..: Novým generálním ředitelem Českých drah je Dalibor Zelený :..

Dalibor Zelený, foto: ČT 24/ŽelPage Praha — Letošní léto přináší i na českých železnicích jednu změnu za druhou. Nový ministr dopravy, kompletní obměna řídícího výboru i dozorčí rady Českých drah – to už je (nedávná) minulost. Dalším krokem, který učinila nová dozorčí rada, bylo odvolání představenstva ČD, kde skončil jak předseda Ing. Petr Žaluda, tak i tři členové: Ing. Miroslav Šebeňa, Mgr. Roman Boček a Ctirad Nečas. Pět nových členů dozorčí rady a Josef Smýkal z ČSSD zvedli ruku pro konec starého představenstva. Proti byli tři zástupci odborů. Vzápětí bylo jmenováno představenstvo nové, tentokrát pouze tříčlenné. Kromě Dalibora Zeleného se funkce ujme výkonný ředitel pro provoz a techniku ČD Daniel Kurucz a náměstek generálního ředitele ČD pro personální politiku Pavel Švagr. Nové představenstvo pak odvolalo stávajícího generálního ředitele Petra Žaludu z funkce generálního ředitele Českých drah. Jeho pozici přebírá Dalibor Zelený (nar. 2. června 1957).

Den končí, Přerov - Horní Moštěnice, foto: optus IHNED.cz cituje odvolaného generálního ředitele. „Je to rozhodnutí vlastníka, je ale jisté, že to bylo dopředu připraveno,“ prohlásil bezprostředně po svém odvolání z představenstva. „Rozhodli to už dopředu. Dva týdny se nás na nic k výsledkům nezeptali, dnes měli jen nějaké dotazy k loňské výroční zprávě a pak nás poslali pryč. Potom už nám jen přečetli pětistránkový připravený text výtek k výroční zprávě a oznámili nám, že nás všechny odvolali,“ popsal odvolaný ředitel průběh neveřejného jednání.

„Já jsem nesmírně potěšen, že z toho množství kandidátů byl zvolen právě pan Dalibor Zelený. Nejen proto, že České dráhy již řídil, ale také proto, že pomohl mnoha společnostem. My doufáme, že se mu to podaří i s Českými dráhami, kam se po letech vrací,“ řekl po jmenování ministr dopravy Žák. Kteří byli další kandidáti se nám prozatím nepodařilo dopátrat.

682.005-4, Poříčany - Klučov, foto: Chary Připomeňme, že Dalibor Zelený už generálním ředitelem Českých drah byl – a to v době od 6. září 1998 do 1. března 2003. Byl tedy posledním generálním ředitelem Českých drah, státní organizace, a prvním generálním ředitelem Českých drah, a. s. V té době (opoziční smlouva mezi ČSSD a ODS) byl považován za blízkého sociální demokracii a zastánce jednotného podniku, byl odpůrce oddělení SŽDC. Po odvolání z funkce čelil podezření, že uzavřel nevýhodné dodatky kupní smlouvy na rychlovlaky pendolino, což prověřovala i Policie ČR. Zelený tato podezření odmítl. Za připomenutí stojí třeba rozhovor, který 15. ledna 2002 poskytl BBC.

Dalibor Zelený po odchodu z vedoucích pozic u Českých drah pak působil jako ředitel správce železniční infrastruktury Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). V dubnu 2008 ale z osobních důvodů z funkce odstoupil. V minulosti byl, mimo jiné, členem představenstva ŽEKON železniční konzumní družstvo, které 3. května 2005 zaniklo a skončilo v likvidaci. Byl členem správní rady Nadačního fondu Jana Pernera.

Výhybka 114, Studénka, foto: Martin Grill Od 10. února 2012 byl místopředsedou dozorčí rady společnosti OREDO, od 10. února 2012 do současnosti je pak jejím předsedou. Současně je osoba samostatně výdělečně činná a jeho předmětem podnikání jsou poradenství v oblasti řízení, překladatelské a tlumočnické činnosti a ostatní vzdělávání. Dalibor Zelený trvale bydlí v České Třebové, je radním města Česká Třebová a je v komisi rady pro veřejné zakázky.

A odcházející generální ředitel? Ten dle smlouvy dostane odstupné ve výši 24 měsíčních platů. Kdyby to bylo jen 500 tisíc měsíčně, jak před časem přiznal v jednom z rozhovorů, bylo by to 12 milionů korun. Ale vloni se hovořilo o tom, že by se měly odměny vedoucích pracovníků zvýšit a to až na 15 milionů ročně. Počkáme si, zda se v rámci transparentnosti dozvíme výše odměn nového vedení.

Zdroje: Britské listy, ČTK - Finanční noviny, dlžník.zoznam.sk, E15, iDNES, IHNED.cz, Justice.cz, město Česká Třebová, Novinky.cz, Peníze.cz, Noviny.sk, TN.cz, Virtually


Vlad Poslat mail autorovi | 31.7.2013 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
31.07.2013 (18:15)  
Pro JP:
Promiňte prosím. Zapomněl jsem, že žijeme jen v demokracii.
31.07.2013 (18:12)  
Martin99: Od kdy je Viaggio Comfort, který ani nesplňuje aktuální TSI, nejmodernější soupravou v Evropě? :-)
31.07.2013 (18:11)  
FRK: Pokud Zelený o RJ (railjetech) rozhoduje, patří to sem. :) Tak nám laskavě nekecejte do moderace diskuse. Děkuji za pochopení.
31.07.2013 (18:11)  
No tož to by mě teda taky zajímalo, jak chce modernizovat vozový park, když teda RailJety (jakožto asi momentálně nejmodernější lokomotivou taženou soupravy v Evropě) nekoupíme za tak výhodných podmínek? Že by zapracovala škodovácká loby přes Hradčany a nakonec ČD koupí soupravy - světe div se - od Škodovky za cca 50% vyšší ceny než je nabídka od Siemensu? A s dodávkou tak 2 roky po sjednaném termínu... a nakonec ani nepřejedou hranice (kromě Slovenska), protože při procesu schvalování se objeví "objektivní důvody" ,které proces zbrzdí nebo zastaví?
31.07.2013 (18:04)  
Cestující, mě tam zaujalo tohle:

Navíc bychom museli k railjetům také koupit nebo pronajmout dvě lokomotivy, protože ty, které mají ve svém parku ČD, pro ně nejsou použitelné. Jednotky samy představovaly asi dvě miliardy korun, každá lokomotiva k nim má navíc hodnotu asi 250 milionů korun.

To mají mít pulty strojvedoucích vykládané diamanty?
31.07.2013 (18:00)  
Názory pana Zeleného z doby, kdy byl před 10 lety generálním ředitelem ČD-s.o. si dobře pamatuji. Dnes mi připomínají frašku Obrácení Ferdiše Pištory. Takže jeho současná prohlášení mají s uplatnitelnou odborností pramálo společného. Je jasně vidět, že mu jde jen o politický a o osobní prospěch.
31.07.2013 (17:48)  
Kolegové !
Vyjadřujte se k prosím k p.Zelenému a jeho záměrům. Záležitost s RJ je okrajová. Děkuji.
31.07.2013 (17:17)  
Šéf drah: Místo dalších expresů zlepšíme běžné rychlíky
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=786575

Tak tohle bych mu zrovna nevyčítal, protože dneska často jezdí lepší vozy nebo jednotky do Horní Dolní než do Plzně, Prahy nebo Brna.

Ale u ČD platilo a platí: dokud to nevyjede na koleje, tak je to jen slib.
registrovaný uživatel wen 
31.07.2013 (17:02)  
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko