..: Przewozy Regionalne ruší vlaky interREGIO :..

Przewozy Reionalne Warszawa — K nepříliš vítanému kroku se uchýlil železniční dopravce Przewozy Regionalne. V rámci úspor budou k 1. září letošního roku zrušeny téměř všechny komerčně provozované dálkové vlaky tohoto dopravce, dnes jezdící pod kategorií IR (interREGIO), RE (REGIOekspress) a IRb (interREGIObus). Jedná se o vlaky IR na trasách Warszawa - Poznań - Szczecin, Bielsko-Biała/Katowice - Wrocław, Jelenia Góra - Olsztyn, Częstochowa - Zakopane a Warszawa - Hajnówka. V případě vlaků RE se jedná o zrušení několika párů mezistátních vlaků Poznań - Frankfurt/Oder a ohledně autobusů IRb jde o spoje v relacích Katowice - Rzeszów a v sezóně také Katowice - Zakopane a Katowice - Ustrzyki Górne.

V provozu tak zůstanou pouze vlaky provozované v závazku, tedy několik párů vlaků Łódź - Warszawa a zpět a dva páry mezistátních vlaků, směřujících z příhraničí do běloruského Grodna. Důvody rušení těchto vlaků jsou, jak již bylo zmíněno, především úspory. Mezi další důvody patří například neefektivita provozu a též nedostatek provozuschopných vozů vhodných na tyto vlaky. Vlaky IR jsou provozovány od roku 2009 a ačkoliv byla jejich síť postupně rozšiřována, v posledních letech byl provoz postupně utlumován a přetrvávajícímu torzu tohoto systému, čítajícímu zhruba 20 párů vlaků, byl již delší dobu předpovídán konec. Prodej jízdenek na tyto vlaky tak skončí 1. srpna a 31. dne téhož měsíce vyjedou dva páry vlaků RE a několik párů autobusů IRb pod vlajkou Przewozów Regionalnych naposled, zbývající desítka vlaků IR bude od 1. září pravděpodobně provozována dopravcem PKP Intercity v kategorii TLK.

Zdroj: Przewozy Regionalne


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 31.7.2015 (9:15)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Polsko


Registered user arj 
03.08.2015 (17:06)  
Keprte, omluvám se ještě jednou - tisk na místence už vybledl, takže při podrobnějším zkoumání je to Lodz Kaliska. Takže aspoň nějaké + (plus) pro polské železnice - tisk na jízdence sice vybledne, ale nezmizí. Zajímavé ovšem je, že tyhle "mizející daňové doklady" vydává jen ČD, zatímco třeba NMBS/SNCB stále mají solidní kartu, která člověku nezapadne mezi jiné papíry v kapse a je čitelná (dokonale) i po letech.
To nádraží Fabryczna bylo vloni ve stavbě a celá ta hlavní západo-východní ulice rozkopána, včetně tramvají i přechodů pro chodce (takže z hotelu jsem na zastávku NAD viděl, ale bylo jednodušší dojít na úplně jinou zastávku)
Registered user Keprt 
03.08.2015 (15:33)  
arj: teď ještě definovat, co je to Lodz glowna :-)

V Lodži jsou/byla dvě velká nádraží - na západ od centra Kaliska, na východ Fabryczna (odtud jezdily vlaky směr Varšava). Ta byla před pár lety uzavřena (bylo to velmi rázovité nádraží) a byla zahájena stavba ambiciozního tunelu pod městem, spojujícího západní a východní tratě (stávající spojení je okruhem kolem města). Fabryczna se přesune pod zem a zřejmě vznikne i nějaká nácestná zastávka blíže centru. Celá Lodž je poměrně rozlehlá a zákaznický úspěch této nové "podměstské železnice", resp. železničního spojení Lodže se světem, závisí do značné míry na tamní MHD. Tak, jak jsem Lodž poznal, je důležitější spojení pro "lodžany cestující ven", než pro světoobčany toužící navštívit Lodž, tudíž přikládám větší význam plošné obsluze města, než "centrálnosti" budoucího hlavního nádraží (přestavěná Fabryczna).
Registered user arj 
03.08.2015 (14:58)  
Keprt - já vzal počet obyvatel z české wiki, tak se omlouvám.
Jinak upřesňuji - zatímco těch 130 km vzdálenosti ukazuje vyhledávač i pro spojení Letiště WAW - Lodž, ty 2 hodiny jízdy vlakem jsou jen z Lodže Gl. (14:28) na W-Zachodna (16:23), v praxi zpožděno na odjezdu i příjezdu, ale vlak byl téměř úplně plný. Veškerá dálková VHD v Lodži končí/začíná na hlavní žst (daleko od centra), takže z tohoto hlediska není nikdo zvýhodněn, jen autem se dá zajet "před barák". A pro propagátory železnice na letiště - ten mnou použitý spoj byl obsazen tak 3-4 cestujícími v každém voze = další důkaz toho skvělého potenciálu.
Registered user Keprt 
03.08.2015 (14:33)  
Ad arj: ne že by to měnilo smysl tvého příspěvku, ale Lodž má 700 tis. obyvatel a když se připočtou (tramvajemi) aglomerované Pabianice (70 tis.) a Zgierz (60 tis.), vychází ta realita ještě trudněji. Třeba až dodělají novou Fabrycznou, tak se to spojení s Varšavou a zbytkem světa zkulturní...
Registered user arj 
03.08.2015 (14:17)  
chyba fakt jen v úřednících ... kdo jiný to objednává a platí

Ale jestli čtu a chápu článek správně, tak budou zrušeny téměř všechny komerčně provozované dálkové vlaky tohoto dopravce. Takže tyhle vlaky platí jen a pouze cestující = ten obrovský potenciál :(

A jinak bych vyjádřil i určitou pochybnost o spoustě moderních tratí na vyšší rychlosti i dnes už poměrně moderním vozovém parku. Vloni na podzim jsem jel - a podle jízdenky koukám, že právě nějakým povinně místenkovým rychlíkem P.R. - z Lodže (300 tis. obyvatel) na letiště Varšava: rychlost nevalná (130 km za 2 hodiny), vagony naprosto standardní, cena byla o něco nižší než přímý busík letiště - Lodž, zato "odbavení" byl zážitek - paní pokladní se dlouho snažila zkombinovat výdej jízdenky a výdej místenky a pak ještě déle hledala jak mne odbavit až na letiště, aby nakonec konstatovala, že na W-Zachodna si budu muset koupit lístek MHD.

Takže spíš souhlasím s Nechicem, že polské železnice charakterizuje nekoncepčnost a bordel, který vede k nezájmu veřejnosti.
03.08.2015 (12:49)  
Jen drobná pravopisná chyba: Przewozów má být bez čárky nad o ;)
Registered user Nechic  mail  
03.08.2015 (12:19)  
Vantju: No jistě, kdo jiný to objednává a platí. Tam musí být strašlivý klientelismus, protože očividně se tam drží staré struktury, kterým je jakýkoli prospěch u zadele
Editor or ŽelPage Administrator Adam Vanting  mail  
01.08.2015 (18:53)  
Z mého pohledu je tam chyba fakt jen v úřednících. Lidé o kvalitní JŘ stojí, jen nikomu se do toho nechce. Polsko má obrovský potenciál, spoustu moderních tratí na vyšší rychlosti i dnes už poměrně moderní vozový park, jen ten počet vlaků je zoufalý. Například zcela nepochopitelné pro mě je, že vlaky do Helu jsou čtyři a mají tři až čtyři vozy k sezení. Lidé se do vlaků leckdy nevejdou, z pátka na sobotu není šance chytit volné místo v celé trase i pár dnů dopředu, ale nic se s tím neděje.
Registered user Nechic  mail  
01.08.2015 (12:06)  
Absolutní nekoncepčnost polské železnice, státní dopravci co si navzájem konkurují, bordel a jízdní řád jak noty na buben a ještě se diví, že tím jezdí málo lidí a není zájem. Rušit je tak jednoduché, ale nikdo nepřemýšlí proč ten zájem není.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko