..: Škoda Transportation dodá šest vlaků do Německa :..

Designová studie, foto: Škoda Transportation Berlín/Plzeň — Deutsche Bahn AG vydala dnes (5. srpna) tiskovou zprávu, ve které se uvádí, že DB AG podepsala se Škodou Transportation kontrakt na dodávku šesti patrových šestivozových souprav a lokomotiv v hodnotě 110 milionů eur (2,6 miliardy korun). Nové vlaky mají být nasazeny v Bavorsku, na trati Nürnberg – Ingolstadt – München od prosince 2016. Člen představenstva DB AG pro techniku a infrastrukturu Dr. Volker Kefer podpis smlouvy zhodnotil: „Pro nás jde o první uzavřenou dohodu o dodávce vlaků od Škody. Pro DB jde o důležitý strategický cíl z pohledu na německý trh a rozšíření a posílení soutěže v branži. Touto smlouvou jsme učinili další krok tímto směrem.“

Designová studie, foto: Škoda Transportation Škoda doplnila technické informace, které ještě nechtěla zveřejnit v době konání Czech Raildays, kdy informace o probíhajícím jednání jako první zveřejnila německá strana. Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 189 km/h. Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly (rychlost až 300 km/h). Celkem budou mít soupravy 705 míst k sezení. Všechna sedadla ve vlacích budou komfortní a pohodlná. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na Wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Součástí vybavení je také klimatizace, která zajišťuje příjemnou teplotu i v letních slunných dnech. Aby byla zajištěna bezpečnost, je každý z vlaků vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.

„Dnešním dnem došlo k potvrzení, že se naše společnost Škoda Transportation může řadit po bok největších světových výrobců kolejových vozidel. Uzavření této smlouvy jen potvrzuje vysokou kvalitu a konkurenceschopnost našich kolejových vozidel. Do Německa budeme dodávat technicky špičkově vybavený moderní vlak. Díky referenci od gigantu Deutsche Bahn se nám otevírají dveře do celého světa,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation. Popřejme tedy Škodě, aby po Evropě časem jezdilo více jejich lokomotiv 109E (v různých modifikacích), než jezdí Taurů od Siemensu.

Zdroje: Deutsche Bahn AG, Škoda Transportation


NIcKON Poslat mail autorovi , stoupa Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 5.8.2013 (16:01)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from ČR Plzeňský Německo Bavorsko /Bayern Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user studio 
13.08.2013 (20:02)  
to JB: vidět znamená...
Registered user studio 
13.08.2013 (19:34)  
Škoda, že Škoda vydělává na špatně placené kvalitní práci...:-/
Registered user JB 
07.08.2013 (12:59)  
Jožko: Ohledně zamrzání je myslím Škodovka už dál, po zohlednění zkušeností ze Slovenska a Litvy. Viděl jsem ty úpravy.
06.08.2013 (22:17)  
A já se dnes v Sächsische Zeitung dočetl, že těch škodováckých souprav má být 110 :-D Inu - novináři... Ten řidičák vypadá docela pěkně, hlavně aby to tak vyšlo i ve skutečnosti. Trochu mi to připomíná řidičák od Do2010. K předpokládané "kvalitě": O lokomotivu se nebojím, ta bude v pořádku. A co se týká těch pater: Co zvládne Görlitz, to zvládne Vagónka taky, minimálně na srovnatelné úrovni.
06.08.2013 (18:45)  
Co se týče vozidla - musí splňovat tlakotěsnost a bezpečnost pro jízdu v tunelech delších než 5km. Když toto zvládnou, mohou dodávat do celé EU.

Je i možné, že se někdy kolem roku 2050 uplatní i v ČR. Pro naše koridory je zatím nejlépe vybavený Jančura s ojetými mašinkami i vozy. Vše ostatní je zbytečně drahé. Nepočítám v to černou tramvaj, to není dálkový vlak.
Registered user 774 
06.08.2013 (12:36)  
Tak to snad nepodělají, DB nejsou kamarádíčci z ČD a moc se s nimi mazlit nebudou.
06.08.2013 (11:59)  
Luxian:
Budapešťské metro: Alston Metropolis.
ČD: že by druhá série -mz vozů ze Siemensu?
06.08.2013 (11:58)  
Ad nojva, Tripolis, Josef Petrák:
...proč zrovna 189km/h a ne rovnou 200km/h? (...) aby nemusely soupravy splňovat přísnější bezpečnostní normu TSI HS RST. (...) A je zvláštní, že se to nepožadovalo, když ty soupravy budou jezdit na VRT.
Jak již zde bylo řečeno, od rychlosti 190 km/h výše jde o vysokorychlostní vozidla, a tudíž pro ně platí TSI HS RST; do 190 km/h jde o konvenční vozidla, která se řídí TSI CR LOC&PAS. Škodováci ovšem kdesi prohlásili, že tyto soupravy budou konstruovány pro rychlost 200 km/h, takže asi stejně budou podle TSI HS RST; těch 189 km/h byl požadavek zákazníka a 109E už certifikát o shodě s TSI HS RST beztak má. Co se nějaké "přísnosti" těch norem týče, tak tam už - s ohledem na skutečnost, že zmiňované soupravy budou tlakotěsné - při těchhle rychlostech stejně nějaké výraznější rozdíly nejsou (aerodynamika je na tom podobně, "crashové" požadavky jsou při rychlosti 160 km/h a více také totožné), pomineme-li tedy skutečnost, že TSI HS RST vykazuje vícero různých "nejednoznačností". A k tomu, že budou soupravy jezdit po VRT - jednak by tedy měly odpovídat TSI HS RST, budou-li kostruovány na 200 km/h a jednak je v principu možné, aby se konvenční vozidlo prohánělo po VRT, ale podle TSI CR LOC&PAS jsou příslušné požadavky otevřeným bodem, čili by zde asi byly otázkou dohody s EBA...
Registered user Luxian  mail  
06.08.2013 (11:45)  
"Nebo mluvíte o jiném velkovýrobci kolejových vozidel, jehož produkt pro ČD byl dáván do provozu asi 2 roky?"

To má být jako Alstom s pendolíny? Neřekl bych, že je to zcela adekvátní srovnání, přece jen rychlovlak je trochu složitější technologie.
Registered user arj 
06.08.2013 (10:54)  
SYN 06.08.2013 (8:08): v prsa se bijte až PO úspěšném předání, ještě lépe po bezproblémovém zkušebním provozu...

Tím narážíte na největšího světového výrobce tramvají, jehož výrobek se těsně po vypršení záruky začal lámat a přivedl do finančních problémů řadu německých měst (a jediné plus - prodloužil asi o 2 roky existenci trolejbusů v Basileji)?

Nebo mluvíte o jiném velkovýrobci kolejových vozidel, jehož produkt pro ČD byl dáván do provozu asi 2 roky? Anebo jehož vozy pro budapešťské metro nebyly schopny získat "papíry" ještě déle?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko