..: Ohlédnutí za srážkou vlaku s nákladním automobilem na Kroměřížsku :..

Motorová jednotka 814.003 po střetu s nákladním automobilem u Holešova 9.6.2015, foto: Drážní inspekce Holešov — Střet osobního vlaku s nákladním automobilem v úterý 9. června 2015 krátce po poledni zastavil na 24 hodin provoz na železniční trati z Kojetína do Valašského Meziříčí. Osobní vlak 3908, vedený mimořádně dvojící jednotek ř. 814 (814.003 a 814.052, turnusově je řazena ř. 844), který jel z Valašského Meziříčí do Kojetína, se s nákladním automobilem střetl v holešovské části Dobrotice na přejezdu zabezpečeném výstražným křížem. Řidič nákladního automobilu vyvázl bez zranění. Na místě prohlásil, že při jízdě z nedaleké cihelny viděl přibližující se vlak, ale předpokládal, že stihne přes přejezd přejet. Jeho čin je předběžně kvalifikován jako trestný čin obecné ohrožení.

Na místě zasahoval od 18. hodiny nehodový vlak z Bohumína, který za pomoci autojeřábu z Přerova nasadil kolem deváté hodiny večerní jednotku 814.003 zpět na koleje. Podle Drážní inspekce je škoda odhadnuta na 6 milionů Kč na vlaku, 60 tisíc Kč na trati a 600 tisíc Kč na automobilu. Zraněny byly celkem čtyři osoby, z toho jedna vážně.

814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar 814.003, foto: Tomáš Krajcar

Vlaky 3911 v úseku Holešov - Valašské Meziříčí a vlaky 3935 a 3936 v úseku Holešov - Bystřice pod Hostýnem byly odřeknuty. Hodinu po nehodě byla zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Holešov - Bystřice pod Hostýnem. Ve středu 10. června krátce před polednem byl provoz na úseku opět obnoven.

Zdroje: Drážní inspekce, iDNES.cz


Tomáš Krajcar Poslat mail autorovi | 10.6.2015 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jkl 
11.06.2015 (15:48)  
SYN: ten dopis je psaný v duchu "však se to zaplatí z pojistky řidiče auta, není potřeba, aby železnice vynakládala jakékoliv peníze na zlepšení stavu na přejezdech, skoro všechny nehody způsobí a tedy zaplatí řidiči z pojištění". Jinými slovy, není důležité, že může někdo zemřít, důležité je, že škodu bude mít kdo zaplatit....
11.06.2015 (14:28)  
Chary: Je dokázáno, že pouhá relativita krutosti trestu bez (vynuceného) vyštřování nemá žádný statisticky berný vliv na četnost výskytu provinění. Čím krutější trest, tím efekt limitně se blížící nule.

100% souhlas. Vždyť za tohle je potenciálně trest smrti, okamžitě vykonaný drážním vozidlem. Kdo se dostane k soudu měl sakra štěstí, že to vůbec přežil.
To si fakt myslíte, že 10 let natvrdo bude mít nějaký preventivní účinek, když je větší šance rovnou na smrt?

Druhým extrémem a příkladem k zamyšlení jsou nákpuní vozíky u obchodů. Trest za nevrácení košíku je pouhých 10Kč - ale vymožených okamžitě. A funguje to.
registrovaný uživatel JK ml. 
11.06.2015 (14:11)  
SYN: Ten případ se skutečně stal a TV NOVA mu věnovala dvě kratičké reportáže, bo pana řidiče někdo natočil (podle záběrů řekl bych motorista tábořící na protilehlé straně přejezdu....v žst Štítina letos koncem května. Pan řidič zde vystupuje takřka jako masový vrah a protřelý kriminálník. Přejezd byl v ten okamžik skutečně v poruše, ten den od rána ch...o a za elefantem zůstal přejezd prostě ve výstraze. Na záběrech je patrné, že před přejezdem si řidič busu počínal maximálně opatrně byť samozřejmě porušil ustanovení vyhlášky o přejezdu a chování se účastníků s.p. v jeho okolí hned v několika bodech....Vyfasoval údajně 2000Kč pokuty a 6bodů mínus od PČR od zaměstnavatele nevím, ale normálně ten kurz jezdí dál....Druhá věc je ta že vyhláška se v tomhle od 70 let nezměnila a stále počítá s tím, že poruchu přejezdu vyřeší obratem 10 lidí, kteří jsou na dráze na každém rohu k dispozici.....Já jen, že ne vždy je vinen řidič byť skére budiž 98:2............
11.06.2015 (13:59)  
Pikehead, topič: Ano, lze předpokládat, že nákladní auto by dopadlo +- stejně, přívěs by byl více zničen. Avšak to jsou spekulace, na nehodu má vliv velké množství okolností a kolikrát úplně nelogické souhry náhod.
11.06.2015 (13:45)  
topič: jen pro připomenutí - ta regina najela do přívěsu s cihlami, řidič byl v podstatě v bezpečné vzdálenosti od nehody.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
11.06.2015 (12:59)  
Bóřa: Co kdyby to udělal místo na zaprděné lokálce s regínou supící sotva šedesát na koridorovém přejezdu, kde by ho trefilo EC ve 160?
S největší pravděpodobností by už nebylo koho soudit.
11.06.2015 (12:46)  
Mamlasovi asi nedošlo, jak je dlouhý, že fakt nejede na kole nebo v osobáku. Evidentně nemá na to, řídit něco takového, když neví jak je dlouhý. Do podmínky na dva roky a na deset let zákaz C,D,E,T. Po pěti letech si může řidičák udělat znova, ale pouze C. V lochu bude stát daňové poplatníky přes tisícovku na den, tolik si s paleťákem nevydělá, stejně jako rozvozem pizzy, proto podmínka.

Štestí, že jsou všeci zdraví. I pro toho mamlase.

Chary: Problém odchycení takového "řidiče" je v tom, že kamera na stanovišti vlaku RZ (SPZ) auta neuvidí, jedině že by u přejezdu bylo zrcadlo a kamera ze stanoviště by RZ dokázala zachytit v něm. FullHD kamera by šanci mít mohla. Otázkou je, kolik bude stát montáž GoPro na takovou 810. (Schválení DÚ ...)
Dávat kamery na každý přejezd vyjde skoro stejně draho jako instalovat světla nebo závory. Musely by se synchronizovat s vlakem na přibližovací vzdálenost, aby nebyl předovláván každý, kdo přejezd přejel.
registrovaný uživatel SYN 
11.06.2015 (11:59)  
JK ml.: tak toto je podle mně na pokutu pro provozovatele inkriminovaného zařízení, plus uvažovat o vyčíslení škody kterou tím způsobil (řekl bych že pár tisíc to hodí)... samozřejmě každý bude přísahat na holý pupek že "dělá co může" ale když se bude jednat o to zda řekněme zdvojnásobit frekvenci pravidelné údržby tak to nebude o tom co jde a co nejde (jde skoro všechno když jsou prachy), ale o tom co "si může dovolit" (finančně)...
registrovaný uživatel SYN 
11.06.2015 (11:48)  
jkl: já bych řekl že překvapivě to tvrzení o "vážnějších následcích pro auta" bude v průměru i pravdivé, ovšem jako problém bych viděl nepoměr cen, neboli to že pokud třeba i zruším na maděru nějaký starší osobák tak se dostanu na škodu která odpovídá tak jedněm dveřím do regíny (možná dvěma)... prostě každá prkotina na dráze je podstatně dražší než na autě (z všemožných objektivních i jiných důvodů)

Jo ale mimochodem, zdůvodňovat ten nepoměr rozdílem kintických energií je dost zcestné, na tom přece až tak moc nezáleží který z účastníků střetu si do něj přinesl kolik kinetické energie, důležité je spíš to jakým způsobem ji ten který z nich "spotřebuje", což se může dost drasticky měnit podle podmínek střetu (geometrie střetu, tuhosti objektů atd.)
registrovaný uživatel JK ml. 
11.06.2015 (11:42)  
kolik dát řidičovi linkového busu který vezl 6 lidí a 15-20 minut tábořil před blikajícím přejezdem bez závor, který je u zhlaví ve 4kolejné stanici(tuším)na jednokolejné dalkově řízené trati....řidič jel do města na ostrý obrat -poslední "denní" spoj (18.30) z města do vsí. Tábořením u přejezdu by na hodiny prošvihl bezpečnostní přestávku...Přejezd zůstal ve výstraze po odjezdu Os vlaku...ve stanici se neposunovalo a nebyla místně obsazena zaměstnancem?????
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko