Aosta — Italský region Valle d’Aosta bude prvním majitelem hybridních jednotek Stadler Flirt. Objednávka na dodávku pěti souprav Flirt3 poháněných jak elektricky napětím 3 kV, tak dvěma osmiválcovými dieselovými motory, byla podepsána 12. května a počítá se s dodáním vlaků do roku 2018. Výkon jednotek na elektrifikované trati bude 2600 kW a maximální rychlost bude činit 160 km/h, na dieselový pohon pak bude výkon 700 kW a maximální rychlost bude 140 km/h. Jednotka se bude skládat ze tří vozů a celková kapacita bude činit 197 sedících cestujících, přičemž pokud se vlaky u cestujících setkají se zájmem, bude přidán čtvrtý vůz. Kontrakt v hodnotě 43 milionů eur čítá jak samotné soupravy, tak školení personálu a pětiletou údržbu. Součástí objednávky je také opce na dalších pět souprav s tříletou údržbou. Celková cena tak může být až 94 milionů eur.
Zdroj: Railway gazette
Soupravy mají jezdit na rameni Aosta - Torino. Dnes se to jezdí s přestupem ve stanici Ivrea - hádejte proč? Ano správně, v Ivree končí trolej. Podle mapy italské železniční sítě je neelektrizovaný úsek klikatá horská jednokolejka, na které nepředpokládám závratné rychlosti, takže těch 700 kW by tam mělo stačit. Koneckonců zadavatel asi ví, co potřebuje.
http://www.stadlerrail.com/en/references/zsr-dmu-slowakei/
- Sp Nezamyslice-Kojetín-Kroměříž-Hulín-Otrokovice-Zlín jako přípoj k/od vlaků Brno-Olomouc
- Os Mladeč-Litovel-Olomouc-(Nemilany, vyjde-li jízdní doba hodinového taktu)
- Os Hradec Králové-Kvasiny Netaktové posilové spoje z a na směny.
- Os Praha-Kutná Hora město. Zde prosím pozor, přímá souprava do Kutné Hory je řazena v přední části vlaku.
Ostatní už proflákli jiní.
Edit: Ve střídavé se plánuje ještě pro linku S4 a linku S3 prodlouženou ze Šakvic do Hustopeč. Dále také linka S1, která bude nově prodloužena ze Slatiny do Bučovic a doplní takt linky S6. Ve Slatině zajištěn přestup z linky R6 a výhledové S7 (Brno-Vyškov)
B 81500 ... 1,5 kV = 1900 kW + 1324 kW diesel
B 82500 ... 1,5 kV = / 25 kV ~ 1300 kW + 1176 kW diesel
Není nad dobrý zdroje :-(
http://self.gutenberg.org/articles/SNCF_Class_B_81500
http://self.gutenberg.org/articles/SNCF_Class_B_82500
http://www.railfaneurope.net/list/france/france_sncf_ter-mu.html
Nebo to vnimat spis jako elektrickou jednotku, ktera ma jako bonus pridany motor - podobne, jako v Plzni jezdi nektere trolejbusy. Proste, motor to sice ma, ale s ohledem na hmotnost jednotky ponekud poddimenzovany (nebo nouzovy, je fuk jak tomu budem rikat), takze na nezadratovanem useku bude dynamika horsi nez u beznych motoraku srovnatelne technicke urovne. Pricemz netvrdim, ze tato varianta je spatne - typicky si dovedu predstavit, ze na streku Praha - Zlin (samosebou dokud nebude zadratovana) by to bylo vhodne vozidlo - pokud to po 300 km pod draty pojede jeste o 11 km dal, je v podstate fuk, ze ten posledni usek to pojede s omezenou dynamikou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.