..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
06.07.2014 (10:50)  
Hoši, navrhujem, prejdite od debaty o osobnosti p. Jančuru späť k téme vlaky (táto debata asi nemá byť o jednom človekovi, či?). Podstatné sú fakty, nie drby.

A nech sa na RJ alebo LE pozriete akokoľvek, pre 99% cestujúcich prieniesli na trati Ostrava - Praha zlepšenie a prinútili ČD upraviť svoje služby. A bolo by teda (aspoň podľa mňa) fajn, keby konkurencia prišla aj na iné (dotované) trate v ČR i SR (a tým nemyslím len RJ a LE, ale aj Arrivu, Connex, GW T R a iných).
06.07.2014 (1:19)  
Chlapi ...

žádnej flamewar jsem nechtěl ...

nevěděl jsem, že Jančura je tu chráněnej a lovit se nesmí ...

chlapi ... sakra ... nebuďte tak nedutklivý, já začínám rozumět, kdo je tu diskuzní bůh - taeda bůh s malým b, větší B by byl hřích,

danovy poradce

jsem jediný jednatel společnosti, kterou i vlastním 100% - s.r.o. - žiju ... někdy horor, někdy happy, asi víte o čem píšu.

cestovatelvlakembusem

ale to je autobus, ne vlak. Jezdil jsem tím clakem, když jsem studoval, nemám rodiče multimilionáře a kamarád občas nevzal, tak vlak mi byl vděčnou součástí mých chvil
05.07.2014 (23:35)  
mimo téma:
to Lukáš Hradecký
zkusil jste někdy podnikat, prosím?
05.07.2014 (23:26)  
to Lukáš Hradecký
[i]Pane musíte být soudný ... něco jiného je Jančurův pád z chimérového Highjetu do ojetých rakouských šunek a něco jiného je Žaludův vzestup z Regionovy do ojetých vagonů.Konečně někdo napsal tu nosnou myšlenku!!!!!!! A to tu nikdo dosud nechápal!!!!!
05.07.2014 (23:22)  
danovy poradce: Ta linka ale je mezi Prahou a Děčínem objednaná ministerstvem dopravy a tedy dotována průměrem 120 Kč/km stejně jako ostatní linky dálkové dopravy. :) Bez dotace by ji jezdil jen RJ, protože ČD by se dotace nevzdaly a klidně jezdily "EC do Děčína". MD to taky nechtělo řešit.
05.07.2014 (23:13)  
dovolil jsem si udělat multikriteriální hodnocení, jaké se obykle požaduje:
vstupní kriteria:
SC (Pendolíno): jízdní doba 2:59 hod (vybavení: super; historie zatím není zřetelná, WC v každém vagonu, služby poskytované v ceně jízdného: podle standardu ČD)
LE: jízdní doba 3:16 hod (vybavení: super tramvaj; historie zatím není zřetelná, WC 3 na soupravu, služby poskytované v ceně jízdného: standardní)
RJ: jízdní doba 3:21 hod (vybavení: ojetiny, avšak pohodlné; historie hrozná, WC v každém vagonu, dokonce s orchidejemi, služby poskytované v ceně jízdného: nadstandardní)
ostatní EC, IC a Ex ČD]: jízdní doba [b]3:27 hod (vybavení: podle standardu ČD; historie standard ČD, WC v každém vagonu, podle standardu ČD, vč. oderu, služby poskytované v ceně jízdného: podle standardu ČD)

hodnocení je provedeno v několika krocích:

hodnocení SC/LE:
SC: jízdní doba 1/b] vybavení: [b]1; historie 1, WC 1, služby poskytované v ceně jízdného: 2); celkem 6
LE: jízdní doba 2, vybavení: 2; historie 1, WC 2, služby poskytované v ceně jízdného: 1), celkem 7
do dalšího kola postupuje SC, porovnání s RJ

hodnocení SC/RJ:
SC: jízdní doba 1/b] vybavení: [b]2; historie 1, WC 2, služby poskytované v ceně jízdného: 2); celkem 8
RJ: jízdní doba 2 (vybavení: 1; historie [b]2, WC 1, služby poskytované v ceně jízdného: 1; celkem [b]7
do dalšího kola postupuje RJ, porovnání s ostatními vlaky ČD

hodnocení RJ/ČD:
RJ: jízdní doba 1 (vybavení: 1; historie [b]1, WC 1, služby poskytované v ceně jízdného: 1; celkem [b]5
ostatní EC, IC a Ex ČD]: jízdní doba [b]2 (vybavení: 2; historie 2, WC 2, služby poskytované v ceně jízdného: 2), celkem 10

Snažil jsem se být objektivní, avšak rád získám názor odborníků, toto je pouze názor kaštana nebo substrátu.
Není v tom zahrnut ani dyzajn lokomotiv, jejich rychlosti, ani zda strojvůce je v odborech , nebo zda je občané ČR dotují ze svých daní
05.07.2014 (22:51)  
Lukáš Hradecký:

A nemáte pravdu ani se slevou do Brna v roce 2004. Každý, kdo si umí sečíst 2 + 2 dojde k závěru, že jestliže v lednu 2004 začaly jezdit busy Student Agency mezi Prahou a Brnem - a ve stejném roce tam byla sleva ČD, tak to asi má nějakou souvislost (tedy pokud věříte, že tehdy nejezdil, tak jezdil)...
05.07.2014 (22:46)  
Lukáš Hradecký:

Jenže Vy to berete jako třídní boj (viz "žlutý mor"), ne jako zamyšlení, co je pro stát lepší...

Nepíšete nic nového, jen si tam sázíte ilustrativní čísla k ničemu. Vše co říkáte chápu. ALE nesouhlasím v jedné věci!

Že to Žaluda SPRÁVNĚ pochopil. Podle mě není SPRÁVNĚ, že ředitel organizace, která je celkově ztrátová (kdyby nedej Bůh letos nebyla, tak to berme tak, že obvykle je...) si za prachy poplatníků hraje na haura a pouští do konkurenčního boje!! To nejsou jeho prachy, to jsou prachy organizace, co rok co rok čeká na "dosyp" z kapes daňových poplatníků (nebo kdo teda její obvyklé ztráty hradí?). Ta nemá co bojovat, co konkurovat, ale naopak - pokud to jde (což na ostravské trati šlo, protože tam byl někdo, kdo převezme její cestující, lidi by se nemuseli courat mezi Prahou a Ostravou pěšky) - VYCOUVAT, OŘEZÁVAT SE A ZMENŠOVAT.

Budvar nebo ČEZ ať si se soukromou konkurencí bojují, ti kapsy státu plní, generují zisk, ale chronickej tvůrce ztráty prostě nemá co konkurovat... A to Žaluda právě pochopil ŠPATNĚ!
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
05.07.2014 (22:35)  
Lukáš Hradecký: Hele, nechceš jít s těmahle kecama prudit na káčko. Tam už to jede skoro tři roky.
05.07.2014 (22:21)  
cestovatelvlakembusem

ano a sestra pocvičila si cizí jazyky, poznala nové lidi, ano, všechno má své pozitiva.

Tak pane... musíte se na to dívat jinak, kdyby ČD jezdily za 1.000,- Kč a jak píšete Vy: Velká Huba s.r.o. za 500,-Kč tak v České republice by jezdilo 999 lidí Velkou hubou a 1 neznalý s omluvou "hňup" by jel Pendolinem.

Naivní soukromník si myslel, že když přijde ON, podrthne Českým drahám nohy tím, že nakoupí za drobné staré šroty a žlutou samolepku a začne jezdit na OSTRAVA - PRAHA za méně ... a bude krást zákazníky Pendolínu, stát bude dráhy více dotovat a jemu se posypou groše.
Pan Žaluda to pochopil správně a prostě nasadil relační slevu, která je i na relaci Brno - Praha a ne jen Praha - Ostrava. Relační sleva byla i v roce 2004, kdy stál lístek do Brna 160,-Kč a to žlutý mor ještě nejezdil.

Prostě to co se povedlo na akci AUTOBUSY díky roztříštěnosti ČSAD, se bohužel nepovedlo na akci VLAKY.

Martin99
Pane musíte být soudný ... něco jiného je Jančurův pád z chimérového Highjetu do ojetých rakouských šunek a něco jiného je Žaludův vzestup z Regionovy do ojetých vagonů.

kraje - stát - ČD = stát - stát - stát ... nic ve zlým

Ostravan? ten by měl stát 99,-Kč a je jedno jestli jedu do Olmitz nebo Karvinos. Za další 100,- by mě mohl koženkově obsloužit až do hotelu Belevue na Horním Smokovci ..

ach jo nebudem se přece dohadovat, kdo dočúrá vejš, ne ... sakra chlapi
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko