..: Šumperk - Praha stylově: ČD nasadí žabotlam na posilový spoj :..

Elektrická jednotka ř.451, foto: Chary Šumperk — Milovníci starých vozidel zpozorní. České dráhy totiž na Velikonoční pondělí chystají velmi netradiční posilový spoj ze Šumperka do Prahy v režii příměstské elektrické jednotky. Na rozdíl od minulých let však tentokrát nebude v dálkové dopravě zaskakovat relativně moderní CityElefant ř. 471, nýbrž zástupce řady, která letos oslaví 50 let od svého uvedení do provozu.

Praxe nasazování příměstských vozidel na posilové dálkové spoje není u Českych drah žádnou novinkou. Díky své vysoké kapacitě a dobré akceleraci jsou ostatně elektrické jednotky zajímavou alternativou pro nárazové přepravy většího počtu osob, hlavně v porovnání se zastaralými záložními soupravami, používanými dvakrát týdně na překlenutí páteční a nedělní špičky. Vůbec poprvé se CityElefant na pravidelném dálkovém vlaku projel v květnu 2009 z Českého Těšína do Prahy. Od té doby České dráhy s podobnými posilami sporadicky experimentovaly až do letošního grafikonu, kdy se jednotka řady 471 začala objevovat dokonce i na víkendovém obratu vlaku IC Ostravan. Pondělní posila ovšem osloví spíše nadšence, než pravidelné cestující bez místenky.

Zatímco v okolí Prahy prožívají letité historické jednotky řady 451 svou poslední sezónu a vyjma posledních pár osobních vlaků už jsou odsunuty do role provozní zálohy; příznivci půlstoletí sloužícího typu dostávají o Velikonocích možnost absolvovat v "žabotlamu" rovnou 217 km na jeden zátah. Mimořádný spěšný vlak vyjíždí ze Šumperka v pondělí 21. dubna ve 14.14 a po devíti zastávkách dorazí do Prahy hl.n. v 17.47. Ve vlaku platí jízdenky dle běžného tarifu Českých drah, včetně internetových a akčních, ne však zaměstnanecké jízdné.

Sp 100900 / Sp 11050
Šumperk14.14
Bludov14.2014.24
Postřelmov14.2714.28
Zábřeh na Moravě14.3514.50
Česká Třebová15.2015.21
Ústí nad Orlicí-město15.3015.31
Choceň15.4715.48
Pardubice hl.n.16.1416.21
Kolín16.5216.54
Praha-Libeň17.3917.40
Praha hl.n.17.47

Pondělní jízdou ale žabí jaro nekončí. Naopak, již v sobotu 26. dubna bude jednotka tohoto typu každou hodinu zajišťovat spojení mezi pražským Masarykovým nádražím a Milovicemi. Stane se tak v rámci oslav 50. výročí provozu řady 451 v příměstské dopravě hlavního města. Toto jubileum je pro pantografy zároveň limitní: kvalitativní standardy PID nepřipouští provoz vozidel starších padesáti let a i samotné České dráhy už v letošním roce v rámci linek S turnusují pouze dvě poslední soupravy ve špičkách pracovních dnů.

Zdroj: Olomoucký deník, České dráhy, ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 20.4.2014 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dohlib 
21.04.2014 (8:18)  
A proč to v Zábřehu stojí tak dlouho ?
21.04.2014 (7:59)  
No, mohli do toho v IDOSu dopsat "Vlak je veden historickou pantografovou jednotkou." Komu to dojede náhodou, ten se toho bude bát a nevleze tam ...
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.04.2014 (23:45)  
Konečně někdo myslel a neveze to ze Šumperka jako Sv, ale dá jedinečnou příležitost svézt se.
Zpátky to už ale pojede jako Sv.
Jinak samozřejmě je to kvůli Milovicím.

Doufám, že se něčeho podobného dočkáme i se 460!

Edit: dobrá otázka, jestli to pojede přes Lysou nebo Ouvaly, ale spíš asi přes Lysou.
20.04.2014 (23:34)  
Většina veřejnosti o tom vlaku ani neví
Ten vlak je normálně v IDOSu, bez jakéhokoliv varování.
20.04.2014 (22:51)  
Vždyť se jedná o naprosto mimořádný vlak jen díky přepravě té jednotky (historická 045+046, která nejezdí v pravidelném provozu) ze Šumperka do Prahy - není to žádný běžný posilový vlak. Většina veřejnosti o tom vlaku ani neví a je jen dobře, že existuje možnost si tím projet tak atraktivní a unikátní trasu...
20.04.2014 (22:37)  
No, na historickou jízdu je ta trasa poněkud dlouhá a poněkud v exponovaný čas, takže nelze než politovat nešťastníky, co s tím budou muset jet (byť se zde ozývají, magorů, co to podniknou dobrovolně pro potěšení je minimum). Takže to není žádná stylovost, ale nebetyčná drzost za toto vybírat prachy. A jestli to potřebujou někam dopravit, nic to na tom nemění. Poměr cena/služby je totiž v tomhle případě tristní. Fakt nechutnost!
20.04.2014 (21:44)  
Juraj, Chtělo by to ještě do aktualitky doplnit :
Muzejní jednotka řady 451 se pak o následujícím víkendu v Praze zúčastní oslav padesátého výročí provozu tohoto dnes už legendárního pantografu.
(zdroj:Lidovky.cz)
Protože takto je to trochu nešťastně napsáno, a člověk z toho akorát nabude dojmu že tu 451 posílají do Prahy jen tak nazdařbůh ...
20.04.2014 (20:39)  
V roce 1976 při výluce vystrkal žabotlam z hradeckého nádraží štokr. To by bylo teprve stylové na posilovém rychlíku.
registrovaný uživatel vrbam 
20.04.2014 (20:31)  
Tak dát Sp 100900 / Sp 11050 Šumperk - Praha zvláštní jízdné 1 Kč a budou mít narváno. :)
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
20.04.2014 (20:16)  
Radek Papež: Jsou lidé, co by rádi s žabotlamem jeli z Kadaně-Prunéřova do Čierne nad Tisou!
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko