Šumperk — Milovníci starých vozidel zpozorní. České dráhy totiž na Velikonoční pondělí chystají velmi netradiční posilový spoj ze Šumperka do Prahy v režii příměstské elektrické jednotky. Na rozdíl od minulých let však tentokrát nebude v dálkové dopravě zaskakovat relativně moderní CityElefant ř. 471, nýbrž zástupce řady, která letos oslaví 50 let od svého uvedení do provozu.
Praxe nasazování příměstských vozidel na posilové dálkové spoje není u Českych drah žádnou novinkou. Díky své vysoké kapacitě a dobré akceleraci jsou ostatně elektrické jednotky zajímavou alternativou pro nárazové přepravy většího počtu osob, hlavně v porovnání se zastaralými záložními soupravami, používanými dvakrát týdně na překlenutí páteční a nedělní špičky. Vůbec poprvé se CityElefant na pravidelném dálkovém vlaku projel v květnu 2009 z Českého Těšína do Prahy. Od té doby České dráhy s podobnými posilami sporadicky experimentovaly až do letošního grafikonu, kdy se jednotka řady 471 začala objevovat dokonce i na víkendovém obratu vlaku IC Ostravan. Pondělní posila ovšem osloví spíše nadšence, než pravidelné cestující bez místenky.
Zatímco v okolí Prahy prožívají letité historické jednotky řady 451 svou poslední sezónu a vyjma posledních pár osobních vlaků už jsou odsunuty do role provozní zálohy; příznivci půlstoletí sloužícího typu dostávají o Velikonocích možnost absolvovat v "žabotlamu" rovnou 217 km na jeden zátah. Mimořádný spěšný vlak vyjíždí ze Šumperka v pondělí 21. dubna ve 14.14 a po devíti zastávkách dorazí do Prahy hl.n. v 17.47. Ve vlaku platí jízdenky dle běžného tarifu Českých drah, včetně internetových a akčních, ne však zaměstnanecké jízdné.
Sp 100900 / Sp 11050 | ||
---|---|---|
Šumperk | 14.14 | |
Bludov | 14.20 | 14.24 |
Postřelmov | 14.27 | 14.28 |
Zábřeh na Moravě | 14.35 | 14.50 |
Česká Třebová | 15.20 | 15.21 |
Ústí nad Orlicí-město | 15.30 | 15.31 |
Choceň | 15.47 | 15.48 |
Pardubice hl.n. | 16.14 | 16.21 |
Kolín | 16.52 | 16.54 |
Praha-Libeň | 17.39 | 17.40 |
Praha hl.n. | 17.47 |
Pondělní jízdou ale žabí jaro nekončí. Naopak, již v sobotu 26. dubna bude jednotka tohoto typu každou hodinu zajišťovat spojení mezi pražským Masarykovým nádražím a Milovicemi. Stane se tak v rámci oslav 50. výročí provozu řady 451 v příměstské dopravě hlavního města. Toto jubileum je pro pantografy zároveň limitní: kvalitativní standardy PID nepřipouští provoz vozidel starších padesáti let a i samotné České dráhy už v letošním roce v rámci linek S turnusují pouze dvě poslední soupravy ve špičkách pracovních dnů.
Zdroj: Olomoucký deník, České dráhy, ŽelPage

A nejlepší "hukot" to byl potom kolem Jistebníku tuším, tam jsou i 7 km úseky bez zastavení, rychlost omezená jen rychlostí panťáku a pořád ve výkonu. Bohužel mi nestačila paměťovka.
Ta závora, to je nějaký pěší přechod. Síla.
Tam koloem Vendryně to bylo před koridorem kouzelný, bylo tam několik přejezdů bez závor a asi 2 SSSR se závorama s AŽD 71 výstražníkama a bzučákem. Nikde žádné PHS.
Ta závora je jako na co?
Bartik09: Ano to mne vždy vyhledá IDSO Praha - Brno -Šumperk Super je čas přes 5 hodin a taky cena :))))
Počasí nám vyšlo, trochu to kazilo, že když jsme točili panťáky u přejezdu v Milovicích, vrčeli nám do toho s tím tankem a jinou technikou :-(
A taky ráno to maso v tom přeplniném panťáku za Masny.
V Milovicích bylo k viděni i hasičské auto s železniční úpravou, viz například video od přítelkyně https://www.youtube.com/watch?v=jLN5O3k5nCg
topič - tomu nerozumím. Přední plošinka u mevra/ponorky asi nebyla nízkopodlažní. To nyl jen schůdek navíc, aby se nenastupovalo tak vysoko z ulice. V zastávkách s ostrůvkem to nemělo valnej smysl. Naopak přibyl problém.
Edit:
KarelIF: tady třeba máte rozjezd 460 skoro do maximálky s "nádherným" výhledem do protihlukové bariéry
https://www.youtube.com/watch?v=0C22cMn8ELA
A všiměte si v minutě 5:04, jak v praxi můž vypadat "na koridoru závory za každou cenu" :-) :-)
Neveřejné (fotovlaky, různé soukromé, firemní - zkrátka na objednávku) tam z celkem pochopitelných důvodů nejsou.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
