..: Koleje po letech opět propojily Dolní Poustevnu a Sebnitz :..

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONDolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.

Skupiny rekonstruovaných přejezdů:

Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;

Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;

Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;

Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.

To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.

Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.

Zdroje: Děčínský deník, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 2m62u 
21.09.2013 (12:49)  
Jiří Bajer: Trať do Turoszówa je kromě nárazových přeprav uhlí využívaná především k přepravě vápence do Elektrárny Turów (zejména z polských zdrojů, částečně i z ČR).
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
21.09.2013 (11:43)  
Ad tarif

Záleží, jaký tam bude jezdit dopravce. Nejspíš DB/ČD. Ale třeba takový Trilex (s jednotkami Desiro) má jízdné v relaci Liberec-Zittau-Rybniště levnější než kdyby dopravu zajišťovaly ČD svou Regionovou.
21.09.2013 (1:43)  
to Tomáš Kraus: Trať Rumburk-Ebersbach je bez problémů sjízdná. Krátce po revoluci tam jezdili mezistátní vlaky, ale nemělo to dlouhého trvání. Do Jiříkova občas jede hurvínek KŽC, ale jinak trať zarůstá trávou. Dnes tam pravidelné vlaky nejezdí.

Tato trať má dvě zásadní nevýhody. Pro lokální dopravu Jiříkov-Rumburk je nepoužitelná, protože mezi městy vede prakticky přímá a kvalitní silnice, kdežto trať je spíše vyhlídková záležitost.

Druhá neváhoda spočívá v tom, že odbočka do Ebersbachu je těsně před Jiříkovským nádražím a to samotné je hlavové. Takže by vlaky museli šibovat tam a zpět. Nicméně v případě potřeby by šli koleje postavit až za Jiříkovským nádražím, je to jen o penězích.
21.09.2013 (0:28)  
to Jiří Bajer: Doufám, že na tarti bude platit i český tarif, třeba při cestě do děčína. Jinak bude určitě platit síťová jízdenka labe-elbe (200CZK nebo 15.50€), Sachische-Bohmen ticket apod.

Nevýhoda jízdenky Labe-Elbe je v tom, že v německu platí jen v dopravním svazu VVO a Dolní Poustevna/Sebnitz je prakticky na hranici.

http://www.kr-ustecky.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id_org=450018&id_ktg=98825&p1=178192
21.09.2013 (0:20)  
To Michal Jaroš:

Rozhodně nené pravda, že by byla zastávka úředně zrušena. Je to přesně naopak. Zrušena nebyla a město se snaží jí obnovit = rekonstruovat "stávající" zastávku. Kdežto SŽDC se marně snažilo najít dokumenyt o jejím zrušení. V tom případě by se totiž muselo jednat o novostavbu a to je přecijen výrazně náročnější.

Ale jedna novostavba přecijen na téže trati vznikne a to Varnsdorf - Pivovar. Bude to cca o 3km dále směrem do německa. Už je vydáno stavební povolení, čekal jsem, že už v létě začnou stavět.

Jinak mě nehorázně štve, že jsem si stavbu trati v německu nejel nafotit... Odkládal jsem to, odkládal, až je najednoh hotovo a já mám radost jako malý kluk. Jsem totiž z varnsdorfu.
20.09.2013 (23:55)  
Jiří Bajer: To je sice pěkné na výlet, ale mě šlo o to, aby toto spojení sebralo denní frekvenci z trati 083 do Děčína, což bude kratší než přes Jedlovou.
20.09.2013 (21:29)  
Tomáš Kraus: Stav úseku Zittau - Görlitz závisí mimo jiné na nákladní dopravě uhlí z KWB Turoszóow dál do rzeczypo...spolitej. Nejednou jsme křižovali v Ostritz (čti Krzewina Zgorzelecka) s wapkama - dnes je vozí remotorizované sergeje, před pár lety však pamatuju ještě dvojčata SU46 nebo ST43. Kórwa, gdzie te czasy... Kdyby tam dnes nebyla doprava hnědého uhlí, tak už to asi taky dávno zavřou.

Pavel Q.: V ČR je možné koupit ČD-Net Ústecký +DB, v říši pak Sachsen+Böhmen Ticket - aspoň tak to vidím já. Případně síťovky pro VVO plus CZ - obě místa spadají do oblasti VVO, případně jeho přeshraniční zóny.
20.09.2013 (17:25)  
Ví se už, jak bude organizován provoz přes Sebnitz a jaký bude tarif? Přestupy a mezinárodní tarif by moc cestující nepřilákaly. Dle mého by byly nejlepší přímé vlaky Děčín-Bad Schandau-Sebnitz-Rumburk-Ebersbach, kde by platil jak český, tak německý vnitrostátní tarif.
registrovaný uživatel (gp) 
20.09.2013 (15:58)  
Zrychlení provozu = nemusím čekat u těch blbejch šraněk, švihnu to na červenou. Ale výpočet, který z toho vykřesal vyšší bezpečnost a nižší spotřebu energie, musí být skutečné inženýrské dílo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko