..: Ohlédnutí za srážkou vlaku s nákladním automobilem na Kroměřížsku :..

Motorová jednotka 814.003 po střetu s nákladním automobilem u Holešova 9.6.2015, foto: Drážní inspekce Holešov — Střet osobního vlaku s nákladním automobilem v úterý 9. června 2015 krátce po poledni zastavil na 24 hodin provoz na železniční trati z Kojetína do Valašského Meziříčí. Osobní vlak 3908, vedený mimořádně dvojící jednotek ř. 814 (814.003 a 814.052, turnusově je řazena ř. 844), který jel z Valašského Meziříčí do Kojetína, se s nákladním automobilem střetl v holešovské části Dobrotice na přejezdu zabezpečeném výstražným křížem. Řidič nákladního automobilu vyvázl bez zranění. Na místě prohlásil, že při jízdě z nedaleké cihelny viděl přibližující se vlak, ale předpokládal, že stihne přes přejezd přejet. Jeho čin je předběžně kvalifikován jako trestný čin obecné ohrožení.

Na místě zasahoval od 18. hodiny nehodový vlak z Bohumína, který za pomoci autojeřábu z Přerova nasadil kolem deváté hodiny večerní jednotku 814.003 zpět na koleje. Podle Drážní inspekce je škoda odhadnuta na 6 milionů Kč na vlaku, 60 tisíc Kč na trati a 600 tisíc Kč na automobilu. Zraněny byly celkem čtyři osoby, z toho jedna vážně.

814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar

Vlaky 3911 v úseku Holešov - Valašské Meziříčí a vlaky 3935 a 3936 v úseku Holešov - Bystřice pod Hostýnem byly odřeknuty. Hodinu po nehodě byla zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Holešov - Bystřice pod Hostýnem. Ve středu 10. června krátce před polednem byl provoz na úseku opět obnoven.

Zdroje: Drážní inspekce, iDNES.cz


Tomáš Krajcar Poslat mail autorovi | 10.6.2015 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bóřa 
11.06.2015 (8:47)  
Dale Cooper: Jednání řidiče je podle článku kvalifikováno jako obecné ohrožení (byť pravděpodobně uvedeno neúplně - je to totiž obecné ohrožení z nedbalosti podle § 273 trestního zákoníku). Je to naprosto běžná a přiléhavá právní kvalifikace hazardování řidiče na přejezdu. Základní sazba je až dvě léta plus možný zákaz činnosti. Kdyby byli policajti a státní zástupce psi, dali by mu i kvalifikovanou za způsobení značné škody (tj. min. 0,5 mil. Kč). Za to by byla sazba 0,5 - 5 let. Takže rozmezí trestů je dost široké. Pokud se vůbec dostane před soud, nejspíš dostane spíš nižší trest, podmínku, atd. Ale přísné sazby jsou tady podle mého namístě - ohrozil životy lidí a způsobil škodu, na kterou by jako řidič náklaďáku vydělával celý život...

K Vašemu dotazu: Pokud by způsobil smrt, bylo by to pro něho v postavení řidiče na 3 - 10 let.
11.06.2015 (8:41)  
Ví někdo, jak daleko byl vlak v okamžiku kdy řidič vyhodnotil, že má dost času to projet? Jak se dá hodnotit jestli to bylo dostatečně daleko nebo nebylo? Na plaňině můžu vidět vlak i kilometr daleko.

Jako je to samozřejmě kravina, prostě když vidim vlak tak stojim, co kdyby se mi na přejezdu píchla guma.
11.06.2015 (7:03)  
Pikehead: Nehoda bez smrtelných zranění a dva roky natvrdo? Co by pak bylo za nehodu s úmrtím? Dvacet let?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
11.06.2015 (0:37)  
Ono to má i odstrašující efekt na jiné podobné idioty.

Je dokázáno, že pouhá relativita krutosti trestu bez (vynuceného) vyštřování nemá žádný statisticky berný vliv na četnost výskytu provinění. Čím krutější trest, tím efekt limitně se blížící nule.

Jinými slovy, buď to v těch lidech je, nebo není. A jestli bude za prasení na přejezdu trest rok podmínka nebo deset natvrdo, nic to s nima nedělá. Obzvláště, pokud to né stokrát, ale tisíkrát vyjde a nikomu se nic nedělá, nikdo nic nevyšetřuje. Problém je v tom, že u "projel jsem to už na červenou sto metrů před vlakem ale nikdo mě neviděl" se nehledá viník armádou vyšetřovatelů, oproti "umlátil jsem manželku lopatou na uhlí a teď se ti zvláštní pánové divně ptaj, kde jsem byl předevčírem večer."

To by spíš musela bejt na každým přejezdu kamera a trest relativně mírný, ale stoprocentní. Deset tísíc za projetí, jistota 100 %. Problém je v tom, kde není (jistej)žalobce, není (před)pos..nej hříšník. Tam je jen hříštník, a tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se regína vystrčí do pole.
10.06.2015 (22:58)  
To je asi to nejhorší, co se může stát, to oranžové rozsypané jsou ty cihly/tašky z vleku, pro vlak je to ekvivalent nárazu do pevné překážky.

Idiot za volantem by měl v teplácích rok dva o sobě přemýšlet a 10 roků s volantem nemít nic společného. Ono to má i odstrašující efekt na jiné podobné idioty.
registrovaný uživatel slawe  mail  
10.06.2015 (21:16)  
Před chvílí jsem kolem jel autem, no ta zem je škaredě dorýpaná...
10.06.2015 (20:52)  
Malé upřesnění:
Řidič nebyl zraněn hlavně proto, jelikož vlak narazil až do vleku, který byl zapřažen za nákladním automobilem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko