouholetého produktu k 18. lednu 2016. Oficiálním důvodem se tak stává skutečnost, že ZSSK nadále nemůže dotovat tyto ztrátové vlaky z jiných aktivit. Vozy i personál budou po ukončení služby využity na zkvalitnění jiných vlaků. Na trase Bratislava–Žilina–Košice stále zůstanou státem objednané rychlíky provozované ZSSK, jež tyto města spojují v dvouhodinovém intervalu.

RegioJet na tuto zprávu zareagoval oznámením, že nachystá provoz až třináctivozových souprav, aby poskytl stejnou sedadlovou kapacitu, jakou nabízejí konkurenti v současnosti. O navýšení počtu spojů tak, aby vznikl atraktivnější interval vlaků mezi oběma městy, se však RegioJet nezmiňuje. Český dopravce tak v krátké době potřebuje masivně navýšit počet vozů ve své flotile – kromě třináctivozových souprav na Slovensku totiž stejnou kapacitu slibuje pro příští rok na trase Praha–Ostrava a chystá také nové spoje do Otrokovic. V plánech z léta 2015 se objevuje i linka Praha–Olomouc–Vsetín. Ústup ze slovenského trhu by tuto potřebu částečně uspokojil.

Zdroj: ZSSK 23. 11., ZSSK 4. 12., RegioJet


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 4.12.2015 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel savik  mail  
05.12.2015 (10:18)  
Pavel: přesně tak. Výsledkem neutuchajících nářků Jančury je omezení nabídky spojů. Paráda!
05.12.2015 (10:06)  
To byly peníze Radima... Obrovský krok zpět, Prešov a Humenné bez přímého spojení, minimálně patecně/nedělní Šarisan bude hodně chybět...
registrovaný uživatel Fauny  mail  
05.12.2015 (9:40)  
Jančura by v seriálu Vinaři mohl hrát hlavní roli.
05.12.2015 (6:53)  
Martin Ben: Máte nějaký důkaz nebo zprávy, že pan Jančura nosí protistranám krabice od vína, potažmo asi myšleny miliónové úplatky po vzoru kauzy Rath?
04.12.2015 (23:54)  
Jančura lže jako když tiskne, žádné křížové financování ícéček jsme neprováděli, a ta částka také nesouhlasí! :-)
registrovaný uživatel Ešus 
04.12.2015 (23:40)  
No co, ty stolky se zase uklidí, vždyť na to jsou dělané...
04.12.2015 (21:49)  
by mě zajímalo kolik krabic od vína dostal ministr dopravy a vedení zssk ...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.12.2015 (21:33)  
A co teď bude s těmi skvělými překližkovými stolky na prostřednich sedadlech třidy 1+?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko