Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.
Zdroj: Věstník veřejných zakázek
...ovšem při předpokládané životnosti těch zatím neznámých mašin 40 let je možné,že někdy později ji využijí.
ale problém hospodárnosti zůstane ne? tudíž pořád 100 km/h
K tomu, aby nákladní vlaky mohly jezdit místo postávání, je potřeba nějakým způsobem rozetnout problém kapacity trati. Přičemž zvýšení rychlosti EC na 200 km/h kapacitu tratí sníží, stejně jako zavedení osobáku vedeného Regionovou. To je k vidění minimálně v Bezpráví.
Ložená Avie v Mohelničáku je ten samý problém: Nepředjedete, v protisměru furt něco jezdí. Na silnici I. třídy docela pomůže stoupací pruh pro pomalá vozidla. Oni si supí svých 50-60 a vy okolo nich prolétnete 90 jelikož v lehkém osobáku máte přebytek výkonu.
V nákladní dopravě je to, jak píšou povolanější, problematičtější vzhledem k brzdicím schopnostem vlaku. Jak již zaznělo, za současného stavu techniky je jasně a předem stanoveno, zda vlak pojede max 100 nebo max 120 (tzv. režim "ss", tj. 120 v loženém stavu). Rozdíl je už v konstrukci vozidel, přípustném ložení atd.
Není to na železnici totéž? Zkrátka když potřebuju rychlý rozjezd, "volný" výkon je příjmený?
Takto to opravdu nefunguje.
Pokud mám stanovenou rychlost 100 km/h, tak nemohu jen tak si přidat na 120 km/h (byť výkon by na to byl).
a) brání mi v tom předpisy.
b) brání mi v tom zabezpečovač (který bývá nastaven právě na maximální stanovenou rychlost).
c) brání mi v tom často i brzdící schopnost vlaku.
mám Octavií s tempomatem a maximální rychlostí ca 200 km/h.
Obvykle jezdím s tempomatem nastaveným podle GPS na normální cestě na 91 km/h a na autostrádě (?) na 131 km/h. Přesto je příjmené při předjíždění, když prohrábnu rošt a nastavené rychlosti překročím.
Není to na železnici totéž? Zkrátka když potřebuju rychlý rozjezd, "volný" výkon je příjmený?
Rychlík R877 z Pardubic do Brna dle JŘ jede v průměrnou rychlostí 85,5 km/h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.