..: Společnost Eurotunnel motivuje finančně nákladní dopravce :..

Lokomotiva společnosti Eurotunnel, foto: Groupe Eurotunnel Paříž — Společnost Eurotunnel, která zajišťuje provoz v tunelu spojujícím Spojené království s Francií, se rozhodla po dobu jednoho roku finančně podpořit dopravce, aby v maximální možné míře využívali tunelu pod Lamanšským průlivem k přepravě nákladů. Přeprava nákladů v poslední době klesá. Vrcholu dosáhla v roce 1998, kdy se přepravilo 3,1 miliónu tun, v loňském roce to ale bylo jen 1,23 miliónu tun, což je oproti předchozímu roku další pokles o 7 %. Prognózy ale přitom počítají s přepravou až 10 miliónů tun zboží v roce 2030, převažovat by měla intermodální doprava (až 90 %). Společnost Eurotunnel již v minulosti představila několik opatření – Open Access, evropské standardy interoperability – TSI. Nyní spouští projekt ETICA1, systém finanční podpory pro železniční operátory.

Program ETICA je k dispozici pro všechny železniční operátory a poskytne jednorázovou finanční podporu pro počáteční investice po dobu jednoho roku. Podpora bude plně financována společností Eurotunnel bez jakékoliv podpory z veřejných zdrojů. Je založena na systému pomoci Marco Polo, které vyhovují evropským směrnicím a nemění poplatky za přístup stanovené v prohlášení o dráze.

Eurotunnel - terminál v Doveru, Spojené království, foto: Dickbauch Společnost Eurotunnel tvrdí, že problém není v cenách za průjezd tunelem (přístupový poplatek za nákladní vlak délky 750 m a tonáži 1800 t, s rychlostí 120 km/h, který tunelem projíždí o víkendové noci, vychází v přepočtu na 100 eur za kontejner délky 40 stop). Manažeři společnosti vidí problém spíše v marketingu dopravních společností, servisních nákladech při zahájení provozu a zejména pak na nádraží Frethun, které je situováno jižně od vjezdu do tunelu na francouzské straně. Stanice je ve vlastnictví SNCF a provádí se zde kontrola před odpravením vlaků do Spojeného království. První dva body by mohla řešit jednorázová finanční injekce dopravcům, s bodem posledním musí pomoci i SNCF a francouzské bezpečnostní služby.

Nákladní vlaky se stávají oblíbeným neplaceným dopravním prostředkem uprchlíků z různých zemí, kteří se již dostali až do Francie a snaží se dosáhnout území Spojeného království, aby tam požádali o azyl. Zatím se jim nepodařilo oficiálně projít přes britské imigrační úředníky, kteří kontrolují jak cestující ve vlacích, tak před naloděním na trajekty, a tak to zkouší nelegální cestou. Přesto, že je na terminálu nasazena soukromá bezpečnostní služba, která se snaží rozsáhlé pozemky střežit, její pracovníci nemají právo nelegální osoby na pozemku zadržet, nebo dokonce vysadit z vlaku – to může jen policie. A to prozatím nákladní dopravu komplikuje a zdržuje.

Zdroje: International Railway Journal, Lloydd´s Loading List, Rail Express, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 15.10.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Nákladní doprava

Další z regionu Francie Spojené království


20.10.2013 (0:09)  
Petr budvar: můžete nám neznalým objasnit, jak regulace cen zabrání krádežím?
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
16.10.2013 (22:42)  
Francouzi nejsou pitomí, jako třeba v Čechách, tam stále platí dětská zásada - krást se nemá a nevyplácí se to. I ceny základních (zásadních) komodit jako energie, vodné/stočné se regulují. I u nás někde mají rozum:http://www.outsidermedia.cz/Neprivatizovat-Vak-Nachod-se-vyplatilo-pritekaji-dotace-z-EU-na-investice-do-infrastruktu-1.aspx To jen doplněk pro mameluky kteří tvrdí, že zlodějina je všelékem.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
16.10.2013 (9:33)  
Pikehead: jste ve Francii, to nejde :-)
15.10.2013 (14:05)  
Hm, a proč ten terminál nezprivatizují. Většinou se podobné "problémy" řeší pak obratem...
15.10.2013 (11:10)  
Přesto, že je na terminálu nasazena soukromá bezpečnostní služba, která se snaží rozsáhlé pozemky střežit, její pracovníci nemají právo nelegální osoby na pozemku zadržet, nebo dokonce vysadit z vlaku – to může jen policie.
My se z toho humanismu jednou poserem...
15.10.2013 (9:51)  
Pro jediný kontejner jsem to nenašel. Pokud do prodeje lístků zadám převoz vozidla délky 11,5 metrů a výšky do 4,0m s jedním pasažérem (tedy jako by to byl TIRák), tak MyFerryLink nabízí zpáteční lístek za 356 EUR.
registrovaný uživatel Desiro 
15.10.2013 (9:23)  
Společnost Eurotunnel tvrdí, že problém není v cenách za průjezd tunelem (přístupový poplatek za nákladní vlak délky 750 m a tonáži 1800 t, s rychlostí 120 km/h, který tunelem projíždí o víkendové noci, vychází v přepočtu na 100 eur za kontejner délky 40 stop)

A kolik stojí loď?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.10.2013 (8:20)  
? :-) Francouzské kontroly kvalifikovaně provádí osvědčená skupina vysloužilých četníků pod vedením Luise de Funese? :-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko