..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Téoz  mail  
16.02.2014 (5:29)  
Martin99: a v cem vsem jsem naivni?? vim, ze lide se tak chovat (vsichni) nebudou, ale smerovat k tomu je treba!
registrovaný uživatel JOHNZ 
15.02.2014 (12:04)  
Josef Petrák: No to máte naozaj pravdu, len tie nákladné vlaky čo prídu namiesto po 010 po skapacitnenej 020 jaksi nekončia v Chocni, ale potrebujú ďalej na východ. A preto je potrebné so "štvorkoľajkou" skončiť nie v Chocni, ale potiahnuť ju ďalej, aspoň k odb. Parník. A tam je jádro pudla. Keď teraz zakopete štreku do tunela a opustíte starú stopu, už na nej nikdy nič nepostavíte, lebo Brandýs, Perná a Říčky. Trať zakopanú do tunela naopak postavíte skoro kedykoľvek a pred Kerhaticemi je dosť miesta aj na kríženie. Aj keď je dosť dobre možné, že rekonštruovaná 010 bude mať vyššiu kapacitu, pretože na nej fakticky zaniknú osobáky (nebudú treba).
15.02.2014 (8:02)  
Jiří Kocourek: A když ty výdaje podělíme km: v ČR máme +- 9500 km tratí a silnic 130 000 km.

Teoz: Ale jo, seš mladý najívní snílek.. bohužel realita je zásadně jiná...
15.02.2014 (1:25)  
JOHNZ: Co to je za blbost? 020 ústí do Chocně z opačné strany, než by se přivedla přetrasovaná 010 od Ústí nad Orlicí. To ničemu nevadí. V tomhle podepisuju kave-ho povzdech a pomalu se chystám na §106, protože chci vědět, jakými čísly takovou blbost odůvodnili.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
14.02.2014 (22:42)  
Karel Kovarik: Naprosto s vami souhlasim... Vas nazor sdilim, prestoze vas vubec neznam!

Jackub, Chio: Karel Kovarik to napsal presne. Jeste bych dodal, ze spolecnost je autofilni, protoze si na auto zvykla a obtizne si bude odvykat a dale protoze je do aut tlacena sama sebou... A proc by nemeli byt lidi tlaceni do vlaku osvetou a marketingem? To je metoda, kterou velmi masivne vyuziva (nejen) automobilovy prumysl (reklamy apod.). Tez souhlasim, ze spolecnost autofilni opravdu je, proc by jinak masy lidi (vcetne meho okoli) vyuzivaly zejmena auto i kdyz na trase, kam jedou, je vlak pohodlny a rychly? Jsme na auto tak navykli, ze pokud na nej mame, tak s nim vetsinou jedeme. Dale tomu prispiva to, jakou povest drazni doprava ma (zj. CD) - ze je pro socky, deti a duchodce. Jeji stav uz je nekde jinde, ale bude trvat, nez si to zacnou lidi myslet. Dukazem je to, ze SA/RJ do vlaku velmi jednodusse nalakal hodne lidi - protoze ma dobrou povest a kaficko...

A ze zeleznice setrnejsi nez auto je, na to existuje mnoho studiji a dokladu. Samozrejme i ona znecistuje a prirode skodi, jen mene!

I ja nejsem pro zakaz aut, auto je pokrok dobrym smerem, jen ho pouzivame zbytecne moc (zneuzivame).

Deti stejnak nejak vychovat musime, je jen na nas, jestli je povedem k tomu, aby byly k prirode setrne nebo ne...samozrejme se to netyka jen dopravy a taky ne jen rodicu...

Jiri Kocurek, Martin99, Jackob: k vynosum/naklad na silnici/zeleznici - cetli jste tento clanek? Mozna vam otevre oci...
www.dopravni.net/zeleznice/16255/jak-dale-s-financovanim-dopravni-infrastruktury/

A i kdyb to bylo jakkoli nemela by mit priroda, krajina a nase zdravi vetsi hodnotu nez byznys, spech a konzum? Opet by stacilo nebyt jen pohodlnymi lenochy navyklymi na auto...

K pohodli: to maji drahy jeste obtiznejsi - kazdy ma rad neco, nekdo takovou sedacku a nekdo oteviraci okenko... Navic ani vozy "B" nepovazuji za nepouzitelne, pokud nejsou narvane! S poradkem ve vlaku jsem uz dlouho problem nemel. Problem u Becek vidim ve vizualni zastaralosti (nevypadaji tak, jak by si dnesni spolecnost predstavovala), poceni nohou primo na kozence (vsak jen obcas)... Neni to vysneny vuz, ale zas tak nepouzitelne, ze kvuli nemu je cesta vlakem "out" a autem "in", bych to nevidel...

Ml. Bol. - Blansko: super, tak proc si nepriplatite 1.tr? Cenove to nevyjde spatne a budete mit lehatko "A" ci "AB"...

(a omlouvam se za moje predesle cestinarske ulety...snad uz to bude lepsi)
registrovaný uživatel JOHNZ 
14.02.2014 (22:38)  
kave: Z pohľadu (ne)konzervácie súčasného stavu je možno lepší súčasný stav, ktorý nebude "až tak" nákladný, a v najhoršom k tomu bude možné kedykoľvek pristavať 2 koľaje v podobe toho tunela (kľudne až za ÚnO) pre prípadný nárast nákladnej alebo regionálnej osobnej dopravy. Pretože keby niekedy došlo na riešenie kapacitných problémov 010 zdvojkoľajnením 020, tak toto riešenie skončí v Chocni a je treba ho nejak dostať do ČT. a to by práve dlhý dvojkoľajný tunel na 160 spoľahlivo zabil.
14.02.2014 (18:03)  
SÚS JMK: výdaje 862 mil. Kč
www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?PubID=206743&TypeID=7
Ředitelství silnic Zlínského kraje: 543 mil Kč
http://www.rszk.cz/?ukaz=121_rozpocet_2014&IdMenu=121&grafika=0
SÚS Olomouckého kraje: Nezjištěno
Výdaje Ostravského kraje na silniční ifrastrukturu: 584 mil Kč
http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/assets/uredni_deska/ostatni_dokumenty/1085_2013-t.pdf
SÚS vysočina: nezjištěno
SÚS Jihočeského Kraje: 919 mil. Kč (rok 2009)
http://www.kraj-jihocesky.cz/file.php?par[id_r]=38251&par[view]=0
a tak dál ... když to střelím od boku, tak se dostamene na částku 10-15 miliard, které vydávají kraje na údržbu silnic.

I bez automobilismu by bylo nutno silnice udržovati sjízdnými neb humální i animální trakce jich využívají po tisíciletí.
14.02.2014 (17:14)  
Stát na automobilismu prodělává/vydělává:
Příjem ze spotřební daně z paliv: cca 81 mld. Kč
Příjem z DPH* ze spotřební daně: 18 mld. Kč
Příjem z DPH* z ceny paliva: 20 mld Kč
Příjem ze silniční daně: 5 mld. Kč
Mýtné a dálniční známky: 12 miliard.
Výdaje z rozpočtu SFDI** na rok 2014: 71 mld. Kč
- z toho výdaje na silniční stavby: 39 mld. Kč
- z toho výdaje na železniční stavby: 29 mld. Kč

Přičemž z rozpočtu SDFI jsou financovány dálnice, rychlostní silnice a silnice I. třídy. Zbývá odhadnout, kolik peněz jde na silnice II., III. třídy a místní komunikace... Asi to nebude násobek toho, co spolknou dálnice & spol.
Suma sumárum: 135 miliard vs. 39 (a něco) miliard.

*) DPH z paliva má část pevnou, ta je tvořena spotřební daní. Dále má část proměnnou - po odečtení spotřební daně a DPH ze spotřební daně.
**) www.sfdi.cz/soubory/obrazky-clanky/dokumenty-2013/2013_rozpocet2014.pdf
Snad to není příliš obsáhlé na pochopení, zabralo mi to asi 30 minut, než jsem si dohledal data.

Edit: Pokud do toho chcete zatahovat externality, tak prosím z obou stran, ať jsme objektivní - tedy o kolik by kleslo HDP, kdyby automobilismus klesl na polovinu.
registrovaný uživatel kave 
14.02.2014 (15:30)  
joki:
Asi to nějaký zásadní vliv na budoucí rekonsrukce, či případné nákupy secoond hand, nebo novostavby mít nebude


Nebude to mít nejen zásadní, ale vůbec, opakuji znova vůbec žádný vliv. Všechno je totiž pouze o penězích a pokud ty ČD nemají, mohou šotouši sepisovat takovéto petice donekonečna. A SŽDC je na tom podobně. V tichosti byly zrušeny plány na tunely Ústí nad Orlicí - Choceň, což znamená zakonzervování současného tristního, absolutně nevyhovujícího stavu na nškolik dalších desítek let. A to je opravdová tragédie. Vagóny se dají za pár let koupit, když budou peníze. Ale toto nebude tak lehce řešitelné. Klidně dál řešte opěrky, sedadla a zásuvky, to bylo jen takové povzdechnutí.
registrovaný uživatel chio 
14.02.2014 (13:25)  
Vychova deti v tom hraje extra dulezitou roli, jak tu bylo zmineno, zatim nasi mladez vychovavame v normach apolecnosti automobility!

A čo takto si prestať robiť antikampaň? Čo myslíte, že tá mládež urobí, ak si z vlaku zapamätá státie na jednej nohe vedľa záchoda v nedeľnom rýchliku a frustrovaného sprievodcu, ktorý si na nich lieči svoje mindráky, pretože notorickí čierni pasažieri sa mu smejú do tváre, tak aspoň na študentov môže hrať "kinga". Objektívne musím priznať, že sa obe veci za posledné roky dosť zlepšili, len či to nebude odlivom mládeže z vlakov na úkor spolujázd autom.

Nas system VHD podle me vyuzitelny je

To je vec pohľadu, ale ak sa na VHD pozriem komplexne, tak mi systém "niekoľko spojov denne v PD a nič cez víkend", ktorý je pomerne hojne zastúpený v oblastiach bez železnice, použiteľný príliš nepríde.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko