..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
15.08.2013 (9:58)  
Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start.

Jak konkretne ten provoz ma vypadat? Vse v rezii CD SiViC, nebo (podobne jako na Wien/Graz) par "stejnych" vlaku v podani OBB a par CD? Pripadne poklady CD SiViC s klasikou?
registrovaný uživatel MC 
15.08.2013 (9:57)  
Railpic: Vlaky, co vychází z Maďarska, mají velmi dynamickou dobu skutečného příjezdu (čti velký rozptyl zpoždění). Toto může obsazenost také ovlivňovat.
15.08.2013 (9:41)  
Railpic: No u nas jsou normalne v dotovane lince Decin - Breclav, kde byla (2010) prumerna dotace (tedy vcetne vsemoznych rychliku) 139 Kc/km, coz podle zluteho pana znamena, ze jsou dotovany 139 Kc/km. Ve skutecnosti to bude nejspis o neco min, ale ne o mnoho. V tom se pravdy ale asi nikdy nedopidime. Jak je to v Madarsku a na Slovensku nevim, ale cekal bych, ze to bude vypadat podobne.
Ziskovosti podle me brani nasledujici: nestala uroven vozu napric jednotlivymi spoji, malo nacestnych zastavek a spatna (nebo spis zadna) propagace. Alespon prvni bod by railjety vyresily.
registrovaný uživatel SYN 
15.08.2013 (9:31)  
V principu souhlasím s tím že se ČD nechce příliš zadlužovat, ovšem mrzí mě že od tohoto činí závislým zrovna Railjety. Osobně bych mnohem raději viděl neuskutečnění naposledy ohlašovaných dalších Ntých resuscitací staršího železa které podle mě mají citelně horší poměr užitečnost/cena...

Vsadím se, že se to bude prodlužovat do doby než vyrobí poslední kus.
Což mi příjde celkem logické...
15.08.2013 (9:16)  
Mě by zajímalo, jak to je vlastně se ziskovostí těch EC vlaků mezi Prahou, Břeclaví a dál a které dráhy a proč to vlastně dotují. Do Budapešti jsem jel asi 5x, vždy během týdne, a pokaždé byla obsazenost hodně slabá. Trochu se to v závislosti na směru a denní době plnilo jen dojížděči mezi Brnem a Břeclaví a Bratislavou a Novými Zámky. Přes slovensko-maďarskou hranici obsazenost tak na jeden vagón maximálně.
registrovaný uživatel vrbam 
15.08.2013 (9:16)  
7 pendolin, 7 RailJetů
Ať žije kusová výroba. Vsadím se, že se to bude prodlužovat do doby než vyrobí poslední kus.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
15.08.2013 (7:59)  
kdo neskáče nechce railjet hop hop hop:-D

těším se na tu nadheru.....
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
15.08.2013 (7:56)  
Žemlička Railjety NECHCE. Takže nebudou.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko