Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.
O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.
Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.
Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]
Řešení je podle mého názoru v přeložení křižování z Rybniště do Krásné Lípy (problémy: u rychlíků ještě musíte přeložit kříže z Nového Boru do Svoru, nebudou přípoje na Trilex) a zrychlení úseku Velký Šenov - Bad Schandau (na české straně rezervy jsou, německou část neznám). Pobyt v Bad Schandau moc zkrátit nejde, neboť musíte zajistit obousměrný (od Děčína i od Sebnitz) přestup na S1 do Drážďan (se kterými moc hnout nejde).
"Okružní" linka Děčín - Bad Schandau - Rumburk - Jedlová - Děčín skutečně plánována byla. Nakonec však nebylo možné ji realizovat, protože:
1) provozní koncept na rameni Děčín - Bad Schandau - Rumburk je dán obousměrnými vazbami na příměstské vlaky z BSch do Drážďan (proto také mají všechny vlaky několikaminutový prostoj v BSch).
2) provozní koncept na trati 081 je dán uzlem Rybniště v půl, prokladem s rychlíky do Kolína a úsekem Děčín východ - Benešov nad Ploučnicí (kde není moc jiných možností, jak je vecpat mezi vlaky do České Lípy)
Tím máte obě ramena z Rumburka daná a bohužel to mezi nimi o cca 15 minut nevychází.
Výhledově by se to dalo řešit zrychlením tratí 083 i 081 tak, aby se na 083 přesunulo křižování v celou z Mikulášovic do Velkého Šenova a na 081 křižování v půl z Rybniště do Krásné Lípy, potom by vazby v Rumburce vycházely. Ale to je hudba budoucnosti, neboť bez úprav infrastruktury je to nerealizovatelné.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.