..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
13.05.2014 (13:55)  
KK: A co to přinese cestujícímu kromě toho, že mu jede spojení méně často, než by mohlo? :)
registrovaný uživatel Kakov 
13.05.2014 (13:50)  
danovy poradce: laicky řečeno, místo jízdy tří čtyřvozových vlaků by raději jel jeden 12 vozový nebo dva šesti vozové, kapacita stejná, ale méně vlaků...
13.05.2014 (13:46)  
v článku mluvčí ČD sděluje, že České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní:
„(A) Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno...
...(B) plně nevyužívají normativ hmotnosti."

Jako laik chápu, že (A) cestující by měl asi jezdit hlavně z konečné na konečnou.. ale (B) nechápu vůbec?
Dovoluji si poprosit o pomoc
registrovaný uživatel Shiri 
13.05.2014 (12:40)  
bartik09: Evidentně máte jiné priority v cestování než já. Já vzácně kdy cestuji s více zavazadly, preferuji velikost jednoho kusu, u SA nebo u aerolinek nemám nad zavazadlem v průběhu přepravy kontrolu, nemluvě o tom, že ikdyž se připravím na většinu eventualit při cestování, může mi něco z velkého zavazadla v tom malém chybět. Proto raději využiji kupé, kde jsou nad hlavami pořádné police, než zavazadlový prostor, tedy obecně, u nočních vlaků (lehátka, lůžka) mi pravda tohle chybí.
Pokud jde o cestující upřednostňující D1... na vině je dle mého názoru pověst ČD a fakt, že ve dnešní společnosti se nenosí informace příliž ověřovat, přemýšlet o možnostech, takoví lidé prostě jako ovce jdou za tím, co slyší, že je dobré a SA má jestli ne dobrou, tak v běžné populaci ucházející pověst, narozdíl od ČD. Tentýž problém se podílí na problémech RJ získat úvěr na nové vozy, byť to není jediný důvod (banky obecně nevěří železnici).
Tento problém je celospolečenský a toto je jen jedno téma z mnoha, které zasahuje, jako důkaz se podívejme na některý zpravodajský servr, který vede také diskusní fórum, kolik lidí jej navštíví (obzvláště pokud je známý), kolik lidí o tam daných tématech diskutuje a kolik se nakonec rozhodne s tím něco dělat, nebo výsledky diskusí nějak reflektovat ve svém přístupu? Procento je až děsivě malé.
registrovaný uživatel Oto 
13.05.2014 (11:04)  
Adekvátní cena za vlak by podle mě měla být do nějakých 800,- s lehátkem, či do 1000,- s lůžkem.

Však jo. Sparnight lehátko L6 je za 756 Kč, sparnight lůžko T3 za 896 Kč. Problémy s tím spojené už jsme tu probrali.

Mimochodem nevěřím, že by na prodeji zbylých "nesparnightových" míst ČD reálně utržily více, takže být jimi, udělal bych z této ceny cenu základní a prodával v eShopu neomezeně až do odjezdu.
13.05.2014 (10:56)  
Pride mi, ze kazdej melem o necem jinym. Tohle co sem nasel na eshopu CD neni plna cena za zpatecni vcetne lehatka?
http://imageshack.com/a/img844/3058/8kk1.png

M, quido.speedy: S takovou cenou je pak teoreticka letenka pres Londyn i prima s CSA za dvojnasobek, nebo snad ne?
A liche jsou pak i narky, ze adekvatni cena je 800...
13.05.2014 (10:37)  
Ano. Samozřejmě že jde o tu absurditu.

Stejně tak Radim nabízí tuhle cestu autobusem za 560,-. Jasně, autobusem. Mimochodem ten přímý let co zmiňoval Byll lze s cca dvoutýdenním předstihem koupit za 1850,-. Na výběr je odlet v 6:00, 12:05, 17:35 a 22:05.

Adekvátní cena za vlak by podle mě měla být do nějakých 800,- s lehátkem, či do 1000,- s lůžkem.
registrovaný uživatel M 
13.05.2014 (10:36)  
Vzdycky zeru, kdyz nekdo pouzije nejakej primer (tenhle od kvida byl celkem dost dobrej) a ozve se nekolik blbcu, co zacnou argumentovat, ze letenka je minimalne o 24 korun drazsi a ze letadlo nepristane v pet rano...
13.05.2014 (10:31)  
Byll: Spíš šlo asi o tu absurdnost, že obdobně cenově jako "zvýhodněná mezinárodní jízdenka" vyjde letadlo přes Londýn.
...kdyz si koupim letenky pul roku dopredu, 4 dny pockam v Londyne, aby navazovaly super akcni letenky a prejdu z STD na LTN pesky.

Minuly utery meli v Tescu jogurt za 2.90, protoze trvanlivost. Dneska maj ten samej v Bille za 11.90. Mam snad kvuli tomu rikat ze v Tescu maj levnejsi jogurty?

Mimochodem za cenu okolo 2 500 Kč se už dají najít letenky u ČSA. Přímej let, 2x denně, hodina a půl cesty.
Na eshopu CSA sem nasel 1588 za jeden smer. Z eshopu CD sem vytlouk 1512 za zpatecni vcetne lehatka...
registrovaný uživatel Byll 
13.05.2014 (8:42)  
Ono to tak jednoduché nebude, protože RYR do Košic nelítá, Wizzair ano, ale zase jen z Lutonu, kde nelítá RYR.

Našel jsem ceny Wizzair za jeden segment okolo 700 Kč, takže by to bylo za 2800 Kč a cesty na/z letiště.

Spíš šlo asi o tu absurdnost, že obdobně cenově jako "zvýhodněná mezinárodní jízdenka" vyjde letadlo přes Londýn.

Mimochodem za cenu okolo 2 500 Kč se už dají najít letenky u ČSA. Přímej let, 2x denně, hodina a půl cesty.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko