..: Od nového jízdního řádu po Polsku rychleji :..

EP09-011, Łuczyce - Baranówka, foto: Piotr Kozlowski Varšava — Každoroční příchod nového jízdního řádu pro následující rok bývá již po několik posledních let ve znamení zkracování cestovních dob, a to díky výstavbě a modernizaci železničních tratí. Zatímco u nás se můžeme radovat ze sedmiminutové úspory na trase z Prahy do Brna, pro Polsko je nadcházející grafikon takřka přelomový. Zásadní roli zde sehrály vysoké stavební tempo a neuvěřitelně rychlá obnova vozového parku. Rekordních časů vlaky dosáhnou na takřka všech hlavních relacích. Například na trase z Vratislavi do Trojměstí (souhrnné označení pro Gdaňsk, Gdyni a Sopoty) vlak díky modernizované trati a soupravě, jež je v čele s lokomotivou řady EP09 schopna dosáhnout rychlosti až 160 km/h, ušetří téměř hodinu jízdy.

EU44 Husarz, foto: Matouš Danielka Největších časových úspor je však dosaženo prodloužením tras vybraných vlaků Expres InterCity Premium (EIP) vedených vysokorychlostní jednotkou řady ED250, známou též jako pendolino. Ty budou od půlky března v pozdně večerních hodinách zajíždět z Vratislavi až do 127 km vzdálené Jelení Hory (mimo sobotu), přičemž díky prodloužení vozebního ramene Varšava–Vratislav dojde ke zkrácení cestovní doby z hlavního města do podkrkonošské Jelení Hory o dvě a půl hodiny. Podrobnější informace o dosažených úsporách jsou uvedeny v přiložených tabulkách.

Vysvětlivky: 2016 – cestovní doba dosažená v období platnosti jízdního řádu 2015/2016, Úspora – úspora cestovní doby v JŘ 2015/2016 oproti JŘ 2014/2015.

Cíl z Varšavy z Vratislavi z Gdaňsku z Poznaně z Katovic z Krakova
2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora 2016 Úspora
Białystok 2:19 41 min
Bílsko-Bělá 3:20 45 min 0:50 14 min
Bydhošť 2:59 25 min
Gdaňsk 2:39 19 min 5:09 58 min 2:40 30 min 5:21 25 min
Gliwice 2:47 25 min 0:25 4 min
Jelení Hora 5:53 151 min
Katovice 2:30 9 min
Kielce 2:38 34 min
Krakov 2:18 10 min 4:56 45 min 1:51 1 min
Lodž 1:07 16 min 3:33 19 min
Olsztyn 2:29 13 min
Ostrów Wlkp. 3:27 42 min
Poznaň 2:25 2 min 1:59 26 min 2:40 30 min 4:56 45 min
Řešov 4:21 68 min 2:00 68 min
Štětín 4:54 15 min 4:42 25 min
Varšava 3:28 13 min 2:39 19 min 2:25 2 min 2:20 9 min 2:18 10 min
Vratislav 3:28 11 min 5:09 58 min 1:59 26 min 2:03 17 min
Zakopane 3:11 22 min

Na závěr se nabízí otázka: Jak je možné, že se Polsko, jež bylo ještě donedávna považováno za železniční skanzen Evropy, dokázalo změnit během deseti let k nepoznání, zatímco my ještě stále nevíme, kudy bude trasována trať z Prahy do Berouna či kde se bude nacházet moderní hlavní nádraží druhého největšího města v republice?

Zdroj: Kurier Kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , RaPa Poslat mail autorovi | 28.11.2015 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (11:38)  
Zde mate reseni pro kapacitu nasich koridoru

https://www.youtube.com/watch?v=CYpPU8Qx0pw

Jenom pro vasi zajimavost, nekolik serii techto vozu pro SBB dokonce vyrobil Zlicinsky Siemens....
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (11:18)  
Ja zadnou nedostatecnou kapacitu nevidim. Raljety mohou do Brna v pripade zajmu jezdit spojene dva dohromady. To ze na ostravu jezdi tremvaje typu leoexpress neni chyba kapacity trate. Ve svycarsku problem s kapacitou vyresili tim, ze na IC spojich jezdi i vice nez 12 vozove soupravy patrovych vagonu. Kapacita koridoru neni ani z daleka vycerpana, pouze je velmi neefektivne vyuzivana. Obe tato opatreni Vam jsou schopna navysit kapacitu soucasnych vlaku na cele mnohonasobky, aniz by musel vyjet navic jediny dalsi vlak, ktery by kus kapacity trate zase ukousnul.
03.12.2015 (11:06)  
JiP: takže taky? když chybí argument, stočíme diskuzi jinam?

Spolufinancování z fondů je fakt a pokud by nebylo, nevím, kolik z 1000km modernizovaných koridorů by tady stálo. Jestli popíráte I tohle, tak to s váma fakt nemá cenu diskutovat.

Podobná trať Kolín - Frankfurt vedená ale ve složitějším terénu s větším množstvím tunelů stála cca. 800mil/km. Kilometr VRT stojí v terénu Vysočiny podobně jako dálnice 500-600mil.

Zatím jsem se ale pořád nedozvěděl ŽÁDNOU alternativu k tématu "nedostatečná kapacita spojení Čech a Moravy".

Co má tohle téma společného s vaší cestou do Austrálie. Brání vám snad někdo tam vyjet ať už za prací, nebo na dovolenou?
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (10:56)  
rail_man: Jak bych to videl? Nezapomente ze az se dokonci posledni kilometry koridoru, tak tem nejstarsim usekum uz bude 40 let...... (40 let KSC)......
03.12.2015 (10:45)  
Railpic: jasně, když chybí argument, stočíme diskuzi jinam ;-).

Ale jsme na odborném severu, tak bych se držel tématu. V příspěvku v 02.12.2015 (16:00) jsem popsal reálné problemy, kterými je potřeba se zabývat. Všichni víme, jak dlou trvá příprava infratrukturních projektů a co budeme, nebo nebudeme stavět po dokončení koridorů. Můžete mi tedy napsat, jak byste tuto situaci konkrétně řešil vy? Zatím jsem se od vás ani od ostatních nedozvěděl jedinou alternativní variantu.
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (10:32)  
Rail_man: Jednak neverim tem castkam co uvadite ani te casove skale. Ale to je jedno. Nezlobte se na me ale vy potrebujete prozrit.

Reknete mi, co si predstavujete pod pojmem evropske fondy a predevsim cim se plni. Ta eura do nich padaji z Marzu? Nebo se nekde za Bruselem sklizeji na poli kombajnem? TO JSOU ZASE A JENOM VYBRANE DANE FIREM A OBCANU Z CELE EU !!!! ktere moudry urednik z valne casti v dotacich posle na uplne chujoviny, pri kterych se jeste podstatna cast rozkrade presne v linii vaseho uvazovani, "zdroje jsou". Mozna, ze kdybychom v ramci te ekonomicko-socialne eurulaboratore prerozdelovani vytvorene poslednimi garniturami eurobolseviku takto nedojili predevsim Nemecko a Anglii, tak by ty penize zustaly kde jsou potreba a kde neco tvori, ekonomika cele EU by nesla do kopru a svete div se, zcela prirozenou cestou bychom jednou dosli k tomu, ze tu VRT potrebujeme a dokonce jsme schopni si na ni i diky uspesnemu a konkurenceschopnemu hospodarstvi vydelat. Skutecne me irituji ty cedule s napisy projek byl spolufinancovan evropskou unii = LEZ. Projekt byl zaplacen z dani vsech obyvatel EU = tot skutecny puvod tech penez, cimz se vracime opet k moji vysnene ceste do Australie a zadosti, neutracejte a nerozhodujte takto o penezich vsech.
03.12.2015 (10:13)  
Znáte to, jak tisíckrát nic umořilo vola.
Doktor: zvyšte nám platy. Pár miliard není nic.
Policajt, učitel, řidič autobusu: to samé.
Řada těch, kteří nutně potřebují miliardu nebo dvě na platy, opravy, investice, je nekonečná. A zdroje opravdu ne. Bohužel. No a v té řadě je VRT hodně vzadu. Luxus, který by potěšil, ale jde to i bez něho.
03.12.2015 (9:12)  
JiP, Nechic: Aha, takže další snůška protiargumentů, ale řešení žádné, resp. řešení "nedělat nic". Je zajímavé, že právě vy jste nedostatečné investice do koridorů na začátku tak kritizoval. Ono je strašně jednoduché ohánět se šetřením, ale když pak chybějící infrastruktura začíná brzdit ekonomiku, tak už bude troche pozdě (tím nemyslím primo VRT, ale nedoattečná kapacita dálnice, koridoru a příměstské dopravy).

Ještě něco k těch mega, giga investicím, které tady popisujete. 200km trati by stálo zhruba 100-120mld. Při době stavby 10 let je to 10-12mld ročně, při 80% dotaci z fondů EU je to 2-2,5mld ročně po dobu 10ti let. Náklady na údržbu jsou STEJNÉ, jako u běžné koridorové trati. Opravdu je 2-2,5mld v 1200mld rozpočtu tak zásadní položka? Rozpočet fondu dopravy je zhruba 80mld na investice, takže tato částka dělá zhruba 3%!
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (9:11)  
rail_man: Normalne to nedelam abych daval na tento server takovy odkaz, ale nemuzu odolat. Vase uvahy mi totiz pripomely neco, co na ne presne sedi, prosim zde:

https://www.youtube.com/watch?v=6kBX71POerg

At to pak administrator klidne zase smaze.
registrovaný uživatel JiP 
03.12.2015 (2:27)  
Rail_men: Ja mam s vasimi predtstavami jeden zasadni problem a to ekonomicky. To neni o tom ze bych se taky nechtel svezt za hodinu Praha-Brno. Ale vse je otazka priorit, a predevsim uvedomeni si, ze zijeme ve svete a state omezenych zdroju.

Napr. letos ceska ekonomika roste o 4.5 % a presto mame zasek ve statni rozpoctu cca 60 mld. Kc. Nerad bych svym detem predaval tuto zemi ve stavu "Recko".

Dale, postavit neco je jedna vec, druha vec to je udrzovat a uz nyni jsme ve stavu, ze i na koridorech se na nejbanalnejsi opravy ceka dlouhe mesice. Spousta dalsich trati predevsim pro nakladni dopravu je vestavu blizici se kolapsu. Takze ono to ani koridory nejspis neskonci.

Me na vasich predstavach skutecne zasadne irituje to, jak nonsalantne umite rozdelovat a rozhazovat penize jinych. Vy tu hovorite o VRT, jak kdyby to byl stredobod veskereho byti naseho statu, pritom to majoritu obcanu vubec nezajima a resi uplne jine problemy. Ja vnimam VRT jako jakousi luxusni, drahou nadstavbu nasi zeleznicni site. Ja dokonce i verim, ze bysme ji nakonec dokazali i ufinancovat, ale za jakych okolnosti. Ja bych napr. ocenil ze se dostaveji planovane koridory a dalnice a pak se snizi danova zatez. Dovolte mi prosim, abych si svoje vydelane penize mohl utratit tak jak ja uznam za vhodne. Rad bych si treba usetril a jel a cestoval po Australii, misto toho abych sypal penize do nejake bezedne diky typu VRT. Vase ekonimcka uvaha, ze snad budu jezdit po VRT za ceny dnesniho vlaku, me opravdu desi.

Dalsi priklad: Ve svetle aktualnich udalosti ve svete me desi, jak je napr. uplne totalne bezzuba nase (nejen nase) armada. Za sebe bych tu vysokou danovou zatez presmeroval misto do VRT na posileni obrany a bezpecnosti tohoto statu. Co je vam platne, ze budete mit VRT, kdyz budete muset napr. na kontrolu dokladu a zavazadel jak pred odletem letadal. Jednak tim zmizi veskera casova uspora a navic, skutecne nerad kdyz se mi nekdo bude pri kazde ceste hrabat v kufru.

To jsou prosim jenom nektere vybrane priklady toho, co stoji frontu na verejne penize spolecne s tou vasi VRT.
  1 2 3 4 5 6 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko