Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.
O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.
Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.
Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]


ZdŠt: ona je ta přádelna vlastně dobrý příklad. Stačí, abychom my trochu zchudli a Číňani trochu zbohatli a budeme hořce litovat, že všechny kolovrátky jsme spálili a poslední Čech, kterej bude vědět, jak se dělají kalhoty, bude Krteček. Jenže vyprávěj dneska v Liberci, že Textilanu bourat neměli.
Aktuální postřeh: 5444 byl z Poustevny plný asi z 15 %.
A v Markvarticích se za dob ČSD křižovalo, až to praštělo. Satnice sice měla mimořádně krátké koleje, ale pro vykřižování třeba Os a Mn (nebo Lv) to bohatě stačilo. ZdŠ
Ohledně Markvartic díky za upřesnění, myslel jsem že obě koleje byly průjezdné. Odstavené vozy si tam ještě pamatuju.
Ohledně Veselého p. R., tak tuhle zastávku postavili za hitlera pro jeho továrnu a pak to užívali rusáci, tam nešlo o nic jiného než o nákladní zásobování. Skoro se divím že to tam ještě staví, široko daleko nic není a ani pro turisty nic extra. Udržovat výhybnu zrovna tam by samozřejmě moc smyslu nedávalo, to je jasný.
Jen mi nejde na mozek, (a to není jen případ SŽDC) že co zrovna teď na chvíli nepotřebujeme, se musí okamžitě zlikvidovat a zničit, aby to náhodou nemohl později použít někdo jiný.
Ve Veselém bylo sice veliké kolejiště původně pro obsluhu nacistické podzemní továrny, později přeměněné na vojenské sklady, ale to bez jakékoli slávy zmizelo během první poloviny devadesátých let a z tehdejšího i dnešního pohledu na tehdejší situaci bylo velmi rozumné ponechat jen zastávku a všechny koleje vytrhat. Když porovnáš letecké snímky současné a 03 nebo 06, musíš si všimnou, že zmizely všechny budovy - proč asi? Protože v tak opuštěném místě se pomalu začaly proměňovat v nebezpečné zříceniny. Tam by opravdu nebylo moudré ponechávat bez dozoru rezaté koleje a výhybky s tím, že v roce 2015 budou potřeba ke křižování.
J.H.: Nadšení, že můžou do Ústí busem, místní neprojevovali už asi tak před deseti lety. Do Ústí dojížděl ten bus prakticky prázdný. Podle místních pozorovatelů jsou vlaky v Poustevně "způlky plné". Když někdo v hospodě povídá, že místo busem bude muset do Děčína vlakem, tak se ho zeptej, kolikrát už tím busem jel a jestli mu taky vadí, že po povodni spravili koleje na Jedlovou, takže už nejezdí busy Rumburk-Děčín? Mimochodem, užs někdy v hospodě slyšel "Pivo je dobrý, správně vychlazený, žena mě neštve, ve fotbale jdou samý pěkný góly, veřejná doprava funguje a jsem velmi spokojený s tím, jaké politiky jsem volil a Windows mi nepadaj"?
čekám na Sebnitz. A čekám, čekám, ...
když se dívám na fotku, vidím na německé straně ... jako kdyby betonový základ (spodek) ohraničený čárami a na tom je svršek?
nebo se pletu ... co to tam je?
Nebo je to nějaká geotextilie, nebo nějaká vodoteč ...
děkuji
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
