..: Soud nezrušil soutěž na norimberský S-Bahn :..

NX_7Ev, foto: Škoda Transportation Mnichov (Doplněno) – Soutěž o norimberské vlaky S-Bahn se nebude opakovat. Druhého února letošního roku BEG ohlásil, že preferovaným dodavatelem je německá pobočka britského dopravce National Express, s níž uzavře dvě dvanáctileté smlouvy v celkové hodnotě 1,4 mld. eur. Nejvyšší zemský soud v Mnichově vynesl 17. září verdikt v odvolání společnosti DB Regio a nařídil společnosti BEG, organizátorovi objednávky železniční osobní dopravy v Bavorsku, aby znovu vyhodnotil podklady dodané dopravcem.

DB Regio se po oznámení výsledků soutěže odvolalo proti parametrům soutěže a v dubnu jihobavorský antimonopolní úřad zablokoval předběžným opatřením uzavření smlouvy mezi BEG a National Express. Zářijový verdikt je výsledkem odvolání smluvních stran k nejvyššího soudu. Ten nezrušil verdikt, nicméně nalezl v zadání technické nedostatky ohledně vyhodnocení finanční způsobilosti soutěžícího. National Express svou finanční sílu prokázal mj. finančními zárukami mateřské společnosti. Tuto možnost soud formálně zamítnul. Zadavatel musí znovu vyhodnotit padesátistránkové rozhodnutí o finanční síle National Express a potvrdit, v jaké chvíli došlo k dodání důkazů o této způsobilosti. National Express Rail GmbH byl mezitím vyhodnocen jako finančně způsobilý ve vyhrané soutěži o vlaky v Severním Porýní-Vestfálsku.

National Express může kontrakt získat, pokud splní podmínky finanční způsobilosti. Dopravce rozhodnutí soudu uvítal a deklaroval, že podmínky splní. Ve hře je smlouva na 7,5 mil. vlakokilometrů ročně s očekávanou přepravou 20 mil. cestujících. Ke střídání DB Regio a National Express by v případě uzavření smlouvy mělo dojít 9. prosince 2018.

Rozhodnutí soudu je zajímavé i pro skupinu Škoda Transportation, u které dopravce poptal 38 pětivozových jednotek RegioPanter.

Zdroj: Railway Gazette, BEG


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.9.2015 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
23.09.2015 (12:14)  
KK > pruser je, pokud je nutne si jizdenky pro toho ktereho dopravce koupit predem. Naopak situaci, kdy je nutne si koupit na vlak v 7 jinou jizdenku nez na vlak v 8, ale je mozne vse poresit ve vlaku, vnimam jako vcelku bezproblemovou (samosebou v situaci, kdy resime jednotlive jizdenky a nikoliv denni dojizdeni). Proste vlezu do vlaku, co jede mym smerem. A jestli mi v nem prodava listky stiplistek s modrou, ruzovou, zelenou nebo zlutou kosili, to je mi vcelku fuk.
23.09.2015 (7:16)  
arj: Dopravní svaz "Düsseldorf - Koln - Bonn" jaksi neexistuje, takže na Vámi uvedenou relaci nelze koupit svazovou jízdenku :-) Existující svazy "Verkehrsverbund Rhein Ruhr" (VRR) a "Verkehrsverbund Rhein Sieg" (VRS) danou trať rozdělují. U automatu je potřeba skoro vždy upravit parametry hledání, jinak člověk skončí s jízdenkou na nejbližší spoj bez ohledu na cenu.

Mezisvazové jízdenky v Německu obecně existují jen jako časová varianta pro dojíždějící. Takovou jízdenku lze koupit i v automatu, ale pouze jako týdenní, měsíční atd. (Takto tomu bylo např. i mezi nám známými VVO a ZVON do příchodu Trilexu, který mezi oběma svazy nově zavedl i jednorázové a denní jízdenky.)
registrovaný uživatel arj 
22.09.2015 (23:05)  
Když se vrátíme k Německu - jak je to tam s uznáváním různých zvýhodněných jízdných v rámci dopravních/tarifních svazů? Když tam jsem jako "cizinec" (turista), pokladní i automaty mi vždy nabízejí jen regionální svazové jízdné; jedinou výjimkou byla cca před rokem cesta z letiště Düsseldorf do Kolína, kdy mi automat DB vnutil jízdenku za tarif DB (asi o € 3 dražší než regionální, ale stejně se mi to vyplatilo, protože platila na ICE, což byl nejbližší spoj; na S-Bahn bych musel asi 3/4 hodiny (bylo půl deváté večer) čekat).
Takže dotaz zní - může si držitel Bahnkarty v rámci regionu Verkehrsverbundu (jiného než uvedeného Düsseldorf - Koln - Bonn) koupit jednorázovou jízdenku DB s příslušnou slevou?
registrovaný uživatel Kakov 
22.09.2015 (17:08)  
Sim: ono to všeobímající jízdné může mít i jiné výhody než cenu, např. ujede mi v 15:00 vlak dopravce A, sednu na vlak v 16:0O dopravce B a jedu, můžu využívat jednoduchý a mimo pokladnu soukromého dopravce pořiditelný tarif,

pokud takové jízdné je dražší, pak si mohu vybrat co chci (ušetřit nebo zjednodušit), ale pokud ty dvě jízdenky (a ještě ke všemu neprodejné na jednom místě) jsou jediná a dražší možnost, pak je něco špatně
registrovaný uživatel Sim 
22.09.2015 (10:22)  
Zdeněk Štěpánek > Pakliže jezdí objednávané spoje více dopravců, potom trvám na to, aby byl jízdenkový systém všeobjímající a nade všemi dopravci.

A bude vam to vyhovovat i v situaci, kdy to "vseobjimajici" jizdne stanovene objednatelem dopravy bude vyssi, nez soucasne (akcni) ceny modrych?
22.09.2015 (8:21)  
Že je to jedna nebo dvě jízdenky a z jaký POPky je vytištěná je mi uplně jedno. Ale nekoupím si to třeba na internetu, v relacích kde jezdí soukromník nejsou včasné jízdenky atd. Dvě jízdenky na 20 a 20km jsou dražší než jedna na 40km. Tohle všechno dopravu prodražuje. Takže ano, problém je v ceně.

Zákazník, který je zvyklý na ČD je trestán tím, že mu tam jezdí jiný dopravce.

Pakliže jezdí objednávané spoje více dopravců, potom trvám na to, aby byl jízdenkový systém všeobjímající a nade všemi dopravci.
registrovaný uživatel Sim 
21.09.2015 (9:47)  
Zdeněk Štěpánek > a je problem skutecne v jizdenkach, nebo "jen" v jejich cene?
registrovaný uživatel Já 1 
19.09.2015 (12:05)  
V čem vidíte problém? Tento princip dvou jízdenek běžně funguje i jinde, já v tom vidím spíš výhodu že jako cestující jedoucí ze Svobody nad Úpou do Hradce Králové nemusím v Trutnově schánět další jízdenku a je mi úplně jedno jestli mám jednu nebo dvě jízdenky.

Zdeněk Štěpánek: To vzájemné jízdenkování s Trilexem bohužel funguje jen v očích šotoušů a na papíře. Bydlím na té trati a ve skutečnosti je to dost velký problém. Především v tom, že když bych chtěl někam jet přes liberec, tak potřebuju trilexí jízdenku do liberce a ČD jízdenku dále. Sečtěte si ty dvě ceny a pak něco říkejte... Že mi je obě prodá průvodčí v trilexu není podstatný.
registrovaný uživatel Já 1 
19.09.2015 (11:48)  
Právě ten souběh dvou dopravců moc nefungoval, místní věděli že s jízdenkou od ČD nemohou do Trilexu a opačně, ale turistům jste to prostě nevysvětlili a z toho pak byly problémy protože na jízdence od ČD nebylo napsané že platí jen v ČDvlacích.

Honza7887: Tak to do minulého roku fungovalo právě na Liberec - Zittau, kdy tam Sp jezdily ČD a Os Trilex. Vyzkoušené řešení jsou, jen si dopravci musí vybrat.

Josef Petrák: Však na trati kde jezdí dopravce sám žádný problém není, lomené jízdné je řešení ;) Mě jde o to když jezdí třeba dva dopravci v souběhu (Os ČD, R třeba GWTR)
registrovaný uživatel Raquac 
18.09.2015 (10:22)  
Clanek byl upraven - takze beru zpet svuj puvodni komentar.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko