..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
13.05.2014 (17:53)  
Pride mi, ze kazdej melem o necem jinym. Tohle co sem nasel na eshopu CD neni plna cena za zpatecni vcetne lehatka?
http://imageshack.com/a/img844/3058/8kk1.png


Není. Těch 1512 Kč je akční nabídka Včasná jízdenka Evropa (někdy též SparNight). Za plnou cenu bych považoval asi CityStar+lehátkové příplatky (tj. 2178 Kč).

Ale to jde koupit jen v mezinárodní pokladně a tato cena není na webu ČD nikde prezentována (zákazník si ji musí sám vypočítat, je-li toho schopen a ochoten).

Pro šotouše je plnou cenou částka 1781 Kč, pro kterou stačí rozdělit jízdenku v Třinci a v pohraničním bodě Čadca (Gr).
registrovaný uživatel Shiri 
13.05.2014 (17:07)  
bartik09: Malej? To si povíme, až budete volit mezi jedním zavazadlem o třiceti a více kilech a dvěma, bez ohledu na distribuci (kdybyste menší zavazadlo dostal pod pět kilo jste machr), pomáhám s organizací akcí a pravidelně tak cestuju s těžšími krosnami, dalšímu zavazadlu se pokud možno snažím vyhnout, protože mnohdy i několika kilometrová chůze od vlaku na místo akce se může prokázat trochu... nepohodlná, když se vyjádřím slušně.
Ne, různé preference by vedly k roztříštění poptávky a masivnímu odlivu k nejflexibilnějšímu statku nebo službě, v našem případě k individuální dopravě, v některých lokalitách k tomu sice dochází, ale hlavní trasy u nás spíše rostou (není to tak dávno, co mezi Brnem a Prahou začal jezdit ten dopravce s nápisem Business na boku, nevím teď jak se jmenuje, za doplnění budu vděčný).
Co mají dělat? To máte jednoduché, na hodinku si sednout k počítači a googlit, za hodinu projdou takové kvantum informací, že budou schopni učinit kvalifikovaný závěr, jenže lidé to nedělají. Jak si jinak vysvětlíte vznik nejmenované linky, která informace zprostředkovává za poplatek? Když jsem chtěl jet do Japonska na výměnný pobyt, musel jsem veškeré informace o dopravě zajistit sám a výsledek? Čtyři portály, z toho jeden ve znacích (Japonsky neumím), ale za dvacet minut jsem měl nalezený spoj (i Japonské vnitro), vykalkulované náklady, nalezené a vykalkulované dvě alternativy a zpracované do prezentace, nepodělat to tehdy s prospěchem tak teď píšu z Akity. Ale kdo ve Vašem okolí by si dal tu práci najít ty informace? V mém tři, čtyři lidi. Tentýž problém řeším s počítači, v Prváku na škole jsem celým kolejím nastavoval routery, protože nikdo nebyl ochotný se připojit na chvíli drátem a trošku si pogooglit, nebo se podívat do příručky a já náhodou nastavení přez browser umím! Rozhodně nejsem žádný všeuměl, ale takhle základní věci?
Pokud jde o zavazadla v nočních busech a vlacích, ano, jistý problém u Metropolu a Phoenixe vlivem absence specifických vozů nebo oddílů na zavazadla vzniká, že si to ČD neuvědomují si vysvětlit ještě dokážu, kde to nedokážu pochopit je CNL, Dva 90 litrové kufry už byly problém, když jsem otce odesílal do Amsterdamu, naštěstí manažer, se kterým jel, měl ještě větší, tak mu ty jeho nevadily, ale jet kvůli tomu autobusem, skrčenej jako paragraf? To nikdy.
Karel Kovářík: Můj jazyk promluvil Vašimi ústy
13.05.2014 (17:06)  
Ano. Tady právě zazněly ty dva nejpodstatnější důvody.

1) Nenuťte lidi přemýšlet! Dát na výběr z pár luxusně naservírovaných možností ano, ale nikoli přemýšlet. Člověk by neměl na pochopení nějakýho tarifního plánu potřebovat vysokou školu. (Já jí mám a stejně jsem tarif ČD dodnes nepochopil... :D)

2) Ten běžný masový cestující se bude chovat zcela jinak než předpokládá někdo kdo se v tom (ať už ze zájmu či z donucení) orientuje. Já nemám problém jet trasu dlouhou přes tisíc km jen s batůžkem a náhradníma ponožkama, stejně jako nemám problém skočit na to letadlo a poflakovat se pár dnů v Londýně a spát v metru nebo parku. Jenže takhle se 99.9% cestujících nechová a nikdy chovat nebude... :)
13.05.2014 (15:55)  
Pardon, ale já tedy autobus Brno - Praha za 95,- Kč nikde neviděl v posledních pár letech, to by mě tedy zajímalo. Zejména se srovnatelnými službami jako Student Agency, to se jim zase musí nechat, že tam jsou opravdu na špici.
registrovaný uživatel Kakov 
13.05.2014 (15:15)  
bartik09:Zjisti si ze je to busem levnejsi i rychlejsi + ma SA dobrou povest

to asi žijete na jiné planetě, co já mám zkušenost, tak většina zjištění je u běžného cestujícího někde mezi bezbřehou fantazií a ničím nepodloženým myšlením,

typu z Brna do Prahy jedou dva autobusy jeden za 95 Kč, druhý (SA) za 140 Kč, ale spolužák, který tím jel se dokázal půl dne chvástat jak ušetřil, protože SA je nejlevnější...

kdepak, lidi nezjišťujou, lidi jdou jako ovce...

co mají dělat, kouknout na internetu jaká je nabídka, a pak porovnat, není to nic nemožného ani hrozně složitého.....
registrovaný uživatel Kakov 
13.05.2014 (15:10)  
Josef Petrák: cestujícímu to nepřinese nic, kromě toho zhoršení četnosti spojení...

ale o tom jsem nemluvil, já pouze vysvětlil, co je tím míněno ;-)
registrovaný uživatel Mexicannos  mail  
13.05.2014 (14:28)  
Nedávno jsem psal ČD jestli nechtějí vrátit alespoň jeden spoj přes den spojující SZ čechy a moravu popř. slezsko, jako tomu bylo u tehdejších spojů Vsacan/Brněnský drak, bohužel mi bylo sděleno, že se nic takového nezvažuje. Nyní se dozvídám, že zruší už i ten poslední spoj, takže opravdu proč noční spoje prodlužovat, když se můžou zrušit.
13.05.2014 (14:24)  
Byll: To je validní připomínka, ale ještě trochu jiný případ. Tady mají známí už spojení/prostředek vybrané a zkouší si cestu nanečisto. bartik09 mluvil o tom, že si nanečisto člověk zkusí různé prostředky a podle toho pak jeden teprve zvolí. Taky bych chtěl do Kalifornie letět nanečisto s AF, LH, BA a pak si jednoho z dopravců vybrat. :)
registrovaný uživatel Byll 
13.05.2014 (14:15)  
bartik09: Maj si dat jednu cvicnou cestu busem, druhou vlakem a pak az jet na ostro?

tady je to samá legrace, ale já mám příbuzný a ty to tak fakt dělaj, páč maj fobii z cestování:

když letěli na dovolenou, tak o týden dřív vyrazili cvičně z Ústí n. L. do Prahy na letiště, aby viděli, "jak se tam jede".

když jeli někam vlakem na Slovensko, tak zase o pár dní dřív jeli vlakem na otočku do Litoměřic, aby vyzkoušeli "odkud z Ústí odjíždí ten rychlík na Kolín a kam si pak naostro sednou".
13.05.2014 (13:56)  
Shiri: Evidentně máte jiné priority v cestování než já.
Spatne jsem se vyjadril. Dalkovy nocni bus (prave SA) jsem vyuzil jednou a nebylo to pro me pohodlne. Jen se snazim nastinit moznosti, jak privest nove cestujici do nocnich vlaku.

může mi něco z velkého zavazadla v tom malém chybět
Copak ste maly dite? To je proste jen o zvyk. Prvni 2 cesty vam bude neco chybet, na dalsi uz to budete znat a tak se vam to nestane. Nehlede na to, ze neco chybet vam muze i v tom velkem.

ve dnešní společnosti se nenosí informace příliž ověřovat, přemýšlet o možnostech, takoví lidé prostě jako ovce
A nemuze to byt proste tak, ze ruzni lide mohou mit ruzne preference?

takoví lidé prostě jako ovce jdou za tím, co slyší, že je dobré
A co maj delat? Zjisti si ze je to busem levnejsi i rychlejsi + ma SA dobrou povest, tak podle ceho by si meli vybrat? Maj si dat jednu cvicnou cestu busem, druhou vlakem a pak az jet na ostro?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko