Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR
Tak si o tom nejdřív něco zjistěte, zejména o panu F.S., než se tady začnete ztrapňovat naprostou neznalostí faktů... :-/
- pokud by dopravce X měl mezi Prahou a OV nejméně stejnou cenu jako mezi Prahou a Studénkou, pak i dopravci Y (RJ) a Z (LE) mohli stanovit cenu v obdobné výši
- pokud by dopravci Y (RJ) a Z (LE) mohli mít mezi Prahou a OV podobnou cenu jako dopravce X mezi Prahou a Studénkou, pak by byli v zisku
- pokud by dopravce Y zvolil koncepci highjet, pak by ztráta za současné situace mohla patrně dosahovat výše ztráty Z a další diskuze je patrně zbytečná
horší to snad nemůže ani být, již dnes přemýšlím o emigraci sídla.
Začínám si všímat vzrůst bankovní totality.
Kam to vlastně spěje? Místo, aby byli rádi, že zaměstnávám, že platím za lidi konfiskační odvody a že vlastně nic po státu nechci, ale mu dávám, že vratky a potíže, že chystají záruky na DPH, a takové jiné svinstva ... nevím ...
Když vidím inkviziční soudy, ehm insolvenční soudy, co udělaly například výrobci vagonů Legios, nebo pánovi co vyráběl trouby MORA, to už není NORMÁLNÍ. Místo aby soud chránil před věřiteli, soud postupuje v součinnosti s věřiteli a ti za součinnosti popravčího - ehm insolvenčního správce konají a co člověk roky tvořil, dostal se do druhotné platební neschopnosti ne svou vinou, exekutor vlastně je insolvenční správce dílo dokoná ... hrůza
k čemu je těch 9 lokotek?
3 vlaky Blava - Ke a 3 vlaky z5. podle času stačí 2. Pak bych asi ještě chtěl záložní, pokud ZSSK mi nebude dělat záchranku. A kolik? 4? Blava, ZA, LM, KE? Myslím, že v ČR jsou Pha,Pce, Olc, Hav?
a teď prosím pro laika/y
Nariadená skúšobná prevádzka do 31.1.2015 a iba za podmienok stanovených úradom.
Co se bude dít po polovině prosince 2014, a začne platit nový JŘ, když je zkušební provoz do 31.1.2015?
A co se může dít do té doby? Budou ty lokotky jezdit zbůhdarma od nikam do nikam?
Děkuji za odpověď
to Lukáš Hradecký
nevěděl jsem, že Jančura je tu chráněnej a lovit se nesmí ... já začínám rozumět, kdo je tu diskuzní bůh...
myslím, že se spíš jedná o to, že příznivci a odpůrci jedné či druhé strany někdy používají polopravdy a mystifikace. Když kouknete do historie, vždy se rozvine diskuse v případě, že se něco týká konkurence. Zatímco jeden využívá státní moci, druhý musí bojovat za své, dosaďte si prosím, kdo je kdo
jsem jediný jednatel společnosti, kterou i vlastním 100% - s.r.o.
takže dobře víte, o čem to je, a jistě máte také potíže s vrchnostenským přístupem státní moci...a bude ještě hůř, to mi věřte
Gale: Dobrý intel! :)
Dovolím si však - snad ne příliš mimo téma - do pléna otázku trochu konkrétnější: to bude jezdit s těmi devíti BR186 co mají od června schválený zkušební provoz?
http://www.urzd.sk/interoperabilita/Zoznam_povoleni_2014.pdf
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.