..: Novým generálním ředitelem Českých drah je Dalibor Zelený :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPage Praha — Letošní léto přináší i na českých železnicích jednu změnu za druhou. Nový ministr dopravy, kompletní obměna řídícího výboru i dozorčí rady Českých drah – to už je (nedávná) minulost. Dalším krokem, který učinila nová dozorčí rada, bylo odvolání představenstva ČD, kde skončil jak předseda Ing. Petr Žaluda, tak i tři členové: Ing. Miroslav Šebeňa, Mgr. Roman Boček a Ctirad Nečas. Pět nových členů dozorčí rady a Josef Smýkal z ČSSD zvedli ruku pro konec starého představenstva. Proti byli tři zástupci odborů. Vzápětí bylo jmenováno představenstvo nové, tentokrát pouze tříčlenné. Kromě Dalibora Zeleného se funkce ujme výkonný ředitel pro provoz a techniku ČD Daniel Kurucz a náměstek generálního ředitele ČD pro personální politiku Pavel Švagr. Nové představenstvo pak odvolalo stávajícího generálního ředitele Petra Žaludu z funkce generálního ředitele Českých drah. Jeho pozici přebírá Dalibor Zelený (nar. 2. června 1957).

Den končí, Přerov - Horní Moštěnice, foto: optus IHNED.cz cituje odvolaného generálního ředitele. „Je to rozhodnutí vlastníka, je ale jisté, že to bylo dopředu připraveno,“ prohlásil bezprostředně po svém odvolání z představenstva. „Rozhodli to už dopředu. Dva týdny se nás na nic k výsledkům nezeptali, dnes měli jen nějaké dotazy k loňské výroční zprávě a pak nás poslali pryč. Potom už nám jen přečetli pětistránkový připravený text výtek k výroční zprávě a oznámili nám, že nás všechny odvolali,“ popsal odvolaný ředitel průběh neveřejného jednání.

„Já jsem nesmírně potěšen, že z toho množství kandidátů byl zvolen právě pan Dalibor Zelený. Nejen proto, že České dráhy již řídil, ale také proto, že pomohl mnoha společnostem. My doufáme, že se mu to podaří i s Českými dráhami, kam se po letech vrací,“ řekl po jmenování ministr dopravy Žák. Kteří byli další kandidáti se nám prozatím nepodařilo dopátrat.

682.005-4, Poříčany - Klučov, foto: Chary Připomeňme, že Dalibor Zelený už generálním ředitelem Českých drah byl – a to v době od 6. září 1998 do 1. března 2003. Byl tedy posledním generálním ředitelem Českých drah, státní organizace, a prvním generálním ředitelem Českých drah, a. s. V té době (opoziční smlouva mezi ČSSD a ODS) byl považován za blízkého sociální demokracii a zastánce jednotného podniku, byl odpůrce oddělení SŽDC. Po odvolání z funkce čelil podezření, že uzavřel nevýhodné dodatky kupní smlouvy na rychlovlaky pendolino, což prověřovala i Policie ČR. Zelený tato podezření odmítl. Za připomenutí stojí třeba rozhovor, který 15. ledna 2002 poskytl BBC.

Dalibor Zelený po odchodu z vedoucích pozic u Českých drah pak působil jako ředitel správce železniční infrastruktury Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). V dubnu 2008 ale z osobních důvodů z funkce odstoupil. V minulosti byl, mimo jiné, členem představenstva ŽEKON železniční konzumní družstvo, které 3. května 2005 zaniklo a skončilo v likvidaci. Byl členem správní rady Nadačního fondu Jana Pernera.

Výhybka 114, Studénka, foto: Martin Grill Od 10. února 2012 byl místopředsedou dozorčí rady společnosti OREDO, od 10. února 2012 do současnosti je pak jejím předsedou. Současně je osoba samostatně výdělečně činná a jeho předmětem podnikání jsou poradenství v oblasti řízení, překladatelské a tlumočnické činnosti a ostatní vzdělávání. Dalibor Zelený trvale bydlí v České Třebové, je radním města Česká Třebová a je v komisi rady pro veřejné zakázky.

A odcházející generální ředitel? Ten dle smlouvy dostane odstupné ve výši 24 měsíčních platů. Kdyby to bylo jen 500 tisíc měsíčně, jak před časem přiznal v jednom z rozhovorů, bylo by to 12 milionů korun. Ale vloni se hovořilo o tom, že by se měly odměny vedoucích pracovníků zvýšit a to až na 15 milionů ročně. Počkáme si, zda se v rámci transparentnosti dozvíme výše odměn nového vedení.

Zdroje: Britské listy, ČTK - Finanční noviny, dlžník.zoznam.sk, E15, iDNES, IHNED.cz, Justice.cz, město Česká Třebová, Novinky.cz, Peníze.cz, Noviny.sk, TN.cz, Virtually


Vlad Poslat mail autorovi | 31.7.2013 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.08.2013 (18:48)  
Jeste by teda mohl dat Rusnok Zakovi cervenou kartu a mame ty ctyri barvy komplet:-))
registrovaný uživatel mib2 
05.08.2013 (16:24)  
Pro lbc. Nedá mi to neříct ...
Ani žaludový, ani zelený, ale opět kulový ...
02.08.2013 (21:55)  
M: Za císaře a pána se muselo někdy a někde přepřahovat a posunovat. To u RJ již není třeba. Pokrok nezastavíš!!!
Ale ten zadek na těch dřevěných lavicích bolel taky.
registrovaný uživatel Komín  mail  
02.08.2013 (18:12)  
Tom Bury: Railjety jsou bez lokomotivy (nebo jsou netrakční jednotkou, chcete-li) hlavně proto, že byly vyvíjeny pro Rakouské dráhy a ty si nakoupily již dříve velké množství Taurusů, pro které by s jednotkami pak nebylo využití a jelikož jsou též od Siemense, tak s tím výrobce neměl problém.

Barevně se to sjednotilo pro lepší image vlaku, České dráhy budou mít také lokomotivy ve stejném hávu jako Railjety (a to přesto, že se bude jednat o rakouské Taury).
02.08.2013 (18:12)  
Doufam,ze juraj kovac je se zelenym spokojenej,kdyz v minulem clanku mel tolik vyhrad proti zaludovi.
Treba nam zeleny ukaze,jak se hospodari v cd, jako to ukazal s nakupem pendolin.
registrovaný uživatel M 
02.08.2013 (16:50)  
Ne, jsou to vagony a lokomotiva (jako za cicare pana:-)) Dojem jednoho celku z toho dela jen barevne provedeni.
02.08.2013 (16:29)  
Chary

Psal jsem to tak protože jsem předpokládal že se to prodává i stou lokomotivou. Podle záběrů z testování kde bylo i na Taurusu napsáno Railjet sem předpokládál že to je prodáváno jako ucelený kus i s LV. A nikde jsem zatím Railjet bez taurusu neviděl. To že se k tomu ta LV musí přikoupit jsem se dočetl až teď. Beru to tak že to mělo být něco jako pendolino samostatný pojízdný celek, ne jen osobní vozy a řídící vůz.
02.08.2013 (16:23)  
bartik09

Jen ne objíždět. Nedokážu si představit že to dojede do Budapesti s lokomotivou v čele a tam to objede soupravu. Pak by to vypadalo tak že do Prahy pojede lokomotiva řídící vůz a pak zbytek. Pochybuju že by tam někde otočili a vyměnili i ŘV aby to nějak vypadalo. A pokud by to nasazovali bez ŘV jen s našima lokomotivama tak už to nemá smysl kupovat vubec když by ŘV pak stáli někde odstavené a čekal jen na počmárání. Když už tedy koupit tak s kompatibilní lokomotivou. nebo na to tu loko mít.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
02.08.2013 (12:59)  
Tom Bury, nikoliv koblihy a marmelády, ale je to, jako když si jdete do Obi koupit přívěsný vozík a řeknou vám, že auto si musíte koupit zvlášť.
02.08.2013 (11:53)  
Tom Bury: Neznam detaily, tak doufam, ze nebudu placat nesmysly, ale myslim, ze obecne je to u mezinarodnich vlaku reseno nejakou dohodou - typicky vyrovnavkou vykonu. Tzn. pokud z Prahy do Budapesti jezdi 4 pary vlaku, tak 2 pary souprav postavi MAV a 2 pary CD. Slovaci to pak oplati tim, ze zajisti treba vetsinu souprav na expresy ze Slovenska pres Ostravu do Prahy.

Railjety skutecne nejsou dodavany s lokomotivami. (Protoze v dobe vyvoje railjetu meli rakusaci kvalitnich lokomotiv dostatek.) Proto je dohoda s OBB, ze CD koupi 7 souprav, rakusaci dodaji svoje 3 soupravy a 10 lokomotiv. To zajisti kompletni denni dalkovy provoz na trase Praha - Viden - Graz.
Hodnota vhodne lokomotivy je maximalne polovina (tedy do 120 mil). Navic je velmi zavadejici tvrdit, ze CD nemaji lokomotivy, ktere by to mohly tahnout. Tahnout to muze naopak prakticky cokoliv (jen nebude fungovat rizeni z ridiciho vozu a muselo by se objizdet lokomotivou jako u klasicke soupravy, coz na trati Praha - Budapest, kde neni zadna uvrat, neznamena az tak velky problem (ostatne tak se to dela i ted)). Navic madari vhodne lokomotivy od Siemense maji, takze by to asi nejak dohodnout slo.
Proto se zda, ze pan Zeleny umyslne nevidi reseni.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko