..: Trať Sebnitz - Dolní Poustevna po 69 letech znovu ožije :..

Státní hranice mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKON Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.

O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.

Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.


Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]


Zdeněk Štěpánek Poslat mail autorovi | 2.7.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.07.2014 (12:09)  
Ale my taky mluvíme o spodní trati přes Mlýny a Kamenici...
registrovaný uživatel (gp) 
05.07.2014 (22:44)  
ZdŠt: To bych řek, že se zásadně mýlíš. Za posledních dvacet let jsme o žádnou možnost křižovat mezi Děčínem a Poustevnou nepřišli.
05.07.2014 (8:20)  
JindraŠ: Četl jsem to někde na káčko a bylo to právě podmíněno úpravou infrastruktury. SŽDC s obrovskou slávou "optimalizovala" některé zastávky (čti: vytrhala výhybky a první a třetí koleje (první a třetí z pohledu cestujících...)) a dnes je to problém.
04.07.2014 (8:06)  
Zdeněk Štěpánek: V GVD 2015 s největší pravděpodobností zůstane křižování v Mlýnech. Ono totiž ani není moc kde jinde křižovat - mezistaniční úseky jsou dost dlouhé a jste limitován úsekem Děčín východ - Benešov, kde byste musel změnit polohy rychlíků, a tím, že někde nahoře (Rybniště, Krásná Lípa) musíte vykřižovat s rychlíky Rumburk - Kolín.
Řešení je podle mého názoru v přeložení křižování z Rybniště do Krásné Lípy (problémy: u rychlíků ještě musíte přeložit kříže z Nového Boru do Svoru, nebudou přípoje na Trilex) a zrychlení úseku Velký Šenov - Bad Schandau (na české straně rezervy jsou, německou část neznám). Pobyt v Bad Schandau moc zkrátit nejde, neboť musíte zajistit obousměrný (od Děčína i od Sebnitz) přestup na S1 do Drážďan (se kterými moc hnout nejde).
03.07.2014 (21:01)  
Nevím přesně, nerad plácám neověřené informace, ale slišel/četl jsem, že od nového jízdního řádu se má na spodní trati (přes českou kamenici) křižovat jinde než v současnosti. Dnes se křižuje krom jiného v Mlýnech, kde se pravidelně čeká až 10 minut (=9 minut zpoždění).
registrovaný uživatel (gp) 
03.07.2014 (14:46)  
T.K.: o okružní lince je řeč už od roku 2006.
03.07.2014 (8:45)  
JindraŠ: Díky za doplnění, vlastně je to celkem jasné že důvod je stávající provozní koncept, jen se divím že to nikoho nenapadlo předtím než začal o té okružní lince mluvit. Zajímalo by mě, jak nákladné by ty úpravy infrastruktrury byly, aby se těch 15 minut našlo - největší potenciál zkrácení asi vidím v tom pobytu v Lázních Žandava...
02.07.2014 (20:10)  
Aby nevznikaly fámy:
"Okružní" linka Děčín - Bad Schandau - Rumburk - Jedlová - Děčín skutečně plánována byla. Nakonec však nebylo možné ji realizovat, protože:
1) provozní koncept na rameni Děčín - Bad Schandau - Rumburk je dán obousměrnými vazbami na příměstské vlaky z BSch do Drážďan (proto také mají všechny vlaky několikaminutový prostoj v BSch).
2) provozní koncept na trati 081 je dán uzlem Rybniště v půl, prokladem s rychlíky do Kolína a úsekem Děčín východ - Benešov nad Ploučnicí (kde není moc jiných možností, jak je vecpat mezi vlaky do České Lípy)
Tím máte obě ramena z Rumburka daná a bohužel to mezi nimi o cca 15 minut nevychází.

Výhledově by se to dalo řešit zrychlením tratí 083 i 081 tak, aby se na 083 přesunulo křižování v celou z Mikulášovic do Velkého Šenova a na 081 křižování v půl z Rybniště do Krásné Lípy, potom by vazby v Rumburce vycházely. Ale to je hudba budoucnosti, neboť bez úprav infrastruktury je to nerealizovatelné.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.07.2014 (16:11)  
čtěte www.sebnitztalbahn.de. pán řídí u DB Dresden Tauruse. Je to německy a dobrý. Kochejte se, i já se kochám a bastlím to.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.07.2014 (15:43)  
:-(( právě jsem "to" smazal počtvrné. Jdu si hajnout a vy se nedozvíte, která řada tahala Mn ve trojici, aby to zvládla. BR 86 ji až střídala a brala to sólo.. :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko