..: Doba dospěla, ČD Cargo poptává moderní elektrické lokomotivy :..

Traxx 2839 SNCB, FYRA, Rotterdam, foto: Josef Petrák Ústí nad Labem/Praha – Nákladní železniční dopravce ČD Cargo po letech přistoupil k realizaci původního záměru na rozšíření vozového parku pro přeshraniční přepravy. V novém výběrovém řízení poptává interoperabilní víceúčelové elektrické lokomotivy pro napěťové soustavy 25 kV/50 Hz, 15 kV/16,7 Hz a 3 kV ss. Předmětem zakázky je pět hnacích vozidel v celkové předpokládané hodnotě až 550 milionů korun. Počítá se rovněž s opcí na další tři stroje za stejných podmínek. Očekávané schvalování nových hnacích vozidel se má dělit na tři balíky: paket I obsahuje země visegrádské skupiny, Německo, Rakousko a Rumunsko; paket II Chorvatsko a Slovinsko; paket III pak Nizozemí. ČDC může nejpozději do 28 měsíců od podpisu smlouvy rozšířit zadání o paket IV, obsahující Belgii a Itálii. Minimální požadovaná rychlost je 140 km/h, výbava musí obsahovat vlakový zabezpečovač ETCS Level 2. Celé výběrové řízení probíhá formou vyjednávání a Cargo si vyhrazuje možnost financovat nákup formou leasingu. Zadavatel požaduje lokomotivy nově vyrobené, či vyrobené maximálně před dvěma roky, které neměly žádného předchozího uživatele. Z dostupných typů se proto nabízí řady ES64F4 EuroSprinter či Vectron od Siemensu; Bombardier pak může nabídnout Traxx MS2. V delším horizontu lze uvažovat např. o Škodě 109E, pokud bude typ schválen i v zemích Beneluxu, balkánských zemích a Itálii. Samotné Cargo očekává, že pakety II-IV budou na dodaných strojích aktivovány až s odstupem času od dodání.

Zdroj: Věstník veřejných zakázek


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.8.2015 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
13.08.2015 (16:56)  
kevin
...ovšem při předpokládané životnosti těch zatím neznámých mašin 40 let je možné,že někdy později ji využijí.
ale problém hospodárnosti zůstane ne? tudíž pořád 100 km/h
registrovaný uživatel ikkyu 
13.08.2015 (16:37)  
Tak aspoň bude rychlá, když pojede někam jako lokomotivní vlak :-)
registrovaný uživatel kevin 
13.08.2015 (16:04)  
Nyní ano,ovšem při předpokládané životnosti těch zatím neznámých mašin 40 let je možné,že někdy později ji využijí.
13.08.2015 (13:44)  
děkuji za vysvětlení, takže rychlost 140 km/h je téměř zbytečná
13.08.2015 (10:56)  
prastravak: Dnešní lokomotivy mají tolik výkonu, že až do 100 km/h se pohybují na mezi adheze. Pro rychlejší rozjezd by byly lokomotivy potřeba dvě, aby se zlepšil poměr výkonu (tažné síly) a hmotnosti. Jenže lokomotiva je drahá a ušetřit za tu cenu na rozjezdu necelou minutu?
K tomu, aby nákladní vlaky mohly jezdit místo postávání, je potřeba nějakým způsobem rozetnout problém kapacity trati. Přičemž zvýšení rychlosti EC na 200 km/h kapacitu tratí sníží, stejně jako zavedení osobáku vedeného Regionovou. To je k vidění minimálně v Bezpráví.
Ložená Avie v Mohelničáku je ten samý problém: Nepředjedete, v protisměru furt něco jezdí. Na silnici I. třídy docela pomůže stoupací pruh pro pomalá vozidla. Oni si supí svých 50-60 a vy okolo nich prolétnete 90 jelikož v lehkém osobáku máte přebytek výkonu.
registrovaný uživatel JB 
13.08.2015 (6:38)  
Takové "překračování hranice efektivity" je běžné v osobní dopravě při zpoždění - při zpoždění je strojvedoucí povinen využít výkon hnacího vozidla ke krácení jízdních dob.
V nákladní dopravě je to, jak píšou povolanější, problematičtější vzhledem k brzdicím schopnostem vlaku. Jak již zaznělo, za současného stavu techniky je jasně a předem stanoveno, zda vlak pojede max 100 nebo max 120 (tzv. režim "ss", tj. 120 v loženém stavu). Rozdíl je už v konstrukci vozidel, přípustném ložení atd.
12.08.2015 (23:40)  
Myslím, že prastravak nemínil překročení povolené (traťové) rychlosti, ale určité hranice efektivity. Není energeticky efektivní, aby nákladní vlak jezdil maximálních 120 km/h (140 km/h), stačí 100 km/h, ale v případě, že je nutné krátkodobě zrychlit právě kvůli provozu osobních vlaků, bude se lokomotiva schopná takovou rychlost vyvinout hodit.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
12.08.2015 (22:15)  
Přesto je příjmené při předjíždění, když prohrábnu rošt a nastavené rychlosti překročím.
Není to na železnici totéž? Zkrátka když potřebuju rychlý rozjezd, "volný" výkon je příjmený?


Takto to opravdu nefunguje.

Pokud mám stanovenou rychlost 100 km/h, tak nemohu jen tak si přidat na 120 km/h (byť výkon by na to byl).

a) brání mi v tom předpisy.
b) brání mi v tom zabezpečovač (který bývá nastaven právě na maximální stanovenou rychlost).
c) brání mi v tom často i brzdící schopnost vlaku.
12.08.2015 (21:59)  
jako laik si dovolím poznámku k rychlosti:
mám Octavií s tempomatem a maximální rychlostí ca 200 km/h.
Obvykle jezdím s tempomatem nastaveným podle GPS na normální cestě na 91 km/h a na autostrádě (?) na 131 km/h. Přesto je příjmené při předjíždění, když prohrábnu rošt a nastavené rychlosti překročím.
Není to na železnici totéž? Zkrátka když potřebuju rychlý rozjezd, "volný" výkon je příjmený?
12.08.2015 (21:54)  
Tak ono stačí vzít si jízdní řád, podívat se na jízdní dobu a tarifní kilometry. Osobáky jsou rády za cestovní rychlost 50 km/h a 60 km/h snad ani nepřekračují.
Rychlík R877 z Pardubic do Brna dle JŘ jede v průměrnou rychlostí 85,5 km/h.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko