..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
15.08.2013 (22:55)  
Pro kritiky, kteří mi naklikali mínusy, kopíruji rozhovor s ředitelem SŽDC z 15.7.2013, který spáchal deník E15.

Jako jeden z cílů jste si při svém nástupu dal zvýšení rychlosti na některých úsecích železnice. Dnes je maximálně povolená rychlost 160 kilometrů v hodině. Kdy se svezeme dvoustovkou?

Opravdu bychom byli rádi, kdyby se i na naší infrastruktuře jezdilo až 200 kilometrů v hodině. Ukazuje se ale, že to není tak jednoduché. Analýza, kterou jsme zpracovali, nám ukázala, že na stávajících koridorech by zvýšení rychlosti stálo lehce nekřesťanské peníze. Uvažovali jsme hlavně o čtvrtém koridoru směrem do jižních Čech, který je ve výstavbě, případně o některých úsecích na jižní Moravě. Zvýšení rychlosti by byl pěkný marketingový tah, ale opakuji, bylo by to příliš drahé. Navíc zkrácení jízdních dob by bylo pouze o několik minut. S rychlostí 200 kilometrů v hodině proto zatím nepočítáme.
Více na: http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/jiri-kolar-konec-vypravcich-v-cechach-nehrozi-1006111#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
registrovaný uživatel HonzaK 
15.08.2013 (21:48)  
Lesíček - VRT v tomto státě nejdříve za 50 let... To nejdříve pak v roce 2030 přijde nějaký chytrák z betonového loby, že těch 160 je fakt blbost a dalších 20 let budou přestavovat na 200... :-D
15.08.2013 (21:22)  
No koridor do Budějic měl být automaticky stavěn na 200 km/h, už jen proto, že VRTka do Budějic pravděpodobně nikdy nebude. Ale přesně na tomto koridoru je vidět, že snaha o zavedení větších rychlostí tu prostě není. Pokud se nepletu, tak ředitel SŽDC před pár měsíci v rozhovoru řekl, že plány na 200 km/h prozatím zmrazili, protože přišli na to, že by to bylo moc nákladné a peníze nejsou.
15.08.2013 (20:48)  
Dávno se mněly u nás stavět tratě nad 200 km/h .Je vidět co má tato republika za priority jenom se dohadujou kdo toho víc rozkrade místo toho abysme mněli kvalitní spojení s evropou jak silniční tak železniční.
15.08.2013 (20:31)  
HonzaK: Ono zalezi na uhlu pohledu. Mne zas skoro prijde, ze ta trasa je ted nesmyslne spojena. Kdyz vlezu v patek v Praze do budapestskyho EC, ktery prijelo z Nemecka, tak ve vagone zustava sedet lidi, ze by je spocital na prstech jedny ruky. Spis mi prijde, ze se to jezdi durch hlavne z historicych duvodu...
registrovaný uživatel Kakov 
15.08.2013 (20:04)  
koyot: "za Budějovice" kéž by tomu tak bylo, nehnuli se (ve směru na Linec) ani za Prahu....
15.08.2013 (18:53)  
Mrwigles: Na trase z Prahy do Ostravy je klopidlo oproti klasice rychlejší o 4 minuty. Když zvážím vyšší cenu a servis, tak jsou to hodně drahý 4 minuty. RJ jsou za lepší cenu a navíc jsou vyzkoušené a schválené. Stačí si vzpomenout jaký byly problémy s Pendolinama na začátku jejich provozu.
registrovaný uživatel Mrwigles  mail  
15.08.2013 (17:50)  
Nečetl jsem všechny komentáře... ale nevyplatilo by se koupit další klopidla ? O kolik by bylo dražší dejme tomu dalších 7-8 Pendolin ? Ty Railjety i v rakousku sotva využijí svoji konstrukci, k čemu budou u nás ? RJ jsou sice schváleny v okolních státech, ale přece jenom... nebylo by třeba Pendolino lepší investice ?
registrovaný uživatel HonzaK 
15.08.2013 (17:27)  
bartik09 - To musi byt porad trasa Německo - Rakousko nebo Maďarsko rozpůlená? Ten důvod proč to tak je už zde zazněl. Přes české uzemí to trvá bohužel dýl, než spodem... A nikde neni psano, že railjet se neda vyuzit v budoucnu i na jiných trasách...
15.08.2013 (17:23)  
kave: Mam pro vas radu: Kdyz budete priste psat nejake utocne a jinak prazdne prispevky, napiste je aspon s caps lockem - budou mit vetsi vahu.

HonzaK: Rakousko a Německo pod 200 již nic optimalizovat nebude a úseku s rychlostí 200 je tam už dost.
Ale rec je prece o vlaku z Prahy pres Bratislavu do Budapesti. Tam nam nemecke useky na 200 nejsou nic platne...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko