..: Doba dospěla, ČD Cargo poptává moderní elektrické lokomotivy :..

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.

Zdroj: Věstník veřejných zakázek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.8.2015 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
19.08.2015 (15:04)  
Ad Lukáš Hradecký:
Tak to bych také rád věděl, jak moc doleva by ČR ještě musela uhnout, aby by ta Vaše představa byla reálná. (A když říkám, že bych to rád věděl, tak to ovšem neznamená, že bych to rád viděl.) Jakmile by totiž někdo "zatlačil na zákazníky konkurence, aby přešli zpět", tak tito - obzvláště při současném přístupu ČD-C - ve valné většině případů přejdou na kamiony a bude vystaráno...

Ad Chikatetsujin:
Moderních lokompotiv s dobře dimenzovanou brzdou se již na síti SŽDC pohybuje opravdu hodně.
...avšak lokomotiv s brzdou velmi bídně brzdící zatím stále ještě mnohem více.
registrovaný uživatel Keprt 
19.08.2015 (14:45)  
NIcKON: věřím, že spoustě lidí by se to líbilo. Předpokládám, z tónu příspěvku(ů), že i panu Hradeckému. A právě mě zajímá, jak si to konkrétně představuje.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
19.08.2015 (14:27)  
To bych si dovolil předpokládat, že řada politiků, kteří jsou dnes u moci, si něco podobného ve střednědobém horizontu dovede představit poměrně snadno. Samozřejmě po provedení nezbytných předchozích úkonů a instalaci vlády, orientované tím správným směrem.
registrovaný uživatel Keprt 
19.08.2015 (14:06)  
vláda může schválit zákon, který může nahnat zákazníky zpět k ČD Cargo?

Co by to, prosím, bylo za zákon, jak by likvidace "soukromníků" docílil a jaký by byl důvod takový zákon přijímat?
19.08.2015 (10:54)  
prastravak

kdo má na Ferrari, tak má i na právníka, který ho z každého přestupku vyseká. Žádná rychlost kromě té, která spadá do obecného ohrožení jim není svatá. Znám jednoho takového a pár jiných, které taky nemají zrovna pomalá auta.

ČD cargo - uvědomujete si všichni tu přispívající, že vláda může schválit zákon, který může nahnat zákazníky zpět k ČD Cargo?
Bude jen ČD Cargo a hromada plačících dříve-dodavatelů/přepravců, s lokomotivami tahající starodávné vagonky pro radost dětí...
Nebo stát může tlačit na zákazníky konkurence, aby přešli zpět.

Podívejte se na kamiony. Když chudáci nechtěli platit mýto, tak je v každé vesnici buzeruje policajt.

Nebo zvednou poplatek za koleje, a státu? Státu je to jedno, že to z jedné kapsy vytáhne a do druhé strčí. Soukromníkovi ne.

Vůbec bych se nebál potíží ČD cargo a přeji mu jen ty nejhezčí lokomotivy za peníze nás všech :-)
17.08.2015 (14:26)  
Ano, ale právě podvozky jsou z hlediska "konstrukční" rychlosti klíčové. A navíc taková ČS200 nebo ČS8 taky nejsou z hlediska aerodynamiky zrovna zázrak ;)
17.08.2015 (12:15)  
Hornisee: ESA a Peršingy pro 200+? No nevím, to spíše na nich použitá generace podvozků? Udělat pro 200+ skříň ve tvaru krabice zavání tím, že celý výkon stroje bude spotřebován na překonání aerodymanického odporu. :-)

ythomas_ct: Předpisy odvozené z provozního stavu ČD (před příchodem 380 a jiných moderních vozidel) už nemusí být zrovna vyhovující. :-) Moderních lokompotiv s dobře dimenzovanou brzdou se již na síti SŽDC pohybuje opravdu hodně.
17.08.2015 (7:43)  
No tak samozřejmě že to není jen o papírech, ale je rozdíl podvozek očesat o tlumiče, lepší brzdu a dát na to papír jen na xx km/h, než vymýšlet jak tu brzdu osadit na podvozek co na to nebyl stavěný. To samé, je jednodušší vynechat těsnění tlakotěsné skříně než dodatečně těsnit děravou skříň. Takhle jsem to myslel. Je to pochopitelné?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
17.08.2015 (0:42)  
Ono to zpomalování není zdaleka jen papírové...
16.08.2015 (22:25)  
Neexistuje a její existence by ani moc nedávala smysl. Po mechanické stránce stojí rychlá lokomotiva prakticky totéž co pomalejší a je jednodušší zpomalit rychlý stroj než zrychlit pomalý. Proto je jednodušší vyvinout rychlý univerzální stroj a ten pak "papírově" zpomalit. Nakonec naše esa a peršingy byly taky konstruovány na 200+ a až pak zpomaleny na 120/140
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko