Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.
Zdroj: Věstník veřejných zakázek
Pane Šimral, ČD Cargo má přece jeden podivný kontrakt na rekonstruované lokomotivy za astronomickou cenu léta páně 2009 od Škoda Transportation, a.s..
Jedná se přece o model 71Em - 363.5 a budou v počtu (asi?) 30ks. Tyto loko 363.5 již mají ČR+SK+H homologaci. Spolu s 5 novými, rovnou homologovanými na D+A+PL+H+Rumun je to okmažitá výhra. Opce je uvedena v článku na další 3 lokomotivy = 38 finálních nových lokomotiv.
Jiří Kocurek
odstavec II.
máte úplně šílenou pravdu, ale ... je svoboda a demokracie a základem svobody není jen svoboda projevu, nebo svoboda občana, ale taky svoboda pohybu kapitálu. Znáte to a matce a dceři? Dcera, sídlí v ČR a platí nepřímé daně (které si k ceně přičte) a matka sídlí v Holandsku za 6,6%?
Firma v ČR platí 21% nepřímých (které si z ceny odečte) a 19% korporátních daní = 40%.
V Rusku každej velkej obchod jede na soukromé osoby, protože zaplatíte 13% a ještě se zhluboka místní FŮ pokloní.
U nás soukromá osoba by zaplatila skoro 70% z toho obchodu a další rok by nesměla podnikat, protože by zálohy neutáhla. U nás není 100% ale 70% a ještě problémy k tomu.
odstavec I.
Nechci se pouštět do politiky, už jsem byl smazán. Oni existují názory, že privatizace je dobře a jiní trvdí, že je úplně špatně. Na ČD a ČD Cargo je krásně vidět ta viditelná ruka státu navzdory neviditelné ruce trhu. Hodně sleduji pana Jančuru a jeho boj - nezlobte se - s větrnými mlýny. To co mu předvedla vláda jedné republiky na východ od Hodonína, to je prostě strašná BOLEST.
ČDC nic nebránilo minimálně od roku 2009 si lokomotivy pronajmout, ostatně vzor viděli u nás nebo třeba u PKPC. Začali jsme v roce 2010 s jednou lokomotivou :-).
Navíc 5 lokomotiv pro firmu velikosti ČDC na průnikové přepravy je hodně málo. Vychází mi z toho, že je to poptávka pro jednu specifickou přepravu a pokud je to tak, tak na ní bude výrazně tlačena cena dolů konkurencí.
Ono to trkne i hloupého. Nulová daň = nulový výnos. 100% daň? ... no kdo by dělal, když celý výdělek odevzdá. Rovněž nulový daňový výnos.
vůbec nemusí uhýbat doleva. Pane:
parlament má zákonodárnou moc. O žádné znárodnění nejde.
Vy vůbec nevíte jak to chodí. Víte jak se likvidují firmy, které mají sídlo v daňových rájích? (klidně si to zaměnte za firmy poskytující nákladní dopravu stejně jako ČD CARGO)
To Vám třeba přijde dopis s Finančního úřadu a v něm je zahájení kontroly. A tak si vytahají právě ty nákladové faktury, které Vám fakturoval hledaný dodavatel,
a vy prokazujete, prokazujete, pořád čekáte na DPH, které Vám zadrží a zadržují dále, blokují třeba i účet, doměří Vám mezitím další daň + penále, až se... prostě zeptáte a oni vám řeknou, nene s tímto obchodovat není vhodné, nebo můžete, ale my Vám to pokaždé přijdeme pořádně překontrolovat. Vzdáte to, ani nepotřebují žádný zákon.
Měl jsem dobu kdy jsem střídal auto a vlak. Šílený problémy s obhájením cesty autem, proč jste tam jel, co jste tam dělal, s kým jste jednal ..., ale lístek 1. klassa od vlaku - nikoho nic nezajímá, automaticky schváleno a to Vám řekne 100 za 100 podnikatelů co jeli vlakem.
Keprt
Takových zákonů dnes máte, zákon o ČT, o povinném ručení, autorských právech, jeden jezdí auta do centra měst s lichým číslem podruhé se sudým. Poplatek za trať bude u ekologické elektrické lokomotivy táhnoucí vlak X a u neekologické Brejlovcové Y.Podívejte se na auta E0 = 10.000,-Kč poplatek E3 = 0. Vždycky se dá něco vymyslet. A vláda umí být v tvorbě daní a poplatků velmi kreativní.
A čím vyšší daně a poplatky tím dražší dopravce. Podívejte se na Radima J. Jeho 3 nápravové autobusy nejméně opotřebí dálnici, ale platí nejvyšší mýto.
opravdu si to myslíte? já mám zkušenosti úplně jiné. A naopak se po těch vedlejších silnicích prohánějí čím dál více.
Myslím, že nedávna tragédie pendolína je z této kategorie. Co myslíte přestaly tam ty kamiony jezdit?
"Viděl jste někdy důl? To je díra v zemi... Ten se může zavalit nebo zatopit. Ale nemůžou vám ho vzít..."
"ale já na něm vidím nápis Petr Bezruč" :-D
..."znárodňování" ... dnes už na to nejsou podmínky...
"Viděl jste někdy důl? To je díra v zemi... Ten se může zavalit nebo zatopit. Ale nemůžou vám ho vzít..." :-)))
já bych se toho tolik nebál.....
uvědomte si, že jsme závislí na spolupráci mnoha jiných států a ty by určitě nedopustili nějaké "znárodňování"...
a pokud se do "znárodňování" někdo pustí tak špatně dopadne, dnes už na to nejsou podmínky
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.