..: Koleje po letech opět propojily Dolní Poustevnu a Sebnitz :..

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONDolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.

Skupiny rekonstruovaných přejezdů:

Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;

Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;

Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;

Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.

To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.

Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.

Zdroje: Děčínský deník, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
20.09.2013 (15:56)  
Marek Štancl: Není náhodou trať mezi Rumburkem a Ebersbachem částečně snesena? A i kdyby ne, proč by měla tím spíš mít teď nějaký význam? Mezistátní osobní doprava byla i přes dobré přípoje naprosto zoufale využívaná (tj. jen šotouši) a náklady tam jezdily spíš kvůli dočasným klackům pod nohy na jiných přechodech ("pohraniční ujednání" zejména v Bad Schandau).

Red Bul, Jiří Bajer: Polákům je úsek přes Porajów (kde zastávka před válkou byla) především úplně putna, žádný přínos z renovace mít nebudou, deponování techniky na cizím území je asi spíš oficiální důvod proč se nic neděje (na vlastní území to nemají po kolejích zase tak daleko). Takže se spíš čeká až někdo jiný požádá milostivě o svolení aby jim to opravil na své náklady, tak jako to bylo místy na polských úsecích tratě Zittau - Görlitz.
20.09.2013 (15:32)  
Red Bul: Poláci by možná i renovovali, akorát je tam problém navézt traťovou techniku - ten úsek je z obou stran oddělen hranicí a Polákům se nechce platit za deponování jejich techniky na území cizího státu. Přitom je ten úsek důležitou spojnicí v Trojzemí, které využívá slušnou podporu turistického ruchu ze strany EU, na polské straně se přímo nabízí zřízení železniční zastávky (trať tam vede prakticky středem obce). By jeden blil...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
20.09.2013 (14:56)  
pro Fantomas>

Zkuste www.sebnitztalbahn.de
20.09.2013 (14:33)  
V poslední části článku se píše o tratí Liberec - Zittau. Ta ale z části vede přes Polsko a to blokovalo, nebo snad stále blokuje její renovaci. Je už toto vyřešeno?
20.09.2013 (14:32)  
Pár aktuálních fotek najdes tady:
"http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?2,6569757"

Odkaz kopirovat a vlozit do browseru. Jen takto se dostanete prímo na príspevek.
20.09.2013 (14:22)  
Neví někdo o nějaké fotogalerii k tématu? Děkuji.
20.09.2013 (13:16)  
Otázkou je zda po otevření Sebnitz/Dolní Poustevna zůstane zastaven provoz Rumburk - Ebersbach - Loebau? ono je okolo moc zavřených tratí.
20.09.2013 (11:29)  
Super, konečně se to tam zprovozní. Další tip na výlet :-) Kéž by se podobného znovuzprovoznění dočkala i trať z Bautzen do Sebnitz...
20.09.2013 (9:51)  
Sympatický pokrok, rád bych jenom něco uvedl na správnou míru. Trať má číslo 083 - pod 084 je v jízdním řádu trať přes Panský a Brtníky. Zastávka Varnsdorf staré nádraží není mezi Libercem a Žitavou, ale mezi Žitavou a Seifhennersdorfem. Nebude nově postavená, existovala tam dříve (název napoví...) a pořád je tam budova, nově se postaví nástupiště délky jednoho Desira. (Zastávka dost pomůže, "hlavní" nádraží je daleko od "centra" v cikánské čtvrti, staré nádraží je u sídliště - bydlí tam můj děda a když občas jede směr Žitava, bere to busem přes Seifhennersdorf a potom kolem domu vlakem.)
20.09.2013 (8:25)  
ceskolipak: Ach ta čeština.
- za který by mohl závidět nejeden úsek našeho koridoru
- který by mohl závidět nejeden úsek našeho koridoru
- za který by se nemusel stydět nejeden úsek našeho koridoru
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko