Hradec Králové — V rychlících z Prahy do Hradce Králové a dále do Trutnova či Letohradu si dlouhou dobu cestující mohli nechat o moderním cestování jenom zdát. Alespoň v malé míře to změnilo nasazení modernizovaných kombinovaných vozů 1. a 2. třídy řady ABpee, ke kterému České dráhy přistoupily v prosinci loňského roku. Nyní v omlazování rychlíkových souprav na této lince dopravce pomalu pokračuje — na vybrané vlaky začíná nasazovat starší modernizované vozy řady Bpee, které v soupravách nahrazují původní řadu Bp a cestující je mohou znát například z linky Praha – Budapešť. Zlepšování souprav těchto rychlíků by navíc podle zdrojů magazínu ŽelPage nemělo skončit u této změny, v následujících měsících bude dále pokračovat.
Jako většina změn, má však i tato pro někoho na první pohled veskrze pozitivní změna své ale. Tím je v tomto případě zejména snížení možného počtu přepravovaných jízdních kol – zatímco v původních vozech řady Bp byla možná přeprava až 4 kol formou spoluzavazadla, vozy Bpee tuto možnost nenabízejí. Je samozřejmě pravdou, že kola je možno přepravovat jako spoluzavazadla v počtu tří kusů ještě u oddílu 1. třídy ve voze ABpee, ale ve větším množství pak bude nutno využívat hlavně služebního vozu typu BDs se službou úschovy během přepravy. Tato varianta je však časově náročnější pro vlakovou četu i cestujícího, v neposlední řadě také dražší. Navíc je otázkou, čím chce dopravce v budoucnu tyto služební vozy nahradit, když se jejich životnost pomalu ale jistě blíží ke svému konci. Není proto překvapením, že se začíná mluvit o tom, že řadou Bpee bude nahrazen pouze jeden vůz v soupravě a nahrazení dalších starších vozů na této lince bude prováděno spíše řadami Bdtee276 či Bdpee231. Ty na rozdíl od řady Bpee disponují prostorem pro 5 jízdních kol.
Zdroje: České dráhy
Pokud jedete ve dvou či více lidech stává se z toho vyloženě mučící nástroj, neboť tam je o třetinu míň místa jak ve dvojce...
http://www.pravniciny.com/pravnik-na-cestach-vlakem
Ješte technická, přes léto se stejně jezdí všechno ve 2, takže pozice 368 a 367 bez centrálu nevadí.
Tak si dá cyklista o minerálku mín, osobně si myslím, že ÚPB by měla být zdarma, i když podle mého je 10,- stále velmi drobná částka. Stejně tak si myslím že by to "cyklo-tarif" chtělo upravit.
Jip
dokud ta trat Praha-Hradec bude v parametrech napul pripominajici lokalku, tak vlak bude i obycejny autobus jedouci po paralelni dalnici jasne prekonavat
SŽDC pravděpodobně zejména pro odlehčení trati 010 chystá ne uplně marnou rekonstrukci tratě 020 - Velký Osek - HK až 160 km/h a dvě koleje, HK - Choceň 120 km/h a dvě koleje. To by mohlo konkurenceschopnost podstatně zlepšit.
Jestli je teda pro někoho 10kč za ÚBP drahá záležitost, tak se divím, že vůbec někdo jezdí s kolem vlakem. :D Souhlas, že to může zdržovat - v případě 2 na vlaku nebo centráního zavírání to zdržení je zcela minimální.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.