Mnichov (Doplněno) – Soutěž o norimberské vlaky S-Bahn se nebude opakovat. Druhého února letošního roku BEG ohlásil, že preferovaným dodavatelem je německá pobočka britského dopravce National Express, s níž uzavře dvě dvanáctileté smlouvy v celkové hodnotě 1,4 mld. eur. Nejvyšší zemský soud v Mnichově vynesl 17. září verdikt v odvolání společnosti DB Regio a nařídil společnosti BEG, organizátorovi objednávky železniční osobní dopravy v Bavorsku, aby znovu vyhodnotil podklady dodané dopravcem.
DB Regio se po oznámení výsledků soutěže odvolalo proti parametrům soutěže a v dubnu jihobavorský antimonopolní úřad zablokoval předběžným opatřením uzavření smlouvy mezi BEG a National Express. Zářijový verdikt je výsledkem odvolání smluvních stran k nejvyššího soudu. Ten nezrušil verdikt, nicméně nalezl v zadání technické nedostatky ohledně vyhodnocení finanční způsobilosti soutěžícího. National Express svou finanční sílu prokázal mj. finančními zárukami mateřské společnosti. Tuto možnost soud formálně zamítnul. Zadavatel musí znovu vyhodnotit padesátistránkové rozhodnutí o finanční síle National Express a potvrdit, v jaké chvíli došlo k dodání důkazů o této způsobilosti. National Express Rail GmbH byl mezitím vyhodnocen jako finančně způsobilý ve vyhrané soutěži o vlaky v Severním Porýní-Vestfálsku.
National Express může kontrakt získat, pokud splní podmínky finanční způsobilosti. Dopravce rozhodnutí soudu uvítal a deklaroval, že podmínky splní. Ve hře je smlouva na 7,5 mil. vlakokilometrů ročně s očekávanou přepravou 20 mil. cestujících. Ke střídání DB Regio a National Express by v případě uzavření smlouvy mělo dojít 9. prosince 2018.
Rozhodnutí soudu je zajímavé i pro skupinu Škoda Transportation, u které dopravce poptal 38 pětivozových jednotek RegioPanter.
Zdroj: Railway Gazette, BEG
1 2 | Zpráv na stránku: |
Mezisvazové jízdenky v Německu obecně existují jen jako časová varianta pro dojíždějící. Takovou jízdenku lze koupit i v automatu, ale pouze jako týdenní, měsíční atd. (Takto tomu bylo např. i mezi nám známými VVO a ZVON do příchodu Trilexu, který mezi oběma svazy nově zavedl i jednorázové a denní jízdenky.)
Takže dotaz zní - může si držitel Bahnkarty v rámci regionu Verkehrsverbundu (jiného než uvedeného Düsseldorf - Koln - Bonn) koupit jednorázovou jízdenku DB s příslušnou slevou?
pokud takové jízdné je dražší, pak si mohu vybrat co chci (ušetřit nebo zjednodušit), ale pokud ty dvě jízdenky (a ještě ke všemu neprodejné na jednom místě) jsou jediná a dražší možnost, pak je něco špatně
A bude vam to vyhovovat i v situaci, kdy to "vseobjimajici" jizdne stanovene objednatelem dopravy bude vyssi, nez soucasne (akcni) ceny modrych?
Zákazník, který je zvyklý na ČD je trestán tím, že mu tam jezdí jiný dopravce.
Pakliže jezdí objednávané spoje více dopravců, potom trvám na to, aby byl jízdenkový systém všeobjímající a nade všemi dopravci.
Zdeněk Štěpánek: To vzájemné jízdenkování s Trilexem bohužel funguje jen v očích šotoušů a na papíře. Bydlím na té trati a ve skutečnosti je to dost velký problém. Především v tom, že když bych chtěl někam jet přes liberec, tak potřebuju trilexí jízdenku do liberce a ČD jízdenku dále. Sečtěte si ty dvě ceny a pak něco říkejte... Že mi je obě prodá průvodčí v trilexu není podstatný.
Honza7887: Tak to do minulého roku fungovalo právě na Liberec - Zittau, kdy tam Sp jezdily ČD a Os Trilex. Vyzkoušené řešení jsou, jen si dopravci musí vybrat.
Josef Petrák: Však na trati kde jezdí dopravce sám žádný problém není, lomené jízdné je řešení ;) Mě jde o to když jezdí třeba dva dopravci v souběhu (Os ČD, R třeba GWTR)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.