..: České dráhy začínají nasazovat vozy Bpee na hradecké rychlíky :..

Rychlík 924 Cidlina čekající na odjezd ve stanici Trutnov hl.n., foto: Michal Jaroš – ŽelPage Hradec Králové — V rychlících z Prahy do Hradce Králové a dále do Trutnova či Letohradu si dlouhou dobu cestující mohli nechat o moderním cestování jenom zdát. Alespoň v malé míře to změnilo nasazení modernizovaných kombinovaných vozů 1. a 2. třídy řady ABpee, ke kterému České dráhy přistoupily v prosinci loňského roku. Nyní v omlazování rychlíkových souprav na této lince dopravce pomalu pokračuje — na vybrané vlaky začíná nasazovat starší modernizované vozy řady Bpee, které v soupravách nahrazují původní řadu Bp a cestující je mohou znát například z linky Praha – Budapešť. Zlepšování souprav těchto rychlíků by navíc podle zdrojů magazínu ŽelPage nemělo skončit u této změny, v následujících měsících bude dále pokračovat.

Interiér vozu řady Bpee, foto: České dráhy Jako většina změn, má však i tato pro někoho na první pohled veskrze pozitivní změna své ale. Tím je v tomto případě zejména snížení možného počtu přepravovaných jízdních kol – zatímco v původních vozech řady Bp byla možná přeprava až 4 kol formou spoluzavazadla, vozy Bpee tuto možnost nenabízejí. Je samozřejmě pravdou, že kola je možno přepravovat jako spoluzavazadla v počtu tří kusů ještě u oddílu 1. třídy ve voze ABpee, ale ve větším množství pak bude nutno využívat hlavně služebního vozu typu BDs se službou úschovy během přepravy. Tato varianta je však časově náročnější pro vlakovou četu i cestujícího, v neposlední řadě také dražší. Navíc je otázkou, čím chce dopravce v budoucnu tyto služební vozy nahradit, když se jejich životnost pomalu ale jistě blíží ke svému konci. Není proto překvapením, že se začíná mluvit o tom, že řadou Bpee bude nahrazen pouze jeden vůz v soupravě a nahrazení dalších starších vozů na této lince bude prováděno spíše řadami Bdtee276 či Bdpee231. Ty na rozdíl od řady Bpee disponují prostorem pro 5 jízdních kol.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.3.2016 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel Baal  mail  
25.09.2017 (2:38)  
Bpee jsou fajn, ve dvojce jeden z lepších velkoprostorů, ale ta jednička je hnus červenej...
Pokud jedete ve dvou či více lidech stává se z toho vyloženě mučící nástroj, neboť tam je o třetinu míň místa jak ve dvojce...
http://www.pravniciny.com/pravnik-na-cestach-vlakem
registrovaný uživatel E699 
19.03.2016 (10:18)  
A na pozici 368 má do konce GVD, slyšel jsem i něco o přelomu léta a podzimu, přijít poslední kusy Bdpee.

Ješte technická, přes léto se stejně jezdí všechno ve 2, takže pozice 368 a 367 bez centrálu nevadí.
18.03.2016 (9:21)  
Ano, to je pravda, centrální zavírání vozů ABpee - BDs - Bpee většinou funguje, takže při čtyřvozové soupravě jde akorát o to Bp na konci a pokud je více vozů, tak už tam zase je ten druhý průvodčí, no.
registrovaný uživatel E699 
18.03.2016 (7:08)  
Michal Jaroš: Aktuálně 3 ze 4 vozů zavírají centrálně - již mám odzkoušeno. ;) takže po přidání centráně zavíratelného vozu na pozici 368 nebude problém, pokud je zde 367, tak se až na vyjímky jezdí ve 2.

Tak si dá cyklista o minerálku mín, osobně si myslím, že ÚPB by měla být zdarma, i když podle mého je 10,- stále velmi drobná částka. Stejně tak si myslím že by to "cyklo-tarif" chtělo upravit.
registrovaný uživatel Komín  mail  
17.03.2016 (20:06)  
Je to samozřejmě krok vpřed, nicméně si myslím, že Bpee mohla zůstat na Budapešť a na Hradec mohla jezdit Bdpee, jsou podle mě pro tuto linku vhodnější.
Jip
dokud ta trat Praha-Hradec bude v parametrech napul pripominajici lokalku, tak vlak bude i obycejny autobus jedouci po paralelni dalnici jasne prekonavat
SŽDC pravděpodobně zejména pro odlehčení trati 010 chystá ne uplně marnou rekonstrukci tratě 020 - Velký Osek - HK až 160 km/h a dvě koleje, HK - Choceň 120 km/h a dvě koleje. To by mohlo konkurenceschopnost podstatně zlepšit.
17.03.2016 (19:51)  
Raději bych tyto vzpomínky na devadesátá léta viděl někde na koridorových R (vím, že tam už část jezdí), kde lépe využijí podvozek/max. rychlost. Na Hradcích by mohly klidně dožít Bee272/273, které bych na "polokoridorových" R PHA-OV přes Brno co nejdříve nahradil něčím lepším (klidně těmi Bpee, kdyby jich bylo více - jako že není).
registrovaný uživatel JiP 
17.03.2016 (11:32)  
Tady je hlavne problem, ze dokud ta trat Praha-Hradec bude v parametrech napul pripominajici lokalku, tak vlak bude i obycejny autobus jedouci po paralelni dalnici jasne prekonavat i kdyby vagony mely zlate kliky.
17.03.2016 (9:39)  
E699 - jenže právě na těchto rychlících podstatná část vozů centrální zavírání dveří nemá, navíc některé úseky nebo i celé vlaky doprovází pouze jeden člen vlakového doprovodu. 10 Kč určitě není mnoho, ale je to jen další poplatek navíc k už tak zvednutému přepravnému za kolo. Není to tak dávno, co to bývalo 25 Kč/vlak nebo 50 Kč/den, dnes stojí 50 Kč občas jen ta cesta jedním vlakem.
registrovaný uživatel E699 
17.03.2016 (9:28)  
Čím se asi BDs nahradí? ČD kurýr pomalu, ale jistě končí, na těch pár věcí stačí kupé ve voze typu Bee, Bmz a spol.

Jestli je teda pro někoho 10kč za ÚBP drahá záležitost, tak se divím, že vůbec někdo jezdí s kolem vlakem. :D Souhlas, že to může zdržovat - v případě 2 na vlaku nebo centráního zavírání to zdržení je zcela minimální.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko