..: Novým generálním ředitelem Českých drah je Dalibor Zelený :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPage Praha — Letošní léto přináší i na českých železnicích jednu změnu za druhou. Nový ministr dopravy, kompletní obměna řídícího výboru i dozorčí rady Českých drah – to už je (nedávná) minulost. Dalším krokem, který učinila nová dozorčí rada, bylo odvolání představenstva ČD, kde skončil jak předseda Ing. Petr Žaluda, tak i tři členové: Ing. Miroslav Šebeňa, Mgr. Roman Boček a Ctirad Nečas. Pět nových členů dozorčí rady a Josef Smýkal z ČSSD zvedli ruku pro konec starého představenstva. Proti byli tři zástupci odborů. Vzápětí bylo jmenováno představenstvo nové, tentokrát pouze tříčlenné. Kromě Dalibora Zeleného se funkce ujme výkonný ředitel pro provoz a techniku ČD Daniel Kurucz a náměstek generálního ředitele ČD pro personální politiku Pavel Švagr. Nové představenstvo pak odvolalo stávajícího generálního ředitele Petra Žaludu z funkce generálního ředitele Českých drah. Jeho pozici přebírá Dalibor Zelený (nar. 2. června 1957).

Den končí, Přerov - Horní Moštěnice, foto: optus IHNED.cz cituje odvolaného generálního ředitele. „Je to rozhodnutí vlastníka, je ale jisté, že to bylo dopředu připraveno,“ prohlásil bezprostředně po svém odvolání z představenstva. „Rozhodli to už dopředu. Dva týdny se nás na nic k výsledkům nezeptali, dnes měli jen nějaké dotazy k loňské výroční zprávě a pak nás poslali pryč. Potom už nám jen přečetli pětistránkový připravený text výtek k výroční zprávě a oznámili nám, že nás všechny odvolali,“ popsal odvolaný ředitel průběh neveřejného jednání.

„Já jsem nesmírně potěšen, že z toho množství kandidátů byl zvolen právě pan Dalibor Zelený. Nejen proto, že České dráhy již řídil, ale také proto, že pomohl mnoha společnostem. My doufáme, že se mu to podaří i s Českými dráhami, kam se po letech vrací,“ řekl po jmenování ministr dopravy Žák. Kteří byli další kandidáti se nám prozatím nepodařilo dopátrat.

682.005-4, Poříčany - Klučov, foto: Chary Připomeňme, že Dalibor Zelený už generálním ředitelem Českých drah byl – a to v době od 6. září 1998 do 1. března 2003. Byl tedy posledním generálním ředitelem Českých drah, státní organizace, a prvním generálním ředitelem Českých drah, a. s. V té době (opoziční smlouva mezi ČSSD a ODS) byl považován za blízkého sociální demokracii a zastánce jednotného podniku, byl odpůrce oddělení SŽDC. Po odvolání z funkce čelil podezření, že uzavřel nevýhodné dodatky kupní smlouvy na rychlovlaky pendolino, což prověřovala i Policie ČR. Zelený tato podezření odmítl. Za připomenutí stojí třeba rozhovor, který 15. ledna 2002 poskytl BBC.

Dalibor Zelený po odchodu z vedoucích pozic u Českých drah pak působil jako ředitel správce železniční infrastruktury Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). V dubnu 2008 ale z osobních důvodů z funkce odstoupil. V minulosti byl, mimo jiné, členem představenstva ŽEKON železniční konzumní družstvo, které 3. května 2005 zaniklo a skončilo v likvidaci. Byl členem správní rady Nadačního fondu Jana Pernera.

Výhybka 114, Studénka, foto: Martin Grill Od 10. února 2012 byl místopředsedou dozorčí rady společnosti OREDO, od 10. února 2012 do současnosti je pak jejím předsedou. Současně je osoba samostatně výdělečně činná a jeho předmětem podnikání jsou poradenství v oblasti řízení, překladatelské a tlumočnické činnosti a ostatní vzdělávání. Dalibor Zelený trvale bydlí v České Třebové, je radním města Česká Třebová a je v komisi rady pro veřejné zakázky.

A odcházející generální ředitel? Ten dle smlouvy dostane odstupné ve výši 24 měsíčních platů. Kdyby to bylo jen 500 tisíc měsíčně, jak před časem přiznal v jednom z rozhovorů, bylo by to 12 milionů korun. Ale vloni se hovořilo o tom, že by se měly odměny vedoucích pracovníků zvýšit a to až na 15 milionů ročně. Počkáme si, zda se v rámci transparentnosti dozvíme výše odměn nového vedení.

Zdroje: Britské listy, ČTK - Finanční noviny, dlžník.zoznam.sk, E15, iDNES, IHNED.cz, Justice.cz, město Česká Třebová, Novinky.cz, Peníze.cz, Noviny.sk, TN.cz, Virtually


Vlad Poslat mail autorovi | 31.7.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.08.2013 (11:14)  
Reakce na:
"Cestující, mě tam zaujalo tohle:
Navíc bychom museli k railjetům také koupit nebo pronajmout dvě lokomotivy, protože ty, které mají ve svém parku ČD, pro ně nejsou použitelné. Jednotky samy představovaly asi dvě miliardy korun, každá lokomotiva k nim má navíc hodnotu asi 250 milionů korun."

Dotaz:
K těm RJ jsou snad lokomotivy v soupravě ne ?? Viz testování u velimi a záběry z nich. Nebo to jako prodají soupravu bez hnací lok. a k ní zvlášt přikoupit lokomotivu ??? to je jak v hypermarketu když jdete koupit koblihu a řeknou vám že marmeládu si musíte kopit zvlášť.
02.08.2013 (10:59)  
Zdravím.
Může mi někdo vysvětlit jednu věc kterou trochu nechápu. Nebo ji nedomýšlím. Ohledně RJ. Nasazení Praha - Wien chápu pokud vlaky vypravují ČD. Ale nechápu na nasazení Budepesti - Praha na 3 páry vlaků (mimo Hungarie a Jesenia kde by jezdili klasické modré maďarské vozy popř. bílé německé tyto vlaky - přes ČR projíždí)??? Jde o to kým jsou tyto vlaky vypravovány jestli ČD nebo MÁV. To samé i ta Pha - Wien všechny vlaky vypravuje ČD že ty RJ chce nasazovat ČD ??? To z nich nejezdí žádný vypravený OBB? Dyť třeba takový Dvořák jezdil vždy s vozy OBB tak ať si na něj RJ nsadí oni pokud chcou. Takhle mi to připdadá jako že si Rakušani si řeknou fajn češi nakoupí naše vlaky a pak nám je sem budou posílat super bussines. Chtěl bych to vysvětlit. Jinak mi to připadá že modernizujem mezinárodku pro sousední státy. A v tom případě bych byl pro modernizovat vnitrostání Rychlíky boť ty jsou děs a bída.
02.08.2013 (10:09)  
ad stoupa: vždyť říkám, že za odvoz. :)

ekoter: přijde mi, že DB Schenker trochu dál bude a hlavně je to dominantní železnice klíčového exportního trhu. Mezinárodně je cargo (mimo ucelenek a soukromníků) z různých důvodů ještě méně konkurenceschopné než vnitrostátně, to by se tím pravděpodobně eliminovalo aspoň pro jednu zemi. Nevím, jak velcí střelci by byli v lobbyingu, ale třeba by se jim povedlo lépe než ČDC zrušit prakticky likvidační podmínky pro držení vleček a získat EU/státní prachy na potřebnou infrastrukturu či opravy.

Co se týče toho (prakticky Rakousko-Uherského) počtu tarifních bodů, většina z nich je nabízenými službami i poptávkou stejně dost marná. Naopak mezi těmi body schází logistická centra v duchu poznámky 240.025.

Stejně jako před Pendolínem byla ČD osobka všem k smíchu, tak je celou dobu všem k smíchu cargo - příklad Metransu ale ukazuje, že sedět a čekat, až všechno padne úplně není asi ta správná cesta, ale že je potřeba ten trh rozsegmentovat, přestat ztácet v "tradičních" segmentech a začít bojovat o ty netradiční...
registrovaný uživatel M 
02.08.2013 (9:28)  
Pokud nekdo tu souvislost nechape, tak je to pak tezky...
01.08.2013 (23:18)  
M: Jak spolu souvisí ND a CD? Nebudu používat takové stupidní příklady jako vy, stačí se včas ohlédnout
registrovaný uživatel dohlib 
01.08.2013 (22:49)  
:lbc
No já bych tam doplnil ještě jednu variantu :
Cena :
Kdyby byla vlakem akční cena obdobně jako mezi Brnem a Prahou, která by byla levnější jak většina busů, možná bychom vlak naplnili, protože někteří cestující třeba nespěchají a nepotřebují zrovna tam býti do hodiny a půl. Ale záleží jim na ceně a radši jezdí vlakem. Ano, je jich asi málo....nebo o akčních cenách nevědí...nebo takové ceny zrovna nejsou...nebo si o ně neumí říci. Tentokrát to není o infrastruktuře, ale o marketingu prodat třeba 100 jízdenek levněji než 10 dráž...
01.08.2013 (21:15)  
lbc: Liberec
Dyt kritizujete vlastne jen infrastrukturu. S tim nemel Zaluda dohromady nic spolecnyho...
registrovaný uživatel lbc 
01.08.2013 (20:15)  
A nyní bych měl otázku. A to mě můžete odpovědět prosím kdokoliv. Kdo to víte a budete ochoten mě to říci. Chtěl by si později zrušit tento účet lbc a udělat si nový účet se jménem a příjmením. Jak to mám udělat. Děkuji předem za radu a informaci.
registrovaný uživatel lbc 
01.08.2013 (20:12)  
Dobrý den
240.025
Krize ČDC - podívejte se na to z jiného úhlu - kolik tady za posledních 10 let vyrostlo firem a distribučních center. Současný rozvoj logistiky, který stojí na bezzásobových technologiích výroby, malých a častých dodávkách, není možné uspokojit tradiční technologií nákladní železniční dopravy pomocí seřaďovacích stanic, průběžných nákladních vlaků... navíc mnoho subjektů jede pouze na silniční dopravě, která je hlavně výrazně levnější - zkuste si dnes nechat poslat vagon z Mníšku pod Brdy do Rýmařova a dejte si spočítat, kolik to bude stát a jak dlouho to bude trvat vlakem. Do toho to porovnejte s kamionem...

ČD se v té době mělo adaptovat na změnu ve výrobě a chovat se k subjektům jako k zákazníkům, starat se o spolehlivost a dochvilnost a rychlost nákladky, spolupracovat se silničními přepravci a ne si hrát na ukřivděné, kterým ty zlé kamiony akorát škodí.

Tohle možná trochu pochopili soukromníci a velké průmyslové subjekty, kteří si sehnali pár lokomotiv a začali podnikat, dále se rozvinula kontejnerová přeprava, ve které ale ČDC nemá 100% zastoupení (viz například úspěch Metransu)
-----------------------------------------------------------

Já mám ohledně adaptace nákladní dopravy,která souvisí mimo jiné i se stavem,propustností,zabezpečením tratě,traťovou rychlostí tratí atd velmi podobný názor jako tento pán. Kritizující.

Napíši příklad:
Byl bych soukromník a chtěl bych naložit 10 kontejnerů nebo třeba i 20 kontejnerů v Liberci. Co je v kontejnerech je nyní nepodstatné. A ty bych chtěl mít za 2 hodiny v Praze po železnici. Pokud bych počítal čistý čas odjezdu a příjezdu mezi městy Liberec a Praha. Nikoliv nakládku a vykládku kontejneru,kde bych očekával také nějak čas u železnice. A má otázka by tedy zněla. Mám zájem,mám peníze úměrné tomu co požaduji,požaduji 10 kontejnerů pro převoz mezi Libercem a Prahou do časového limitu 2 hodin po železnici. Jak jsem řekl, zde nepočítám čas nakládky a vykládky. A další náležitosti jako kontrola soupravy před odjezdem. atd. Jste schopný mě něco nabídnout a zajistit mě to?

A nemusím ani zjišťovat, jaký je nákladní dopravce po železnici v Liberci a vím zcela na 100 procent to, že to nejde. Nákladní dopravce na železnici v Liberci mě nenabízí v tomto směru nic!

A) Kapacita a propustnost tratě mizivá.
b) Rychlost na trati nedostačující.
c) Stav trati mizerný.
c) Možnost nakládky kontejneru přímo na nádraží v Liberci neexistuje. Není na to uzpůsobeno a není zde ani technika ,která by nakládku,vykládku kontejneru mohla provést.

Atd atd
Kolik takových míst v podobně velkých lokalitách je, jako je Liberec. V ČR je takových míst hodně.
Pak není možnost z jakéhokoliv města poslat kontejner do dalšího města podobně velkého,nebo i do zahraničí.


Další příklad jako cestující nyní osobní dopravy nikoliv nákladní. Můj požadavek zní zase takhle. Chci se dopravit z Liberce do Prahy. A vzhledem k tomu, že je to vzdálenost asi 106 km po dálnici, tak očekávám jako cestující čas vlakem řekněme 01:15 až 01:30. Vzhledem k tomu, že pojedu po železnici jsem ochoten o něco více zaplatit. Protože ve vlaku je prostě více místa. Je to pohodlnější. A také je zde i ten pitomý záchod,základní věc a mohu si na nej dojít bez kecu jako v autobuse. A opět se ptám. Je mi to schopen zajistit dopravce , který zde jezdí?
Opět nemusím hledat dopravce, který zde jezdí a vím na 100 procent celých, že opět mi to schopen zajistit nemůže. Protože časem 02:40,tedy 2 hodiny a 40 minut mezi Liberecem a Prahou,to je čas dosaženého vlaku, je prostě hodinu a deset minut za zenitem, toho co od něj požaduji. Takže mě nabízí také kuloví.
Podobný scénář jako je v Liberci je ve městech podobné velikosti na více místech v ČR. Liberec je ale tímto časem ze všech větších měst ve spojení s Prahou na tom po železnici nejhůře ze všech! Na Liberec se totiž dlouho dobu z politických důvodů kašlalo a prosazovala se jen automobilová doprava. Dá se řící přímo lobingovým příkladem ,tak to chceme, železnice nás nezajímá,ta nám je u prd...

V obou případech jako zákazník nákladní dopravy a nebo jako zákazník cestující osobní dopravy pojedu tedy tím , co mě to bude umožněno. Takže autobus a kamion vítězí zcela jasně a bez boje. A v obou případech železnice přišla bez boje o zákazníka. Nestojí to za zamyšlení??
Já se domnívám že ano!

Je to o tom myšlení, kde chceme, aby ta železnice byla.
registrovaný uživatel M 
01.08.2013 (20:09)  
Narodni divadlo
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko