..: Koleje po letech opět propojily Dolní Poustevnu a Sebnitz :..

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONDolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.

Skupiny rekonstruovaných přejezdů:

Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;

Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;

Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;

Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.

To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.

Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.

Zdroje: Děčínský deník, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
20.09.2013 (7:38)  
Velmi dobrá zpráva. Dobře je i to, že se zlepší parametry tratě Rybniště-st.hranice., protože je zde propastný rozdíl mezi naší a německou tratí, kde je kolejový svršek, za který by mohl závidět nejeden úsek našeho koridoru...

Mimochodem trať Sebnitz-Bad Schandau je lahůdka, mosty tunely, výhledy na Českosaské Švýcarsko.
20.09.2013 (7:27)  
No ono je nakonec dobře, že se ty europrachy "nepovedlo vyčerpat" na koridorové stavby, protože těchto menších projektů nakonec není málo a každé z nich posune věci kupředu.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko