..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
13.02.2014 (16:19)  
milloss: Není Bmz jako Bmz. Tyhle klimatizaci instalovanou mají.
13.02.2014 (16:02)  
Ty co má Jančura, klimatizované jsou, tedy pokud CZE nerozhodne jinak, pak je neomezený příděl neperlivé vody, uskladněné skoro ve stropě...
13.02.2014 (15:38)  
Su tieto vozne klimatizovane? podla toho co vidim odhadujem ze ano. V databaze zelpage voznov je uvedene ze NE. Co je pravda?
13.02.2014 (14:55)  
Jiří Kocurek: To by odpovídalo. Tohle by se u těchto vozů ale řešit nemuselo, protože jsou schválené rakouským DÚ podle EU norem bez vady v překladu. :) A na české koleje se to dostane díky schválení dle RIC.
13.02.2014 (14:06)  
Ad tlakotěsnost skříně: Kdysi kdesi JPP, že UIC norma vyžaduje tlakotěsnost pro rychlosti nad 200 km/h (EN, DE, FR verze). A při překladu do češtiny z toho naši úřednící udělali "od rychlosti 200 km/h výše". Proto prý snad taky Leoš uvažoval o souprávách s Vmax 195 km/h. Pak by platilo:
1. Skoro celá EU je tlakotěsná pro Vmax 201 km/h a více
2. ČR (taky v EU) je tlakotěsná pro 200 km/h a více.
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2014 (12:39)  
M 474 003 > pokud slecna nastoupi do ledove vychlazeneho klimatizovaneho vozu jen v tilku a sedne si proti vam, budete mit na co koukat skrz to tilko :-)))))
13.02.2014 (12:30)  
A ještě něco, pokd bude v zimě řazené ve vlaku Bčko tak půjdu tam, protože je velká šance, že nastoupí pěkná slečna a svlékne se do tílka a bude na co koukat, což se v Xmz s ledovým vzduchem nastane.

471 je ještě horší, tam je ta slečna v tílku na nástupišti, nastoupí a sedne si proti mně, chvilku to vydrží, 2x kýchne a z kabelky vytáhne zmuchlaný svetřík a schová se do něj.
13.02.2014 (12:18)  
Martin99
Značné nepochopení, pokud někdo potřebuje často přemisťovat pračku, ledničku nebo babičku o dvou berlích, patří do auta, pokud někdo dojíždí do práce z Benešova do Prahy patří do vlaku. Pokud někdo považuje auto za pokrok a vlak za zaostalost je tu něco špatně, a pokud někdo aby zvýšil využití aut, vymyslí ujížděni vlaků o 4 minuty v uzlových stanicích, tak je taky něco špatně.
13.02.2014 (12:14)  
Karel Kovařík: doba, kdy všichni lidi chodili do práce pěšky, tu už byla, bohužel v těchto zeměpisných šířkách skončila zhruba v době, kdy člověk osedlal koně
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2014 (12:11)  
Martin99 > Chtít po někom, aby nechal auto a jel vlakem s ČD je stejné, jak chtít po jiném, aby zahodil mobil a chodil telefonovat někam do budky ...

Proc proboha? Vzdyt zeleznice ten potencial ma ... ale ano, pokud k tomu modri pristupuji ve stylu "ubytek cestujicich mezi Prahou a Plzni zastavime tim, ze jim slibime exobb emzety a dal je budeme vozit v kozence", je to to, o cem mluvite. Ale za to nemuze zeleznice jako takova ... ani ti, kteri se u modrych snazi o skutecne zlepseni.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko