..: PKP Cargo přebírá společnost AWT Transport :..

AWT 753.7, foto: Honzinus Vizualizace: Dennis Hűbsch Ostrava — Polský nákladní gigant PKP Cargo v rámci svého rozšiřování ve střední a východní Evropě odkoupil 80 % akcií dopravní skupiny AWT. Osmdesátiprocentní podíl tento druhý největší evropský nákladní dopravce odkoupil od společnosti BMM, která spravuje český majetek Zdeňka a Michaely Bakalových, za 103,2 milionů eur (v přepočtu 2,9 miliard korun). Dvacet procent akcií zůstává nadále v držení podnikatele Reného Holečka, který dříve vlastnil firmu Čechofracht, jež byla skupinou AWT pohlcena. „Je to historický okamžik pro PKP Cargo i pro celou skupinu PKP a zároveň jedna z největších transakcí při koupi zahraniční společnosti polskou firmou za několik posledních let,“ uvádí v tiskové zprávě Adam Purwin, předseda představenstva PKP Cargo. Tato nákladní odnož polských státních drah již uvažovala o fúzi s českým dopravcem ČD Cargo, z čehož ale nakonec sešlo. Společnost je obchodována na Varšavské burze. Tuto transakci však ještě musí schválit antimonopolní úřady zemí, ve kterých si dopravci navzájem konkurují, tedy Česka, Polska, Slovenska či Německa. Ke schválení by mělo dojít v první polovině roku 2015.

Zdroj: Hospodářské noviny, motejlek.com


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 2.1.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.01.2015 (12:24)  
Kdyby naše ČDC bylo tak super, tak už se obchoduje na burze jako PKPC. :) Ale ono není...
04.01.2015 (10:17)  
DoktorPetr: Jo, pošlete je někam. A sklidíte totéž, jenže na silnicích, kde hranice už dávno nehrají roli. Zbytek je na nastavení vzájemných obchodních vztahů jednotlivých zemí. To já zas radši - když to nezvládá státní podnik - ty soukromníky, a s nárůstem přeprav snad i tlak na údržbu a rozvoj kolejí, než další překotný rozmach silnic a další zrušené, třeba i kdysi významné (viz Polsko) tratě.
03.01.2015 (23:21)  
Achjo, k čemu tito soukromníci na železnici. Je to blbost. Škoda, že nemůže říct, aby šli do (někam). Polsko do Polska a Čeští aby zůstali v Česku. Jen aby tu Poláci nevytvářeli stejně kvalitní značku, jako jejich řízky.
registrovaný uživatel kevin 
03.01.2015 (17:15)  
KK-co by ne?Uvádí se,či nedávno se uvádělo ČDC jako páté.
registrovaný uživatel Keprt 
02.01.2015 (21:31)  
KK: evropské míněno jako EU, pak je PKP-C určitě druhé, po DB Schenker. Velká země, spousta uhlí z jihu na sever do přístavů...

Martin99: ty taurusy AWT jsou jimi koupené.

To, že jedna firma v druhé koupí majoritu, ještě nutně neznamená přelakování. Dejme tomu čas, zatím to jsou zbytečné spekulace.
02.01.2015 (21:24)  
Tom077: Lidově se tato polská světla nazývají "hrnce".
02.01.2015 (20:40)  
Některé lokomotivy AWT za posledních 10 let měnily lak častěji než strojvedoucí......

Ta flotila nikdy nebyla v jednotných barvách. Z původních barev původních majitelů se začalo přecházet do barev OKD Dopravy. Než stihli dát vše do žlutomodra, přišly mašiny z Viamontu. A ani nedokončili sjednocování do žlutomodra a začalo se s nátěry do černooranžového provedení dle AWT.
A ani tady není jednotnost, protože pronajaté Taurusy (tuším tři) jsou bílé.
No a teď se půjde do barev PKP Cargo.....
registrovaný uživatel Tom077 
02.01.2015 (19:23)  
SergeS: takže dostanou žárovky jo?? :-D :-D
registrovaný uživatel Kakov 
02.01.2015 (19:03)  
tento druhý největší evropský nákladní dopravce

to je pravda? to mi chcete namluvit, že v celé evropě je skutečně jen jeden dopravce větší?? tj. DB, SNCF, RŽD (i když nejsou čistě evropské), ukrajinské železnice...... z toho všeho je skutečně jen jedna firma větší??
registrovaný uživatel SergeS 
02.01.2015 (18:50)  
Tom077: Ne, jen dostanou polské světla, aby bylo vidět, kam patří ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko