..: Trať Sebnitz - Dolní Poustevna po 69 letech znovu ožije :..

Státní hranice mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKON Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.

O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.

Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.


Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]


Zdeněk Štěpánek Poslat mail autorovi | 2.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.07.2014 (15:27)  
Tomáš Kraus: Řekl bych že "okružní" osobáky skutečně plánované byly, a snad se tam počítalo se Žraloky. Proč se to neuskutečnilo, nevím.
Já to vidím spíš na schválení Sharků pro tuto trať a nutnost dosadit na ně německý zabezpečovač, což stojí peníze (a zrovna ne malé).

...mezi Sebnitz a Neustadt se vlaky zastaví. Však tam jezdí i dost použitelných busů.
Pro dojížděče je to bus použitelný, jezdí často a ve vyhovujících polohách. Jde o turisty - ta trať je v létě hojně využívaná právě jimi ("vyhlídkové" jízdy) a vlaky jezdí dost obsazené už z Pirny. Pro ně by to znamenalo dva přestupy navíc (z vlaku a pak z busu) a to už může leckoho odradit, hlavně starší ročníky. Nehledě na fakt, že do busu se vejde asi tak třetina lidí, co do toho Desira ;-)
02.07.2014 (15:07)  
lukas1: Je mi jasné že pro někoho je to výrazné zhoršení, ale "obávám se" (uvozovky s ohledem na tyto cestující), že v tomto případě se právě do vlaku v celkovém součtu dostane víc lidí, než kolik se vyžene. Skoro se bojím jestli v úseku z Děčína do Bad Schandau jich nebude moc, když se tam sejdou ti co jedou do Drážďan, Saského Švýcarska i Šluknovského výběžku.

Jiří Bajer: Řekl bych že "okružní" osobáky skutečně plánované byly, a snad se tam počítalo se Žraloky. Proč se to neuskutečnilo, nevím. Možná to byly plány z doby, kdy ještě přes Dolní Žleb nejezdily Desira a časové polohy vlaků byly jiné. Také bych řekl, že rameno z Pirny přes Neustadt do Bad Schandau není příliš tradiční. Hádám, že pokud pan starosta Wilthenu dosáhne svého (možná i když nedosáhne...), mezi Sebnitz a Neustadt se vlaky zastaví. Však tam jezdí i dost použitelných busů.
02.07.2014 (14:21)  
schází kilometrický údaj v KJŘ
Děčín - Dolní Poustevna přes Německo bude tarifně 45 km.
registrovaný uživatel lukas1 
02.07.2014 (13:40)  
(gp): Nevím jak Šenov, ale ti co nemají auto skutečně Šluknov - Lípa vlakem za prací jezdí ;-)
02.07.2014 (13:37)  
(gp): Vím - do roku 2004 to bylo z Bad Schandau přes Neustadt až do Bautzen (ke konci už taky s Desirem). Ta trať mi teď docela chybí, nicméně starosta obce Wilthen ji chce obnovit. Z Pirny do B.Sch. přes Neustadt už je to taková "tradice" pro ty mladší, zejména poté, co provoz převzala SBS.
registrovaný uživatel (gp) 
02.07.2014 (13:30)  
L1, T.K.: Šenov - Lípa fakt né. Cestování za prací víc než deset kilometrů se tady pěstuje jedině autem. Výjimkou jsou výpravčí a signalisti na Jedlové, ti dají i dvacet sedm tarifních.
J.B.: tradiční vozební rameno Pirna-B.S.? Možná jsem zbytečně konzervativní, ale za tradiční považuju spíš přestup v Neustadtu, a to z klasiky do motoráčku, než Desiro a opuštěné koleje do Neukirchu.
02.07.2014 (13:15)  
lukas1: Tohle všechno by vyřešily "okružní" osobáky z Děčína do Děčína přes Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu a Rumburk (a opačně) :-) Divím se, že to nikoho nenapadlo, zvlášť při dvouhodinovém taktu.
registrovaný uživatel JB 
02.07.2014 (13:01)  
M 152.0: K tomu, aby to byla normální peáž s cenou podle TR10, schází kilometrický údaj v KJŘ tab. 083. KJŘ je závazným kilometrovníkem. Jedině že tam bude nějaká globální cena.
registrovaný uživatel lukas1 
02.07.2014 (12:58)  
Tomáš Kraus: Osobně znám několik takových lidí. Buďto musíte autobusem o hodinu dřív a přestupovat nebo máte smůlu.. Přestupy vlak - autobus a opačně v Rumburku taky super... buď 3 minuty a nebo skoro hodina čekání.. Kupovat si dvě jízdenky na cestu do práce, nebo kamkoli jinam taky super. Rumburk se stane neprůjezdný až na pár výjimek a to není dobré.. Dost lidí na tohle (ne)spojení nadává, ale nic s tím nezmůžou, protože se přece můžou dostat do Děčína přes Německo rychleji... Ale ne všichni ze Šluknovska jedou zrovna do Děčína.. Na jedné straně se snaží dostat lidi do vlaků, na druhé je vyhánějí...
02.07.2014 (12:36)  
Z toho, co říká mapa (odkaz dole), tak vedla z Kohlmühle přes Lohsdorf do Hohnsteinu. Více je tady: http://de.wikipedia.org/wiki/Schmalspurbahn_Go%C3%9Fdorf-Kohlm%C3%BChle%E2%80%93Hohnstein

Odkaz na mapu z roku 1902: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Sachsenschmalspur.png

stoupa: A kdyby jenom úzké, železniční archeologie se dá v Sasku provozovat snad na každém čtverečním kilometru ;-) Normálněrozchodných zrušených tratí je obrovské množství, do toho ještě vlečky, mnohdy několikakilometrové... Ráj :-)

lukas1: A nejenom to - ono se rozlomí i tradiční vozební rameno Pirna - Neustadt(Sachs.) - Sebnitz - Bad Schandau. Tu spoustu turistů to asi "potěší", že budou muset přestupovat, zrovna jako to "potěší" místní dojížděče, když se v Sebnitz do vlaku nahrne celé Desiro ;-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko