..: Dálkovými vlaky na vídeňské letiště :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj Kováč Vídeň — Díky novostavbě vídeňského hlavního nádraží a jeho průjezdnosti budou od nového grafikonu vedeny některé dálkové vlaky přijíždějící do Vídně až na tamější letiště Schwechat. Od prosince 2014 tam budou prodlouženy všechny vlaky ICE směřující do Vídně od Norimberku, Frankfurtu nad Mohanem, Hamburku či z Porýní. Od prosince 2015 bude do stanice Flughafen Wien prodloužena navíc i IC linka Salzburg - Linz - Wien a linky Villach/Graz/Innsbruck - Wien, jejichž provoz zajišťují netrakční jednotky ÖBB railjet.

Prozatím jen ICE

ICE-T_Wien_West, foto: Adam Vanting

Vysokorychlostní německé vlaky ICE zajíždějí do Rakouska od roku 1998 na vídeňské západní nádraží. Tento stav se od prosince 2014 změní a vlaky budou vedeny ze stanice Flughafen Wien a místo západního nádraží zastaví ve stanici Wien Hbf a Wien Meidling. Oproti letošku budou navíc zavedeny dva nové vnitrostátní spoje v trase Linz Hbf - Flughafen Wien, vyjíždějící z Lince v 6.02 a 9.45 a s příjezdem na vídeňské letiště v 7.56 a v 11.32. Další spoje, jedoucí z Německa, budou spojovat Linec s letištěm v dvouhodinovém intervalu, poslední vlak odjíždí ze stanice Linz Hbf v 19:45. V opačném směru vyjíždí první spoj v 6.25 a dále vlaky jezdí v taktu až do 20.25 hodin. Poslední vlak pak bude veden mimo takt v poloze 22.00 - 23.45, přičemž všechny vlaky kromě posledních dvou budou z Lince dále vedeny až do stanic Frankfurt/Main Hbf, Dortmund Hbf nebo Hamburg-Altona.

Později i railjetem

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard Weber

Od prosince 2015 se počet dálkových vlaků spojujících vídeňské letiště s Rakouskem zvýší o všechny spoje IC linky Salzburg Hbf - Linz Hbf - Wien Hbf, linky Innsbruck Hbf - Salzburg Hbf - Wien Hbf, Villach Hbf - Klagenfurt Hbf - Wien Hbf a zkrácené spoje linky Graz Hbf - Wien Hbf - Praha hl.n., které budou končit ve Vídni, zajišťované railjetem. Od 13. 12. 2015 tak bude trvat cesta railjetem ze Salcburku na vídeňské letiště 2 hodiny a 49 minut, z Innsbrucku 4 hodiny a 35 minut a z Grazu 3 hodiny a 2 minuty. Vlaky IC pojedou mezi Salcburkem a vídeňským letištěm o 26 minut déle než railjet a na rozdíl od nich zajistí spojení letiště s menšími městy, jakými jsou Attnang-Puchheim, Vöcklabruck, Wels, St. Valentin, Amstetten či Pixendorf.

Skok k lepšímu

CityAirportTrain (CAT), foto: Josef Petrák

Vídeňské letiště Schwechat je největším rakouským letištěm. Nachází se 18 km od Vídně, v roce 2013 odbavilo 22 milionů cestujících a létá se z něj do 177 destinací v 69 zemích. Otevřeno bylo v roce 1954, sídlí zde rakouské aerolinky Austrian Airlines. Letiště je dopravně obsluhováno docela dobře, kromě linky S7, spojující letiště s centrem Vídně, se sem dá dostat také komfortně a rychle zelenostříbrnými vlaky City Airport Train. Tyto luxusní vlaky spojují nádraží Wien-Mitte v centru Vídně s letištěm Schwechat každých 30 minut s cestovní dobou 16 minut, ovšem cena je poměrně vysoká. Třetí alternativou jsou pak autobusy jedoucí z nádraží Westbahnhof na letiště přibližně 45 minut. Prodloužení tras dálkových vlaků tak zajistí cestujícím výrazně lepší spojení s vídeňským letištěm. Zda to bude mít vliv na současné možnosti spojení je teprve ve hvězdách, ale dá se očekávat, že dojde k jejich omezení.

Zdroje: ÖBB, CAT, Wikipedia


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.6.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Rakousko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ondro 
23.06.2014 (12:18)  
Ufo: Kolaj z Petrzalky vchadza do arealu Matadorky. Za Matadorkou je torzo byvalej stanice Kopcany, kde sa prepriahalo, nakolko na uzemi BA bola trat viac-menej elektrickova a tym padom 600VDC. Od st. Kopcany do Gross Schwechat bolo 15kV 16 2/3Hz. V stanici Gross Schwechat sa opat prepriahalo, az po Wien Haupzollamt (dnes Wien Mitte) bolo opat 600VDC.

Problem byvalej st. Kopcany je v tom, ze je dostupna len cez areal Matadorky.
Druha vec - skor zalezitost Slovenska - treba spravit tunel popod dialnicu.
Na rakuskej strane o to spojenie nejaky velky zaujem nie je, aj ked by to bolo idealne spojenie s letiskom a so vsetkymi dedinami a mesteckami po Vieden.
Ten zaujem nie je ani politicky, ani zeleznicny.
Ked im nerobilo problem postavit nanovo trat Parndorf - Kittsee - Petrzalka, ked sa ide elektrifikovat a ciastocne zdvojkolajnovat Stadlau - Marchegg, tak si dovolim tvrdit, ze dotiahnut byvalu Pressburgerbahn do Petrzalky az tak narocny projekt nemusi byt. Jedina velka stavba - tunel popod dialnicu.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
23.06.2014 (12:03)  
Jenom v Praze přecpané autobusy.
registrovaný uživatel M 
23.06.2014 (11:45)  
To spojeni luxusni vlaky pusobi tak nejak zvlastne...
registrovaný uživatel ufo 
23.06.2014 (11:19)  
Ondro: Koľaje vedľa Matadorky stále sú, veď slúžili ako vlečka do Matadorky a výťažna koľaj končí pri diaľnici. Za diaľnicou pokračuje pôvodný zvršok s nemeckými kilometrovníkmi, podvalmi a pätkami po stožiaroch trolejového vedenia.
23.06.2014 (11:04)  
Error404: áno, ja som myslel presne na predĺženie trate Wolfstahl - Petržalka. Keby sa chcelo, podarilo by sa. Postaviť 5 km trate nemôže byť také strašné, aj keby zopár záhradkárov protestovalo. Ale Rakúsko to nemá záujem platiť, tomu sa nemožno diviť.

Trať Fischamend - Götzendorf by bola zaujímavejšia aj pre nich (spojenie z letiska smer Bruck/Leitha a Budapešť). Je to síce pre Bratislavu neoptimálne riešenie, ale nehneval by som sa, len keby to už konečne bolo hotové. Na papieri sú obe varianty rovnako nanič :)
registrovaný uživatel Ondro 
23.06.2014 (10:48)  
Ufo: Neviem, ako to vyzera vo Wolfsthale. Kedysi som cital, ze pozemky stale patria OBB. Faktom je, ze nejaki ludia tam maju zahradky, otazka znie, ci to odkupili.

Inak by bolo treba v osi stareho nasypu vyrubat stromy, napojenie v Petrzalke v povodnej osi mozne nie je - dnes je tam areal Matadorky. Aj ked to tam hnije, neviem, aka je sanca dostat tie pozemky.
Uvazovalo sa napojenie juznejsie na trat od Kittsee, tam su akurat polia. Keby sa chcelo, tak by sa asi aj dalo...

Vsetky uvahy, navrhy som cital v casopise Eisenbahn Oesterreich, u nas netusim, kde sa k nejakym informaciam dopatrat. V Rakusku tuto temu z casu na cas niekto otvori, ale oficialne kruhy budu radsej vymyslat "hochleistungsstrecke" Fischamend - Goetzensdorf....
registrovaný uživatel Ondro 
23.06.2014 (10:43)  
Jiri Hovorka:

Zeneva - trosku pritiahnute za vlasy...
Ale realita je taka, ze od Lyonu tam nateraz az do Zenevy jazdia vlaky na 1,5kV DC a od letiska vlaky na 15kV AC.

Momentalne sa preraba usek od Bellgarde (F) po Zenevu (CH) tak, ze po hranice dotahaju 25kV AC, od obocky na letisko po Zenevu prerobia 2 kolaje s prepinatelnym napajanim 25kV AC / 15kV AC, aby mohli efektivne vyuzit 3-kolajnu trat.
Nateraz sa od spominanej odbocky jazdi od Francuzska iba jednokolajne, co brani zavedeniu kratsieho taktu S-bahn.

Vsetky vlaky z Francuzska vsak koncia v Zeneve. Od letiska jazdia EC, IC v smere Lausanne, Brig (-Milano), Luzern, Basel.....

Pri tej frekvencii vlakov, co tam jazdia, ten prestup v Geneve Cornavin je hracka....
registrovaný uživatel ufo 
23.06.2014 (10:39)  
Čo okrem diaľnice bráni predĺžiť Pressburgerbahn do Petržalky v pôvodnej polohe? Je nemožné diaľnicu a trať mimoúrovňovo vykrižovať, ako sa to robilo na x ďalších miestach?
registrovaný uživatel Ondro 
23.06.2014 (10:33)  
Error404:
Trat Fischamend - Goetzensdorf je viac menej vyuzivana na odstavovanie vozov, videl som kustik pred Goetzensdorf nakladat repu. Od Fischamendu sa trat pouziva viac menej ako vlecka do fabriky juzne od Fischamendu.
Zvysok trate som videl akurat hrdzaviet... Na dnesne standardy sa ta trat neda prebudovat. Nato, aby tam mohli zacat jazdit vlaky, by bolo treba vybudovat prakticky novu trat.
23.06.2014 (10:30)  
bartik09 - proč tedy Švýcaři neumožňují přímou jízdu z Lyonu na letiště Ženeva a namísto toho si tam tahají v patnáctiminutovém intervalu IC/IR jedoucí kolem jezera stejnou trasou? Vždyť to je obdobné...

Doporučuji Vám tam napsat, jak to dělají špatně, že jim to za patřičný peníz na výplatní pásce přeorganizujete :D
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko