..: Novým generálním ředitelem Českých drah je Dalibor Zelený :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPage Praha — Letošní léto přináší i na českých železnicích jednu změnu za druhou. Nový ministr dopravy, kompletní obměna řídícího výboru i dozorčí rady Českých drah – to už je (nedávná) minulost. Dalším krokem, který učinila nová dozorčí rada, bylo odvolání představenstva ČD, kde skončil jak předseda Ing. Petr Žaluda, tak i tři členové: Ing. Miroslav Šebeňa, Mgr. Roman Boček a Ctirad Nečas. Pět nových členů dozorčí rady a Josef Smýkal z ČSSD zvedli ruku pro konec starého představenstva. Proti byli tři zástupci odborů. Vzápětí bylo jmenováno představenstvo nové, tentokrát pouze tříčlenné. Kromě Dalibora Zeleného se funkce ujme výkonný ředitel pro provoz a techniku ČD Daniel Kurucz a náměstek generálního ředitele ČD pro personální politiku Pavel Švagr. Nové představenstvo pak odvolalo stávajícího generálního ředitele Petra Žaludu z funkce generálního ředitele Českých drah. Jeho pozici přebírá Dalibor Zelený (nar. 2. června 1957).

Den končí, Přerov - Horní Moštěnice, foto: optus IHNED.cz cituje odvolaného generálního ředitele. „Je to rozhodnutí vlastníka, je ale jisté, že to bylo dopředu připraveno,“ prohlásil bezprostředně po svém odvolání z představenstva. „Rozhodli to už dopředu. Dva týdny se nás na nic k výsledkům nezeptali, dnes měli jen nějaké dotazy k loňské výroční zprávě a pak nás poslali pryč. Potom už nám jen přečetli pětistránkový připravený text výtek k výroční zprávě a oznámili nám, že nás všechny odvolali,“ popsal odvolaný ředitel průběh neveřejného jednání.

„Já jsem nesmírně potěšen, že z toho množství kandidátů byl zvolen právě pan Dalibor Zelený. Nejen proto, že České dráhy již řídil, ale také proto, že pomohl mnoha společnostem. My doufáme, že se mu to podaří i s Českými dráhami, kam se po letech vrací,“ řekl po jmenování ministr dopravy Žák. Kteří byli další kandidáti se nám prozatím nepodařilo dopátrat.

682.005-4, Poříčany - Klučov, foto: Chary Připomeňme, že Dalibor Zelený už generálním ředitelem Českých drah byl – a to v době od 6. září 1998 do 1. března 2003. Byl tedy posledním generálním ředitelem Českých drah, státní organizace, a prvním generálním ředitelem Českých drah, a. s. V té době (opoziční smlouva mezi ČSSD a ODS) byl považován za blízkého sociální demokracii a zastánce jednotného podniku, byl odpůrce oddělení SŽDC. Po odvolání z funkce čelil podezření, že uzavřel nevýhodné dodatky kupní smlouvy na rychlovlaky pendolino, což prověřovala i Policie ČR. Zelený tato podezření odmítl. Za připomenutí stojí třeba rozhovor, který 15. ledna 2002 poskytl BBC.

Dalibor Zelený po odchodu z vedoucích pozic u Českých drah pak působil jako ředitel správce železniční infrastruktury Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). V dubnu 2008 ale z osobních důvodů z funkce odstoupil. V minulosti byl, mimo jiné, členem představenstva ŽEKON železniční konzumní družstvo, které 3. května 2005 zaniklo a skončilo v likvidaci. Byl členem správní rady Nadačního fondu Jana Pernera.

Výhybka 114, Studénka, foto: Martin Grill Od 10. února 2012 byl místopředsedou dozorčí rady společnosti OREDO, od 10. února 2012 do současnosti je pak jejím předsedou. Současně je osoba samostatně výdělečně činná a jeho předmětem podnikání jsou poradenství v oblasti řízení, překladatelské a tlumočnické činnosti a ostatní vzdělávání. Dalibor Zelený trvale bydlí v České Třebové, je radním města Česká Třebová a je v komisi rady pro veřejné zakázky.

A odcházející generální ředitel? Ten dle smlouvy dostane odstupné ve výši 24 měsíčních platů. Kdyby to bylo jen 500 tisíc měsíčně, jak před časem přiznal v jednom z rozhovorů, bylo by to 12 milionů korun. Ale vloni se hovořilo o tom, že by se měly odměny vedoucích pracovníků zvýšit a to až na 15 milionů ročně. Počkáme si, zda se v rámci transparentnosti dozvíme výše odměn nového vedení.

Zdroje: Britské listy, ČTK - Finanční noviny, dlžník.zoznam.sk, E15, iDNES, IHNED.cz, Justice.cz, město Česká Třebová, Novinky.cz, Peníze.cz, Noviny.sk, TN.cz, Virtually


Vlad Poslat mail autorovi | 31.7.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
01.08.2013 (9:36)  
Pokud ta partička Zemanových kamarádů nemá důvěru, měla by řešit pouze operativu a největší průšvihy nebo neodkladné věci.

Vyhodit Žaludu, který funguje (na šéfa státního poniku) velmi dobře, nebo se vyjadřovat ke kruhovým objezdům je jen ukázka pitomosti těch strejců, kteří potřebují dělat změny za každou cenu...

Tyhle figurky druhého sledu jen způsobí bordel široko daleko, protože se stejně nejpozději po volbách budou zase obměňovat.
01.08.2013 (9:11)  
Myslím že celá diskuse je zbytečná. O co jde? O 2-3 miliardy. To je celé. Takže je nedostane Jarda, ale Pepa a moje kapsa bude plná. To je celý problém. B vozy a nepohodlí cestujících NIKOHO z vedení nezajímá, to je jen taková mediální mlha. Aneb vrtěti railjetem-)
01.08.2013 (8:56)  
ceskolipak: Pokud tomu dobre rozumim, jedna se o railjety do Budapesti. RJ na Viden uz jsou prakticky nezrusitelne.
01.08.2013 (8:55)  
Jen pár postřehů.
1. Už jen tím, jak se pan ministr schovává za dozorčí radu a dělá, jako by to šlo úplně mimo něj, dokazuje, že je totální sr..č a křivák. Proto nevěřím, že jde o něco jiného než nasměrovat peníze z ČD jiným směrem. Čímž současně neříkám, že Žaluda neodkláněl.
2. Pokud jde o railjety, myslím, že největším průserem ČD z hlediska vozového parku jsou dnes béčkové rychlíky, a právě těm mohly regiojety nejvíc pomoct uvolněním vozů z EC a IC vlaků. Zabily by se tím dvě mouchy jednou ranou, na dálkových spojích nové soupravy, které mohou jezdit dalších 40 let, a skokové zvýšení kvality aspoň na některých vnitrostátních rychlíkových ramenech. Nejvíc proti tomu bojovala škodovka, která by si nezobla, a ejhle. Stejný Zeman, stejní hoši z mostecké uhelné, kteří zjevně pořád nemají dost (což chápu, když Švýcarsko jim docela pustilo žilou). Aby se za pár let zase neukázalo, že i tahle Zemanova vláda byla "podvedena".
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
01.08.2013 (8:37)  
Jestli se RailJety nekoupí, bude to zase pěkná ostuda. ČD s OeBB jedná pár let, furt se mění podmínky - jaká lokomotiva, kolik souprav vlastně, jak se budou výkony mezi obě správy dělit.. a nakonec k žádnému obchodu nedojde ?

Nejde teď o to, jestli jsou Railejty dobré nebo vysloveně špatné, ale že zase ČR klesne ohledně důvěryhodnosti o nějaký ten stupínek níž...

Jak chce pan Zelený modernizovat vozový park ? Opět rekonstrukce již jednou až 2x rekonstruovaných vozů ?
Vždyť kdysi nové Bmz už jsou pěkně olezlé a na vlacích EC žádnou parádu nedělají...
registrovaný uživatel Komín  mail  
01.08.2013 (8:04)  
Nenákup Railjetů je podle mě nakonec takový divadýlko pro laickou veřejnost - "Žaluda na vnitrostátní dopravu kašlal, chtěl kupovat vlaky na mezinárodní dopravu, my na vás budeme narozdíl od něj myslet a koupíme vám nové vozy na rychlíky!"
01.08.2013 (7:14)  
Co se tyce railjetu: Pokud se nepletu, tak sou schvaleny pro provoz v siti SZDC, byrokracie nakupu byla (je) ve velmi pokrocile fazi. Cena je, kdyz nic jineho, tak stejna jako u OBB. Za 3 roky uz mohly vsechny jezdit. Co vymysli ten Zelenej chytrak? Jak dlouho to zas bude trvat? Kolik to vsechno bude stat? Na druhou stranu to pude asi lip podchytit od zacatku a napakovat se na tom... Uz ve skodovce primalovali zkoseny celo ke slonovi?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
31.07.2013 (23:48)  
Nenákup railjetu se mi teda nejeví jako vhodné šetření, když se tím uvolní značné množství moderních Bmz, která mohou zvednout tristní úroveň kategorie R, která je nyní velice opomíjená. Máme tu "to nejlepší" pro vlaky vyšší kvality, protože bojují s konkurencí ať už vlakovou nebo IAD/Bus, pak tu máme modernizování Os (Pantery, šuplíky, žraloky...) na popud krajů, ale v kategorii R revoluce žádná a kvalita čím dál horší...
registrovaný uživatel Indi  mail  
31.07.2013 (22:54)  
No jo, no. Soudruh bakalář si teď léčí mindrák, co se mu nepovedlo coby náměstkovi Bendla, povedlo se mu coby ministrovi... Ale asi mu bude kazit radost Žaludova smlouva s 12mega odstupným... to si bc Žák jako ministr rozhodně nevydělá... zvlášť když se zas bude brzy pakovat :/
31.07.2013 (20:17)  
Komín: To bude tím, že magazin.firenet není žádné zpravodajství postavené na zdrojích, ale osobní představy šéfredaktora, které je ochotný si od rána do večera vymýšlet, jak se mu hodí. :)
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko