..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
11.05.2014 (23:43)  
Martin99:
Z Vašeho příspěvku vyplývá, že konečně RJ dostal rozum, a v 17:44 nejela souprava o 10 vozech jako 30.4. Tehdy před Ostravou hlásili, že cestující ve vozech 1-3 vystupující na Stodolní si mají přejít do vozu 4, protože souprava je delší než nástupiště.. zkrátka hrůza a ostuda
A Pendolíno aspoň vyhovuje cestujícím s klaustrofobií
Ale cesta Praha - Ostrava skutečně neměla být hlavní myšlenkou shrnutí zdejší diskuse...
11.05.2014 (21:24)  
Prastravak: To, že u tebe žlutá způsobuje alergii neznamená, že ji způsobuje i ostatním... Mimochodem, teď v pátek jsem jel RJ právě z ČT a nebyl jsem rozhodně sám, kdo nastupoval a rovněž pak odpoledne vystupoval v ČT. Odjížděl jsem z Prahy RJ tím v 17,44 a 8 vozová souprava plná, což se rozhodně nedalo říci o Pendolinu, které jelo chvíli před tím.......
11.05.2014 (21:07)  
ad 1) samozřejmě, že nebyl.. jen to byl poněkud delší úvod k rozdílům jizdní doby mezi Prahou a ČT..
ad 2) přítel idos pomohl: R 443 Šírava odjezd Praha hln. 22:26, příjezd ČT 1:16, ale možná že kecá
omlouvám se za diskuzi mimo téma
11.05.2014 (18:54)  
prastravak: tak si pro sebe ty příspěvky shrnu:
Skutecne nejsem presvedcen, ze by cesta Praha - Ostrava mela byt hlavni myslenkou shrnuti zdejsi diskuse...

doba jízdy činí: 1:38(A); 1:38(B); 1:43(C); 1:45(D); 1:50(E); 1:56(F) a 1:58(F):
Jake ze to presne spoje jezdi Praha - MuN za 1:50?
11.05.2014 (18:04)  
tak si pro sebe ty příspěvky shrnu:

mezi Prahou a Svinovem u Ostravy:
doba jízdy činí: 2:59(A); 3:16(B); 3:21(C); 3:27(D); 3:34(E); 3:40(F) a 4:05(F):
s (F) nemusím uvažovat, jezdí, když už nic jiného nejezdí
(C) škrtám - žlutá způsobuje alergii a osýpky
(B) džemy jsou sympatičtější, avšak stačí je mít jen občas
takže zbývá (A): suverénně nejrychlejší, stačí mít jen 35 Kč navíc
pokud je (A) vyprodáno anebo nemám 35 Kč navíc, zbývá (D) a (E). Maximální rozdíl činí 35 minut, tj. cca 80 Kč čistá mzda. Ušetřím-li více, musím volit (A), neušetřím-li, mohu zůstat u (D) a (E).
Takže (A) jezdí vyprodané a hned za ním (D) a (E). (B) a (C) správně mají třít bídu s nouzí.

A nyní druhá trasa:
z Prahy do MuN: dobmnívám se, že MuN je pro ty, kdo tam má středisko svých zájmů, zatímco ČT je pro ty, kteří tam jen přestupuji a pokračují někam dále:
doba jízdy činí: 1:38(A); 1:38(B); 1:43(C); 1:45(D); 1:50(E); 1:56(F) a 1:58(F):
s (F) nemusím uvažovat, je pro ty, co se v tom nevyznají
(B) škrtám - žlutá způsobuje alergii a osýpky
takže zbývá (A) a (C): stojí rozdíl 5 minut za přemýšlení?
mezi (A) a (E) je rozdíl 12 minut opravdu velmi významný?
11.05.2014 (16:18)  
Tak je pravda, že světlejší věci si do (jakéhokoliv) vlaku raději neberu :-) Většinou se jim nic nestane, ale nikdy nevím, do čeho si sednu nebo o co se opřu.
11.05.2014 (16:13)  
Starouš:

To jste tedy šťastný člověk... Já si na sedačce v B košili světlejší barvy propotil natolik, že už byla na vyhození...
11.05.2014 (16:11)  
Ještě se mi to mockrát nestalo. Asi se k těm opěradlům tolik nelísám.
11.05.2014 (15:44)  
Starouš:

A propotit si v letním vedru na té neprodyšné kožence košili durchumdurch se Vám a Vašim kamarádům také líbí, nebo jste ve svém opovrhování pokrokem tak daleko, že po vzoru doby kamenné nosíte pouze bederní roušku?
11.05.2014 (15:30)  
JOHNZ, asi záleží na vzorku populace, kterého se dotazujete. Neviděl bych to tak černě. Zde, na ŽelPage jsem zcela jistě představitelem menšiny, ale mohu vás ujistit, že mezi svými přáteli, kteří se mnou občas cestují vlakem (nejsou to ovšem žádní železniční fanatici), mám zase naprostou většinu těch, kteří dají přednost otevíracím okénkům a starým vagónům, nežli klimatizovaným uzavřeným "ponorkám", u nichž není ani soukromí v kupé, ani nedělené sedadlo, na které se dá, v případě méně obsazeného vlaku, lehnout, ani povrch sedadla, který se dá lehce omést, když na něj náhodou upadne drobek ze svačiny (to u látkových potahů někdy moc dobře nejde). My si prostě cestu v několik desítek let starých vagónech užíváme, kdežto v těch hypermoderních se nám cestování obvykle zvrhne jenom v tupé hledění na záda cestujícího před námi a počítání minut, které ještě zbývají do konce cesty. Zkrátka - i cesta může být cíl ;-)
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko