..: Modernizace tratě 180 proběhne pouze ve stávající stopě :..

754.057, Výhybna Radonice, trať 180, foto: Vítek_V Plzeň — Několik dní po příslibu bavorského ministra dopravy o uvolnění finančních prostředků a vyslovení podpory k projektu nové rychlostní tratě mezi Českem a Mnichovem se v Holýšově na Domažlicku uskutečnila prezentace Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) k plánovaným úpravám stávající tratě 180. Plány modernizace dříve vzbudily vlnu nevole, neboť se místní obyvatelé obávali rozsáhlých záborů pozemků a demolic kvůli stavbě. Na prezentaci vystoupil Pavel Paidar, náměstek ředitele Stavební správy západ, který přítomné informoval, že na české straně dojde pouze k takovým úpravám, jaké známe například z tratě 170 v úseku mezi Plzní a Chebem. Trať tak bude celkově elektrifikována a na několika místech také zdvoukolejněna, přičemž maximální možná traťová rychlost by se měla pohybovat v úrovni do limitu 140 km/h pro standardní vozy a do 160 km/h pro vozy s naklápěcí skříní.

Elektrifikace dalších tratí, které plánuje SŽDC:

  • Plzeň - Domažlice
  • Kladno - Praha
  • Jihlava - Třebíč - Brno
  • Brno - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště
  • Staré Město u Uh. Hradiště - Bojkovice město
  • Újezdec u Luhačovic - Luhačovice
  • Ostrava - Frýdek-Místek - Valašské Meziříčí
  • Frýdek-Místek - Český Těšín
  • Studénka - Příbor - Veřovice
  • Olomouc - Uničov - Šumperk

Z původního plánu zcela nové rychlostní trati tak tímto rozhodnutím sešlo. Elektrifikace současného úseku z Plzně na západ by měla proběhnout v letech 2019 až 2025. Nově vybudovány budou pouze přeložky mezi Plzní a Zbůchem a dále dílčí úseky Chotěšov - Stod, Radonice - Domažlice, či Domažlice - Domažlice město. Doba jízdy expresních souprav mezi Domažlicemi a Plzní se tak zkrátí na 35 minut oproti současným 45 minutám. V podobném duchu pak s největší pravděpodobností proběhne práce i na německé straně od státních hranic do Schwandorfu.

Pavel Paidar však dodal, že čistě vysokorychlostní trať by v budoucnu vzniknout také mohla, zůstává zatím jako rezerva v územním plánu. „Zatím je tato varianta nerealizovatelná. Váže se na to dohody s německou stranou a rozsáhlé úpravy na jejich území,“ uvedl Paidar. Trať 180 tak bude řešena obdobně, jako již zmíněný úsek tratě 170 z Plzně do Chebu. Tam před modernizací jezdily dokonce mezinárodní vlaky, ty se tam však po ní paradoxně již nevrátily.

SŽDC však z evropského fondu OPD plánuje opravit a zmodernizovat daleko více tratí, z dotací by se mělo využít až 44 miliard korun. Přehled tratí, které by měly být modernizovány, respektive elektrifikovány, přinášíme v boxu vpravo.

Zdroje: Finanční noviny, Český rozhlas, Česká televize [1], [2].


Vítek_V | 22.5.2015 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
08.06.2015 (16:46)  
Sim:
Mě obecně přijde dost divná i ta jednokolejka do Chebu.....je to vlastně taky koridor a podle mě přinejmenším na ten Mnichov mělo vypadat minimálně jako na trati na Děčín a do Saska, tj. 2 koleje, aspoň někde ta 160-tka.....vůbec nechápu, co to jako má bejt, že na Berlín oprava se vším všudy a na západ takhle....
registrovaný užívateľ Kakov 
28.05.2015 (9:46)  
tak nedá počítat.... zatím se neruší, takže se klidně počítat dá, jediný důvod pro rušení je snaha uspořit za údržbu
27.05.2015 (21:45)  
Pokud se již nedá počítat s trasou přes Bukovec, je asi jedinou rozumnou variantou do budoucna triangl u Kyšic (a přesun Dýšiny do Dýšiny plus konec zastavování v žst. Chrást). Otázka zní, zda trať přežije přechodné období x (desítek) let...

Reálnější naději na dostavbu trianglu vidím jedině v případě zaústění VRT směr Praha, pak by asi bylo nevyhnutelné směr Rokycany - Plzeň řešit mimoúrovňově vůči Plzeň - Praha, a tam by se třeba triangl dal vlepit za nevelký vícenáklad (vůči staré trati již úrovňově). Možná i za cenu úplného zrušení spojky Chrást - Ejpovice, ostatně tato stanice by se hodila jako "vyčkávací" pro náklady, až bude volno ve sledu do Plzně.
registrovaný užívateľ Kakov 
27.05.2015 (20:10)  
Sim: když už, tak bych současný Chrást neobsluhoval vůbec....
registrovaný užívateľ Sim 
27.05.2015 (20:01)  
KK a JK > ja nerikam, ze je to stav idealni, ale koukam na to tak, ze tim zdrzujicim faktorem bude spis uvrat, nez to, jestli se pojede kolem Chlumu, ci pres Ejpovice. Tedy aspon ve variante, ze by kolejiste v Chrastu zustalo tak jak je ted - bez trianglu.
No a s trianglem je zase otazka, jak jezdit ... kazdy druhy vlak primo s jinou dobou jizdy, nebo nadrazi neobsluhovat vubec?
Navic mam takovy pocit, ze svou roli zde hraje i vleckove napojeni prumysloveho arealu v Dysine, takze pokud bylo zaroven cilem zrusit i nejaky kus nepotrebnych koleji aby nebylo nutne vse udrzovat sjizdne, planovana varianta mi prijde jako vcelku rozumna a z hlediska pomeru co za kolik mozna jako optimalni.
A jestli bude vlak pomalejsi nez bus? No tak bude ... v soucasnosti je to, pokud vim, dokonce s prestupem, takze i s uvrati v Ejpovicich to vnimam jako zlepseni.
registrovaný užívateľ Kakov 
27.05.2015 (18:29)  
Sim:
samozřejmě v případě přímé jízdy po původní trati bych předpokládal provedení nové spojky v Chrástu, která by chrásteckou úvrať odstranila. Chrást by byl obsloužen pomocí třech stávajících zastávek (jedna z nich by se musela kousek šoupnout). Po odstranění úvrati ve Stupně by vznikla poměrně rychlá a přímá trať.

Sám jsi zde mnohdy uváděl, že železnice má sloužit pro kapacitní dopravu, mám za to, že směr Plzeň bude využívanější, než směr Rokycany, proto vidím jako zajímavější variantu směrování radnické lokálky na Plzeň a Rokycany napojit na radnicko busem.....
registrovaný užívateľ Kakov 
27.05.2015 (18:22)  
Kuzma:

ty plány POVEDu + KÚ PLK samozřejmě znám, ale mám na ně svůj názor...
27.05.2015 (16:52)  
Sim: Obávám se, že napojení na Rokycany místo Plzně bude pro Radnickou lokálku konečná. Autobus Radnice-Břasy-Osek-Rokycany bude rychlejší a do Plzně taky. Dvě úvratě by dnes už nevadily - Regionova, Šuple ani Žralok nemusejí nic objíždět.
registrovaný užívateľ Sim 
27.05.2015 (15:54)  
Karel Kovářík > napojeni Chrastu pres Ejpovice (misto smerem na Plzen) bylo zvoleno proto, aby v Chrastu nevznikla dalsi nutna uvrat. Takze aspon nejakym smerem (na Rokycany) to bude bez uvrati (resp. s jednou ve Stupne). Predpokladam, ze v teto souvislosti bylo taky postaveno prvni nastupiste v Rokycanech s neprujezdnou koleji.
Uvratovy obraceni v Ejpovicich jako nejakej echt problem nevidim, jestli se ale pocita s nejakou kapacitou trate Chrast - Stupno - Radnice i pro naklady, muze byt v Ejpovicich omezujici pocet koleji. Aspon tedy v situaci, kdy nedochazi k blokovani prujezdnych koleji vlakem, cekajicim na uvolneni jednokolejky.
registrovaný užívateľ Kuzma 
27.05.2015 (15:41)  
Plány,kreré kdysi zveřejnil POVED by se na jejich stránkách asi dali ještě najít,ale jestli je to ještě aktuální nedokážu říct. Každopádně měla zcela jistě vzniknou jakási příměstská linka právě z Heřmanky do Radnic samozřejmně se dvěmi úvratěmi.Jestli je to scifi nebo fikce musí zodpovědět ouřadové z POVEDU,já to posoudit nedokážu.Jen prezentuji co jsem na vlastní oči viděl a četl. Ale POVED dokáže skutečně věci neočekávané. To víme všichni zápaďáci. No a elektrifikace a optimalizace 180 bude mít ještě jeden efekt. Už tu nebudou zapotřebí PESY,které jsou dneska vázány na domažlickou trať subvencí od EU a budou se moci nasadit jinde, třeba právě do Radnic.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko