..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   
05.07.2014 (16:54)  
Lukáš Hradecký:

A uvědomujete si, že RJ (případně SA) a Vámi a sestrou nenáviděný Jančura jí to lepší místo pomohli získat? Protože díky ním neměla v životopise v kolonce "praxe" napsáno "nula"... A ano, oni sice mají své mouchy, ale setra by zase měla ocenit, že se našel někdo, komu "praxe nula" nevadila...
registrovaný uživatel happy 
05.07.2014 (16:53)  
Nechci tady něco ani rozvášňovat, je nepochybné, že tu má Radim mnoho bezbřehých ZBOŽŇOVATELŮ.
To jako myslíš mě? Tak to si uhádl. Jančuru ani nezbožňuji ani nepřechvaluji a je mně víceméně u zádele, protože to je jeho podnikání. Pouze nesnáším, když někdo argumentuje tak stupidním stylem, že ČD stilizuje do role chudáka, který vlastně musí obsluhovat ty vesničky a ty babičky a je to vlastně jedna velká státní charita. Jenže už zapomíná dodat, že tahle charita každého občana včetně nemluvňat stojí více než cca 1000 kč ročně.
05.07.2014 (15:32)  
happy

ADD 1
Kdo nechce slyšet, neuslyší.
Tahat se o bezcenné nebo malicherné informace, které odvádí pozornost od tématu jinam, nechci. To je příliš průhledné

Nechci tady něco ani rozvášňovat, je nepochybné, že tu má Radim mnoho bezbřehých ZBOŽŇOVATELŮ.

Josef Petrák

NE, přít se nechci. Vím jak to je, Radim už pár let tady řádí a každý, ať si udělá obrázek sám..
Já chápu, že v subjektivním hodnocení každého přispěvatele se hledá objektivní názor těžko, ale to co tu někteří předvádějí.
Mno nevím, až se toho děsím

Add 2
Proč to Radim dělá, že doplácí a sanuje projekt odsouzený ke ztrátě ... přece musel vědět, že železnice je státní podnik a stát ... přece vzít peníze z firmy Autobusy a dát je do projektu Vlaky a zrovna 50 mio není málo.

Je to jeho věc, ale každý Vám řekne, že toto subvencování není úplně normální. Bylo by to normální, kdyby měl nějakou šanci nějaké budoucnosti, ale i když už i DB ho hodilo přes palubu, protože jeho schopnosti končí s Prahou - Ovou, která je zlatým dolem a on má ztrátu.

Jen můj názor
05.07.2014 (14:57)  
Lukáš Hradecký: Doufám, že si tedy sestra rychle uvědomila, že kolektiv v Orbix jí nevyhovuje a našla něco lepšího.

Bohužel, také mám pár známých u SA/RJ. Vím, že práce tam není med, Radima nezbožňují, ale netváří se, že by byli nuceni porušovat zrovna zákoník práce, nebo dělat něco, co je výrazně na hraně. A teď se můžeme hádat. :)

Railpic: Když nakoupím vozy za 50MKč, je mi jasné, že se objeví v aktivech, úvěr v pasivech a rozvaha bude v rovnováze.

Jen říkám, že majetek (hmotný a nehmotný) se mezi 2012 a 2013 zdvojnásobily, že ta firma má aktiva už skoro 0,5 mld. Kč, ale při pohledu na CF je jasné, že co vydělá, to utratí. :)
registrovaný uživatel happy 
05.07.2014 (12:54)  
Zatím co ČD jezdí po všech koutech ČR, obsluhuje 95% lidí
Však taky na to dostává od daňových poplatníků víc než 10 mld. ročně! No to jsou argumenty jak stehno. A obsluhuje 95% lidí? Co to je za kravinu?
JInak Jančura má na dělání prachů SA....
05.07.2014 (12:08)  
Aleš Liesk.

I. A kdo Radimovi tedy půjčil, když tvrdíte jaký je to finanční borec. Pokud vím, jeho železniční společnost na třešince na dortu zvana PHA- OST vytváří ZTRÁTU! a nikdo mu nepůjčil, proč ta lež

II. Pamatuji si sestru, která přišla úplně šťastná jak bude procovat pro Radima. Jí se běžte zpetat, kdo to je a co to je za člověka. A prostě tyto dvě negativní zkušenoszti, kdy sliby byly chyby, jsou realitou NESPLNĚNÝCH SLIBŮ jak v zaměstnání, tak v tom, že místo Highjet, staré ojeté šunky.

Pendolino je realita, Highjet je a byla od začátku chiméra. Pánové


prastravak

je, vzhledem k jejímu vzdělání si našla něco lepšího, taky zanadává, ale v globále je spokojená

Pánové, toto není diskuze, ale P.R. pana Jančury. Zatím co ČD jezdí po všech koutech ČR, obsluhuje 95% lidí a prostě asi takové společnost bude někde jinde než pan Pohádkář, na každém kroku lež, slib a když to nevyjde tak za to může ČD nebo ten či onen, nějaký viník - pan zlý, který to Radimovi kazí.

Tento slepý přístup může být spojen pouze s nějou prebendou ze starny Radima bojovníkům za plané sliby, lži typu, že je na tom dobře i když má ztrátu, a když se poukáže na konkrétní pochybení, hned se vytáhne nějaká černá katra Českých drah, nebo se REALITA bagatelizuje slovy Urban legends

Omlouvám se, pokud jsem někoho naštval, jen jsem chtěl otevřít oči SLEPÝM a HLUCHÝM,kteří zřejmě asi možná nikdy neuslyší a nikdy neuvidí.
05.07.2014 (9:24)  
Mám pocit, že táto debata už asi nikam nespeje a jej úroveň je pomerne nízka. Niektorí tu použivajú úplne mylné argumenty (hádka o študentské zľavy bola asi najlepšia, ale aj zmienka o ziskch ČD je dosť dobrá), a vysvetľovanie základných vecí je pre tých ostatných zbytočne namáhavé.

Inak ale uznávam jeden argument "najbrtovcov": p. Jančura toho nakecá veľa a nie všetko je pravda. Ale aj vďaka tomu ho (a teda aj jeho spoločnosti) verejnosť pozná oveľa viac ako akéhokoľvek šéfa ČD či ZSSK.

Celkovo som ale (negatívne) prekvapený, o čom bola táto debata...

PS: prajem Vám krásny víkend, venujte sa napríklad tomu, že si pôjdete odfotiť aspoň jeden vlak (a je jedno, či to bude ČD, RJ, LE alebo ZSSK)
05.07.2014 (9:06)  
to Komín: Ale co když, jak už někdo zmínil, se ČD na dotovaných linkách zvýší tržby a ony je pošlou na Ostravu,to by snad mělo být v pořádku ne?..."

To je síce krásne napísané (a aj pravdivo), ale môže to platiť len vtedy, keď celá ostatná prevádzka ČD nebude vyrábať stratu. Ale keďže tomu tak nie je, ČD by mali najskôr zo zisku (lebo mať vyššie tržby neznamená automaticky mať zisk) dofinancovať svoju stratovú prevádzku na dotovaných tratiach (aby to zasa nebolo financované z predaja majetku alebo daní) a až potom myslieť na trať OSTRAVA-PRAHA.
05.07.2014 (8:19)  
Ze svých daní sponzoruji na trati Praha-Ostrava ČD, protože:
1) ČD dostává peníze od státu/resp. krajů na regionální dopravu, které samozřejme může použít i na tuto trať, protože prostě nemají oddělené účetnictví zvlášť pro dotované a nedotované tratě (resp. vlaky). Ostatně je veřejným tajemstvím, že Pendolina už nebyla výdělečná ani před nástupem konkurence, a to jezdila za vyšší jízdné a více obsazená.
2) Pokud ČD jako celek vygenerují ztrátu (což se děje) tak to opět zaplatím ze svých daní, protože to prostě je státní firma rozdíl musí nějak doplatit. A pokud peníze nezíská prodejem nějakého svého majetku, tak jsou to opět naše peníze z daní........
3) Část peněz z našich daní odvádíme do EU a ta je pak zpětně přerozděluje v rámci různých fondů a dotací. Například na nákup regionálních vozidel. Takže pokud ČD nakoupilo Elefanty, které téměř ze 3/4 byly zaplaceny z dotací EU a nasadí tyto Elefanty na rychlíky do Prahy, tak jsou to jednak vlaky i za moje peníze, a jednak mají konkurenční výhodu. Protože RJ ani LEO na nákup svých vlaků žádnou dotaci z EU nedostali a jsou tudíž znevýhodněni.

Pokud LEO opravdu taky žaluje ČD, tak tady má jeden z důkazů, jak ČD deformují tržní prostředí na trati Praha-Ostrava, protože on nemá možnost použít nová vozidla pořízená s dotací EU...
Mimochodem, nechcete jim to někdo - kdo znáte právníky LEO nebo RJ - říci? Mohli by to u soudu použít :-)
05.07.2014 (6:54)  
Komín: Máte pravdu. Toto je zodpovědnost MD, potažma krajů, kolik jsou ochotni nasypat dopravci. Pokud jsou výsledky dopravce lepší, než MD či kraje čekalo a je díky tomu v zisku, je pouze na dopravci, jakým způsobem tento výsledný zisk využije. Neměl by pak ale řvát, že je zadlužený a nemá peníze.

Martin99: "Mimochodem, tyto dotace jsem neměl na mysli, protože na ty mají nárok všichni dopravci." -> "Pokud vím, tak RJ v ČR provozuje vlaky zatím jen na trati Praha - Ostrava (resp. Havířov - kdyby někdo moc šťoural), tam žádné dotace nejsou, ani na školní jízdné!" // A já už si bláhově myslel, že si rozumíme. Jde mi opravdu o studentské jízdné a o to, že RJ žádným způsobem nedotujete, což ale není pravda, protože právě tyto slevy platí stát (pro rýpaly stejně, jako u jiných dopravců, ale o těch se nebavíme). Ano, i na této trase to platí stát a není to málo. Navíc i RJ má zájem jezdit dotované trasy a né zrovna levně, a proto jsem se ptal, jestli ti to nevadí, že pokud nějakou trasu získá, budeš ho dotovat stejným způsobem, jako ty zlé ČD. Takže tak.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko