..: Konec výhybny Praha-Vyšehrad tak, jak jí známe :..

Lokomotiva 363.062 Praha-Vyšehrad, foto: Andrew33 Praha — Dopravní obsazení budovy výhybny Praha-Vyšehrad, která je již řadu let ve velmi kritickém a havarijním stavu, se tento rok blíží ke svému konci. Dlouhou dobu se vedly diskuze, co s budovou, která paradoxně není v majetku SŽDC ani ČD. Ty nikdy neměly regulérního a jasného výsledku. A to i přes to, že obsazení budovy i dvou stavědel dopravními zaměstnanci bylo pro velmi vytíženou trať 171 a celou železniční dopravu v Praze obecně nezbytně nutné. Při každoročních prověrkách BOZP prováděných Správou železniční dopravní cesty společně s odborovými centrálami bylo opakovaně upozorňováno a poukazováno na nevyhovující technický stav a neadekvátní pracovní podmínky ve zchátralé a zdevastované budově.

V zimních měsících topení zajišťovala pouze kamna na tuhá paliva, ze střechy secesní budovy postupně mizely krytinové pláty z mědi a elektromechanické zabezpečovací zařízení s řídícím a stavědlovými přístroji nebylo koncipováno na nejvyšší frekvenci vlakové dopravy v Česku. Proto se správce infrastruktury rozhodl pro dílčí modernizaci, jejíž cena by se měla vyšplhat na 54 milionů korun a to v režii AŽD Praha.

Historický vlak ve stanici Praha-Vyšehrad, foto: TopičKe konci roku 2013 tak bylo vypsáno výběrové řízení a následně uzavřena zakázka na výstavbu provizorního staničního zabezpečovacího zařízení výhybny a traťového úseku Praha-Vyšehrad – Praha-Smíchov včetně dálkového ovládání. V rámci připravované úpravy se vedla řada jednání se zástupci investora, zhotovitele, projektanta, ale i odborníků ze Správy sdělovací a zabezpečovací techniky, zástupci odboru řízení provozu i samotných provozních zaměstnanců. Tato investiční akce s sebou logicky přinese i úsporu pracovních míst, kdy po ukončení stavby budou zrušena obě stavědla a dojde k opuštění dopravní kanceláře včetně demontáže všech technologií. Dotčeným zaměstnancům bude však po dohodě s přednostou provozního obvodu nabídnuto další uplatnění v rámci organizační jednotky Oblastního ředitelství SŽDC Praha.

Finační náklady stavby:

provizorní DOZ: 17 800 068 Kč

provizorní SZZ: 18 149 640 Kč

provizorní TZZ: 18 083 575 Kč

Nově bude výhybna dálkově ovládána ze stanice Praha-Smíchov, kde se zapojí do JOP, čímž tak vznikne plnohodnotné pracoviště výpravčího s autonomním obvodem. Dále pak dojde k navázání veškerých závislostí jak na reléové zabezpečovací zařízení Smíchova a Vršovic, tak na elektromechanické na Smíchově společném nádraží a JOP na Hlavním nádraží. V rámci stavebních úprav budou přesunuta a vyměněna původní návěstidla, vyměněny hákové závěry výměn za čelisťové včetně dosazení elektrických přestavníků a další nezbytné úkony, které souvisí se stavbou takového rozsahu. Po dopravní stránce se očekává značná výluková pracovní činnost v řádu týdnů, přičemž limitním termínem dokončení je 15. listopad 2014, kdy má být vše již v ostrém provozu. Ačkoliv SŽDC již disponuje stavebním povolením, na místě zatím žádný stavební ruch patrný není. Tato úprava s sebou provozním zaměstnancům přinese řadu náročných směn, ale jistě také zkvalitnění a zlepšení parametrů pro obsluhující výpravčí.

Zdroj: SŽDC


Vítek_V | 21.6.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.06.2014 (22:39)  
J.P. - Tady nejde o to jaký vlak tam bude jezdit. Jednou je daný, že zastávka v oblouku být nesmí a tím to zhaslo.
24.06.2014 (21:47)  
KK: To by řešilo nasazení RegioPanterů. Právě pro obloukovité zastávky jsou ideální, protože mají dveře jak stodola. :o) Aspoň to Blažek říkal.
registrovaný uživatel Kakov 
24.06.2014 (21:15)  
bartik09:

protože nějakej inkompetent to dal do předpisů....
24.06.2014 (21:01)  
Sharky33: Proc je vlastne takovej problem, aby byla zastavka v oblouku?
24.06.2014 (20:48)  
Nevím jak někdo může napsat, že by tam mohla být zastávka. On ty koleje někdo snad narovná, aby ta zastávka tam mohla být? Nikdo by tam tu zastávku nepovolil, protože zastávka v oblouku být nesmí. Tedy nová.
registrovaný uživatel tomsa0397  mail  
24.06.2014 (13:47)  
Podle Obchodního rejstříku je RailCity Vyšehrad s. r. o. vlastněna něčím s názvem DIONASA HOLDING LIMITED, 1076 Nicosia, Pente Pigadion 6, RITA COURT, Agioi Omologites, Kyperská republika. Jedinou jednatelkou je t. č. Mgr. Lenka Kovářová, nar. 2. 5. 1975, bytem Sluneční náměstí 2588/14, Praha 5 - Stodůlky.
Skoda, mohla to být pěkná regionální zastávka.
registrovaný uživatel SYN 
24.06.2014 (12:53)  
Pikehead: naprosto nechápu jak se vaše tvrzení může někomu nelíbit, je to přeci jasné jak facka - pokud to ČD prodaly, jasně tím řekly že nic z toho nepotřebují. Pokud by to nááááhodou mělo být tak že potřebovaly jeden malý kousek budovy a nechtěly se starat o zbytek, pak zajisté bylo mnohem opatrnější to prodat MČ než developerovi.
Toto je jeden z mnoha případů kdy člověk marně hledá jakékoliv jiné alespoň částečně přijatelné vysvětlení než a) demence zodpovědné osoby nebo b) korupce.
23.06.2014 (23:07)  
Tak, a teď tu hezky každý modrogum, který mi dal za předchozí příspěvek mínus, napíše, co je na něm nepravdivé. :-)
23.06.2014 (10:01)  
Skvělá zpráva, díky za ni.

Stav nádraží Vyšehrad jde zcela a úplně za Českými drahami, které ji prodaly současným kreténským majitelům namísto MČ Praha 2, která jim nabízela méně.
22.06.2014 (20:59)  
Tenhle soucasnej pseudostav (nesmi se to zbourat, musi se pockat az to spadne) je prisernej... Nedava to dobrou vizitku zakonodarcum a samospravam a potazmo ani nam volicum.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko