..: Doba dospěla, ČD Cargo poptává moderní elektrické lokomotivy :..

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.

Zdroj: Věstník veřejných zakázek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.8.2015 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.09.2015 (18:11)  
Tak doufám že budou Made in Czech Republic
22.08.2015 (14:18)  
Petr Šimral

Pane Šimral, ČD Cargo má přece jeden podivný kontrakt na rekonstruované lokomotivy za astronomickou cenu léta páně 2009 od Škoda Transportation, a.s..
Jedná se přece o model 71Em - 363.5 a budou v počtu (asi?) 30ks. Tyto loko 363.5 již mají ČR+SK+H homologaci. Spolu s 5 novými, rovnou homologovanými na D+A+PL+H+Rumun je to okmažitá výhra. Opce je uvedena v článku na další 3 lokomotivy = 38 finálních nových lokomotiv.

Jiří Kocurek

odstavec II.
máte úplně šílenou pravdu, ale ... je svoboda a demokracie a základem svobody není jen svoboda projevu, nebo svoboda občana, ale taky svoboda pohybu kapitálu. Znáte to a matce a dceři? Dcera, sídlí v ČR a platí nepřímé daně (které si k ceně přičte) a matka sídlí v Holandsku za 6,6%?
Firma v ČR platí 21% nepřímých (které si z ceny odečte) a 19% korporátních daní = 40%.
V Rusku každej velkej obchod jede na soukromé osoby, protože zaplatíte 13% a ještě se zhluboka místní FŮ pokloní.
U nás soukromá osoba by zaplatila skoro 70% z toho obchodu a další rok by nesměla podnikat, protože by zálohy neutáhla. U nás není 100% ale 70% a ještě problémy k tomu.

odstavec I.
Nechci se pouštět do politiky, už jsem byl smazán. Oni existují názory, že privatizace je dobře a jiní trvdí, že je úplně špatně. Na ČD a ČD Cargo je krásně vidět ta viditelná ruka státu navzdory neviditelné ruce trhu. Hodně sleduji pana Jančuru a jeho boj - nezlobte se - s větrnými mlýny. To co mu předvedla vláda jedné republiky na východ od Hodonína, to je prostě strašná BOLEST.
Registered user Petr Šimral  mail  
22.08.2015 (12:55)  
Stejně mi tento tendr připadá podivný.
ČDC nic nebránilo minimálně od roku 2009 si lokomotivy pronajmout, ostatně vzor viděli u nás nebo třeba u PKPC. Začali jsme v roce 2010 s jednou lokomotivou :-).

Navíc 5 lokomotiv pro firmu velikosti ČDC na průnikové přepravy je hodně málo. Vychází mi z toho, že je to poptávka pro jednu specifickou přepravu a pokud je to tak, tak na ní bude výrazně tlačena cena dolů konkurencí.
22.08.2015 (0:56)  
Lukáš Hradecký: Otázkou je zda je to správně. Takové plošné rušení (efektivních) firem, aby byly zakázky pro (neefektivní) firmy povede k tomu, že v ČR zůstanou jen života neschopné firmy >> Řecko.
Ono to trkne i hloupého. Nulová daň = nulový výnos. 100% daň? ... no kdo by dělal, když celý výdělek odevzdá. Rovněž nulový daňový výnos.
20.08.2015 (22:15)  
ythomas_ct

vůbec nemusí uhýbat doleva. Pane:

parlament má zákonodárnou moc. O žádné znárodnění nejde.

Vy vůbec nevíte jak to chodí. Víte jak se likvidují firmy, které mají sídlo v daňových rájích? (klidně si to zaměnte za firmy poskytující nákladní dopravu stejně jako ČD CARGO)

To Vám třeba přijde dopis s Finančního úřadu a v něm je zahájení kontroly. A tak si vytahají právě ty nákladové faktury, které Vám fakturoval hledaný dodavatel,
a vy prokazujete, prokazujete, pořád čekáte na DPH, které Vám zadrží a zadržují dále, blokují třeba i účet, doměří Vám mezitím další daň + penále, až se... prostě zeptáte a oni vám řeknou, nene s tímto obchodovat není vhodné, nebo můžete, ale my Vám to pokaždé přijdeme pořádně překontrolovat. Vzdáte to, ani nepotřebují žádný zákon.

Měl jsem dobu kdy jsem střídal auto a vlak. Šílený problémy s obhájením cesty autem, proč jste tam jel, co jste tam dělal, s kým jste jednal ..., ale lístek 1. klassa od vlaku - nikoho nic nezajímá, automaticky schváleno a to Vám řekne 100 za 100 podnikatelů co jeli vlakem.

Keprt

Takových zákonů dnes máte, zákon o ČT, o povinném ručení, autorských právech, jeden jezdí auta do centra měst s lichým číslem podruhé se sudým. Poplatek za trať bude u ekologické elektrické lokomotivy táhnoucí vlak X a u neekologické Brejlovcové Y.Podívejte se na auta E0 = 10.000,-Kč poplatek E3 = 0. Vždycky se dá něco vymyslet. A vláda umí být v tvorbě daní a poplatků velmi kreativní.

A čím vyšší daně a poplatky tím dražší dopravce. Podívejte se na Radima J. Jeho 3 nápravové autobusy nejméně opotřebí dálnici, ale platí nejvyšší mýto.
19.08.2015 (19:54)  
Podívejte se na kamiony. Když chudáci nechtěli platit mýto, tak je v každé vesnici buzeruje policajt.
opravdu si to myslíte? já mám zkušenosti úplně jiné. A naopak se po těch vedlejších silnicích prohánějí čím dál více.
Myslím, že nedávna tragédie pendolína je z této kategorie. Co myslíte přestaly tam ty kamiony jezdit?
Registered user Kakov 
19.08.2015 (18:14)  
ythomas_ct:

"Viděl jste někdy důl? To je díra v zemi... Ten se může zavalit nebo zatopit. Ale nemůžou vám ho vzít..."

"ale já na něm vidím nápis Petr Bezruč" :-D
19.08.2015 (17:01)  
Ad Karel Kovářík:
..."znárodňování" ... dnes už na to nejsou podmínky...
"Viděl jste někdy důl? To je díra v zemi... Ten se může zavalit nebo zatopit. Ale nemůžou vám ho vzít..." :-)))
Registered user Kakov 
19.08.2015 (16:27)  
Keprt + NIcKON:

já bych se toho tolik nebál.....

uvědomte si, že jsme závislí na spolupráci mnoha jiných států a ty by určitě nedopustili nějaké "znárodňování"...

a pokud se do "znárodňování" někdo pustí tak špatně dopadne, dnes už na to nejsou podmínky
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko